Hvad ville du gøre? (morgen rutine)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. april 2013

Anonym trådstarter

Min datter er lige blevet 2 år.. Vi har altid haft GOD tid om morgenen.. Vi har siddet og hygget længe.. Nu er jeg så startet i job og vi skal ud af døren kl 7  Er VIRKELIG tidlig synes jeg  Så nu må jeg vække hende.. Tænker om jeg skal vække kl 6 også beholder vi lidt hygge morgen.. eller skal hun have lov at sove til kl 6.45 som hun også gør nu også få mad i dagplejen? Men mit moderhjerte kan bare ikke klare tanken om at hive hende op af sengen også i tøjet og børste tænder på et kvarter og ud i kold bil og farvel skat 
Hvad gør i?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

Moma

Helt klart vække hende kl. 6, så I stadig får en hyggelig morgen sammen. Det er altså alfa og omega for en god dag, at dagen begynder godt og hyggeligt. Så godt som det nu kan lade sig gøre, når man skal tidligt af sted.

Anmeld

2. april 2013

Glad Giraf

Jeg ville også vække hende... en stresset morgen kan bare ødelægge en hel dag, både for børn og voksne...

Og det er kun 3 kvarter tidligere, det vænner hun sig hurtigt til og tillykke med jobbet

Anmeld

2. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Min datter er lige blevet 2 år.. Vi har altid haft GOD tid om morgenen.. Vi har siddet og hygget længe.. Nu er jeg så startet i job og vi skal ud af døren kl 7  Er VIRKELIG tidlig synes jeg  Så nu må jeg vække hende.. Tænker om jeg skal vække kl 6 også beholder vi lidt hygge morgen.. eller skal hun have lov at sove til kl 6.45 som hun også gør nu også få mad i dagplejen? Men mit moderhjerte kan bare ikke klare tanken om at hive hende op af sengen også i tøjet og børste tænder på et kvarter og ud i kold bil og farvel skat 
Hvad gør i?? 

Jeg tror, at det handler om, at du føler, at standarden forringes for hende, fordi hun har været bedre vant, men det er jo virkelighed for mange børn.

Når jeg skal starte på arbejde, skal vi også virkelig tidligt op - jeg tænker, at jeg står op meget, meget tidligt og bliver færdig, og så går jeg ind og vækker børn stille og roligt, hjælper dem med tøjet, sender dem ud på badeværelset, mens jeg gør den mindste færdig, så hjælper jeg med det sidste, og så er det overtøj og ud i bilen.

Madpakker er smurt aftenen i forvejen, tøjet er lagt frem, tasker er pakket, ungerne får morgenmad i dagpleje, børnehave og skole, og oliefyret er sat på timer, så bilen er dejlig varm at komme ud i, og de kan nå at se lidt børnefilm på vejen.

Som det er nu, er det glade børn, jeg sender afsted, jeg håber ikke, at 1 time tidligere vælter hele læsset, men så må vi justere lidt.

Anmeld

2. april 2013

Tona

Anonym skriver:

Hvad gør i?? 

Jeg havde vækket kl. 6 hvis det var mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.