Pylle3 skriver:
Sorry - men det var da en enorm barnlig tilgang at have til tingene.
Man hjælpes vel om det ansvar man sammen har om det barn man har sat til verden. Det gør vi ihvertfald her uanset om den ene er syg eller ej. Dvs at hvis jeg er syg så tager far over uanset om jeg er vågen eller ej og det samme gør jeg omvendt.
Sådan plejer det også at være, men tingene er lidt sat på spidsen for tiden, for ingen af os har ret meget overskud.
Nicolaj siger bare "jeg kan ikke overskue det", og jeg siger " det kan jeg godt forstå, jeg er også flad for tiden, men en skal jo gøre det, og det er så mig", han har ikke den der evne til at sige, men det skal jo gøres. Og i øjeblikket prøver jeg lidt at få øjnene op på ham for jeg er simpelthen så træt af at være den der trækker læsset i alle henseender.
Der må da være andre der har det sådan?
altså f.eks. jeg har ingen bagvagt hvis jeg svigter og f.eks glemmer en aftale eller lign, så er det helt sikkert at han ihvertfald ikke opdager det, eller hvis jeg ikke tager initiativ til at kører ud og handle og vi ikke har noget til aftensmad, så kan jeg være 100% sikker på at det ikke bliver gjort. Eller hvis jeg ikke siger, nu skal der ryddes op og gøres rent, så sker det ikke. tilgengæld kan han godt finde på at sige "vi skal altså blive bedre til at bla bla bla" det er så underforstået mig der skal gøre det.
Det er ikke fordi han ikke hjælper til, han kan bare ingenting gøre selv eller tænke selv.
Puha der kom vidst lige hul på en byld der har trykket længe der..
Anmeld