Løntilskud - er bare så ked :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
11 svar
1 synes godt om
2. april 2013

Anonym trådstarter

Ja ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg.. Bare ud med mine frustrationer.. 
Jeg er næsten lige startet i løntilskudsstilling.. Jeg er bare så ked af det.. stedet og arbejdet er ok.. 
Men kan bare ikke affinde mig med at jeg er der fuldtid og "kun" får alm. kontanthjælp og knokler på lige fod med alle de andre ansatte.. men jeg er gratis for dem jo.. 
Jeg har været arbejdsløs i to år.. men mit største ønske er bare at få et job, tjene mine egne penge og bidrage til økonomien herhjemme.. komme ud af det skide kontanthjælpssystem.. men føler det bare så nytteløst  IHHHH vil bare gerne have et helt alm. job 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det ka jeg dælme godt følge dig i!! Tænker at hvis du nu gør det rigtig godt, er der så evt mulighed for at få en fast stilling sener?? Vh stine

Anmeld

2. april 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det ka jeg dælme godt følge dig i!! Tænker at hvis du nu gør det rigtig godt, er der så evt mulighed for at få en fast stilling sener?? Vh stine

Nej er der ikke.. fik det faktisk lige afvide idag og gør jo bare at jeg endnu mere mister lysten til at kæmpe for det.. derudover bruger vi 1600 kr mere om måneden fremfor hvis jeg bare var i det aktivering jeg var i før.. fordi arbejdspladsen ligger så langt væk og vi er virkelig rigelig ophængt økonomisk 

Anmeld

2. april 2013

Jupiter

Hvis du er i løntilskud skal du have løn fra arbejdsstedet. De får så noget refusion fra jobcenteret (80 % af de udgifter de har til dig, mener jeg det er).

Hvis du stadig får kh mens du er ansat, er du i virksomhedspraktik (eller det bør du i hvert fald være).

Jeg har arbejdet på jobcenter med netop løntilskud, så jeg kan slet ikke forstå hvordan du skal kunne få kh hvis du har lavet kontrakt på et løntilskud  Der forpligter arbejdsgiver sig til at betale dig løn for at arbejde et antal timer i en fastlagt periode.

Anmeld

2. april 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Nej er der ikke.. fik det faktisk lige afvide idag og gør jo bare at jeg endnu mere mister lysten til at kæmpe for det.. derudover bruger vi 1600 kr mere om måneden fremfor hvis jeg bare var i det aktivering jeg var i før.. fordi arbejdspladsen ligger så langt væk og vi er virkelig rigelig ophængt økonomisk 

kan du ikke få refunderet transporten ved kommunen?
Det lyder da af meget når det bare er et løntilskudsjob.
Her er kæresten også i løntilskud, men det er fundet inden for kommunens grænse så det koster os kun 350kr om måneden for et buskort.

Kan sagtens følge dig. Jeg får også KH og vil bare så gerne have et job snart, bliver sindsyg af at gå hjemme.
Skal til jobsamtale i Herning i morgen (bor i Skanderborg) og det vil koste os knap 1600kr om måneden til et pendlerkort, hvis jeg får den elevstilling. Og bare det at det 'kun' er en elevstilling gør at vi ikke kommer til at sidde nemmere i det og slet ikke når det koster så meget i transport.

Vi vil dog flytte nærmere Herning med tiden, hvis jeg får jobbet

Anmeld

2. april 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ja ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg.. Bare ud med mine frustrationer.. 
Jeg er næsten lige startet i løntilskudsstilling.. Jeg er bare så ked af det.. stedet og arbejdet er ok.. 
Men kan bare ikke affinde mig med at jeg er der fuldtid og "kun" får alm. kontanthjælp og knokler på lige fod med alle de andre ansatte.. men jeg er gratis for dem jo.. 
Jeg har været arbejdsløs i to år.. men mit største ønske er bare at få et job, tjene mine egne penge og bidrage til økonomien herhjemme.. komme ud af det skide kontanthjælpssystem.. men føler det bare så nytteløst  IHHHH vil bare gerne have et helt alm. job 

Det er kommunen der betaler det.
Jeg er i en vuggestue og får vist hvad en pædagogmedhjælper vil få.
Nu ved jeg ikke hvad du får i forvejen.

Anmeld

2. april 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er kommunen der betaler det.
Jeg er i en vuggestue og får vist hvad en pædagogmedhjælper vil få.
Nu ved jeg ikke hvad du får i forvejen.

Jamen jeg vil ikke få mere end kontanthjælpssatsen... 

Anmeld

2. april 2013

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

kan du ikke få refunderet transporten ved kommunen?
Det lyder da af meget når det bare er et løntilskudsjob.
Her er kæresten også i løntilskud, men det er fundet inden for kommunens grænse så det koster os kun 350kr om måneden for et buskort.

Kan sagtens følge dig. Jeg får også KH og vil bare så gerne have et job snart, bliver sindsyg af at gå hjemme.
Skal til jobsamtale i Herning i morgen (bor i Skanderborg) og det vil koste os knap 1600kr om måneden til et pendlerkort, hvis jeg får den elevstilling. Og bare det at det 'kun' er en elevstilling gør at vi ikke kommer til at sidde nemmere i det og slet ikke når det koster så meget i transport.

Vi vil dog flytte nærmere Herning med tiden, hvis jeg får jobbet

Snakkede lige med skat idag og de sagde at jeg kunne få kørselsfradrag.. så det hjælper da lidt på det.. nej det her er ikke i samme kommune.. 

Anmeld

2. april 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jamen jeg vil ikke få mere end kontanthjælpssatsen... 

Jeg får lidt mere. Men jeg har heller ikke nogle børn.

Anmeld

2. april 2013

Masig

Jupiter skriver:

Hvis du er i løntilskud skal du have løn fra arbejdsstedet. De får så noget refusion fra jobcenteret (80 % af de udgifter de har til dig, mener jeg det er).

Hvis du stadig får kh mens du er ansat, er du i virksomhedspraktik (eller det bør du i hvert fald være).

Jeg har arbejdet på jobcenter med netop løntilskud, så jeg kan slet ikke forstå hvordan du skal kunne få kh hvis du har lavet kontrakt på et løntilskud  Der forpligter arbejdsgiver sig til at betale dig løn for at arbejde et antal timer i en fastlagt periode.

Mon ikke det er fordi det er offentligt løntilskud, hvor hun får det samme i løn, som hun plejer at få i kh??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.