Rød numse :( hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
9 svar
3 synes godt om
2. april 2013

Ardijana

Hejsa . Min datter på 8 måneder har fået rød numse og knopper har i prøvet det samme, hvad kan det være , ?? Hun er ved at få to tænder med og har tynd mave andre som har haft sammen problem og hvad gjord i ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

JustMe

Har du ikke en SP-konsultation? For hvis det er svamp, kræver det et svampedræbende middel. Hvis det viser sig at være almindeligt bleudslet, ville jeg ty til enten kogtvandsklude eller Inotyolsalve (tjæresalve kendes det også som).

Kogtvandsklude: Klip en stofble fri for de tykke kanter og dernæst i passende stykker. Læg dem i en ren boks og hæld kogende vand over. Ved hvert bleskift (hvor barnet ligger så længe med numsen bar, som muligt), tages en stofble med RENE fingre og vrides fri for vand. Så lægger du den opvredne klud direkte på det røde område og lægger bleen udenpå som normalt. Ny klud ved hvert bleskift.

Anmeld

2. april 2013

JustMe

Tillægskommentar: Ofte kan billederne og indlæggene herinde googles, så hvis du ikke vil have at din datters numse kan googles, ville jeg få en moderator til at fjerne det

Anmeld

2. april 2013

baby012

Det ser godt nok ubehageligt ud  

ville prøve med en kogt stofble i bleen, og så undgå at give ble på når i bare er derhjemme.. Derudover ville jeg tage på apoteket og købe en god creme til det.. 

Mig er det ikke væk mandag, ville jeg tage til lægen, for det kunne altså også godt ligne svamp lidt  

rigtig god bedring 

Anmeld

2. april 2013

Moma

Udover at sørge for at skifte ble tit og evt. lufttørre eller i hvert fald sørge for at duptørre godt efter.

Mit råd (det lyder meget skørt - men det virker altså) er, at du klipper en stofble i strimler, koger dem i vand - tager dem op og knuger dem godt fri for vand. Så putter du et vådt (der er godt vredet op) stykke stofble ned i bleen, så det dækker hele området. 

Jeg gjorde det ved min datters natble og næste morgen var det meget bedre - hvis ikke helt væk.

Anmeld

2. april 2013

Moma

baby012 skriver:

Det ser godt nok ubehageligt ud  

ville prøve med en kogt stofble i bleen, og så undgå at give ble på når i bare er derhjemme.. Derudover ville jeg tage på apoteket og købe en god creme til det.. 

Mig er det ikke væk mandag, ville jeg tage til lægen, for det kunne altså også godt ligne svamp lidt  

rigtig god bedring 

Ha ha 2 sjæle én tanke

Anmeld

2. april 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Ardijana skriver:

Hejsa . Min datter på 8 måneder har fået rød numse og knopper har i prøvet det samme, hvad kan det være , ?? Hun er ved at få to tænder med og har tynd mave andre som har haft sammen problem og hvad gjord i ?

Kan du ikke få fjernet billedet ? Der er mange skumle mennesker derude der kan snuppe billedet

Anmeld

2. april 2013

Ardijana

Kan du ikke få fjernet billedet ? Der er mange skumle mennesker derude der kan snuppe billedet

hvordan sletter jeg billedet

Anmeld

4. april 2013

Misser1989

Da min store dreng fik tænder, fik han næsten altid rød numse, men sår og knopper.. Så det kan sagtens have en forbindelse. Ellers kan det være svamp.

Ammer du?

Hvis det bare er pga. tænder, så kan du bruge zinksalve, det bruger vi og det hjælper rigtig godt

Anmeld

4. april 2013

Kløver

Umiddelbart ville jeg mene det er pga tænder, sådan er det også her. Hvis i normalt ikke har problemer med udslæt i forbindelse med bleerne, er det nok ikke bleen de ikke kan tåle. Hver gang skifter vi ble ofte, og vasker ved behov, for meget vask gav mere rød numse. Tørre godt ( også lufttørre) og inotyolcreme, virker fantastisk.

Bliver det ved kan du spørge læge eller sp om det kan være svamp, så kan du smøre med brentan,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.