kan ikke sidde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

771 visninger
14 svar
15 synes godt om
1. april 2013

Anonym trådstarter

min baby kan ikke sidde endnu. Er det normalt? Han er 5 mdr + 2 uger.
Han falder enten foran eller til siden hvis han sidder....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

Nemesis

kan stadig huske at jonas heller ikke kunne sidde selv da han var 7 mdr og jeg begyndte at blive bekymret, men det kom jo altså alligevel :-D

Lige pludselig er den der, så træn endelig stadig både på mave og ryg og lad ham sidde evt med ammepuden bagved :-D

Anmeld

1. april 2013

raca

ja det er det,

det er vigtigt IKKE at træne det at kunne sidde med dem så lad vær at stavle ham op for at lære ham det.

de lære det helt selv når deres muskler i rygge er klar.

Anmeld

1. april 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Min er 7 mdr, og har først lige lært det, og er endnu ret ustabil. Hvis din baby kunne sidde nu, ville det betragtes som fremmelig, det er ikke normen, at man sidder når man er 5,5 mdr - mener min politikkens udv. bog siger 8 mdr.

Anmeld

1. april 2013

Frk.S

Ja, det er HELT normalt at han ikke kan det endnu.

Det skal nok komme. 

Anmeld

1. april 2013

JustMe

Som de andre siger, er det helt normalt, så du må endelig ikke begynde at "træne" det med ham! Mange har utroligt travlt med at lære deres børn at sidde, før de reelt er klar til det. Som tommelfingerregel skal dit barn først begynde at sidde, når han selv kan komme op i siddende stilling. De fleste gør det fra kravlestilling (og da mange børn først kravler i 9-10 mdr alderen, er det ikke unormalt, at de først begynder at sidde selv der). Min datter begyndte eks. først at sidde lidt selv, da hun var omkring de 9 mdr....hun kom dog i siddestilling ved at rejse sig op ad noget for dernæst at sætte sig ned

Anmeld

3. april 2013

Annebæver

Jeg ville ikke være bekymret, hvis han kun er 5 måneder og 2 uger. Det skal nok komme.

Anmeld

4. april 2013

LR85

Anonym skriver:

Det er jo først normalt ved 7 måneders alderen. 

Anmeld

4. april 2013

AlberteSophie

Alberte på 6mdr sidder altså heller ikke. Tilgengæld er hun helt pjattet med at trille, triller både den ene og den anden vej, også når vi skal have tør ble. (Møg unge (; ) Udover det, så er hendes ben utrolig stærke, så istedet for at sidde vil hun stå, selvfølgelig med hjælp fra mig. (: jeg tror på at hver enkelt barn har sin HELT egen udvikling.

Anmeld

4. april 2013

lycly

De skal ikke kunne sidde selv når de er 5 mdr Det er først omkring 8 måneders alderen. Mange øver deres baby i at sidde selv, men det er en misforståelse, det har deres ryg ikke godt af. Deres ryg kan først holde til det når de selv sætter sig op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.