tror i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Tror i at man kan sygeliggøre sit barn?? Altså selvom barnet ikke fejler noget,så bliver man ved med at finde tegn og sige barnet er syg... finde nye ting konstant...

Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre..

Tror at en syg mor eller far(psykisk).. kan projicere sin egen sygdom over på barnet.. altså ment på den måde at deres sygdom går på barnet.. så mistes fokus også fra far eller mor.. 

Håber i forstod hvad jeg skrev og mener

Jeg tror at mange førstegangsforældre går mere til lægen med sit barn end forældre der har 3-5 børn og det er selvfølgelig fordi man ikke har prøvet det før og ikke ved hvornår et lille barn reelt er "rigtig" syg.

Derudover kan der være mange årsager til at en forælder er bange for at barnet er sygt. Jeg har f.eks også en tendens til at tro at min datter er syg eller på vej til at blive det bare hun hoster lidt og det skyldes at hun er hjertebarn og blev opereret da hun var 3 måneder. Så jeg er nok meget pylret/opmærksom når det kommer til sygdom ved min datter.

Min pointe er, at der kan ligge meget andet bag end det du kan se. Den sygdom som folk omtaler i tråden er en meget sjælden sygdom og jeg synes du skal være påpasselig med at indberette noget som helst, førend du måske har talt med moderen.

Fandt det her om Münchhausen by proxy ( der findes to typer).

For at man kan stille diagnosen Münchhausen by proxy:

Moderen er ofte uddannet inden for sundhedssektoren (eller har forsøgt at få en uddannelse der).

•   Barnet udsættes bevidst for beskadigelse af den voksne.
  •   Der er ikke noget ønske om økonomisk gevinst.
  •   Moderen opnår ofte nært forhold til hospitalspersonalet.
  •   Uanset de voldsomme symptomer bevarer moderen altid roen på sig selv.
  •   Faderen er (altid) uvidende og bakker moderen op lige indtil han ser videooptagelsen.
  •   Moderen er ved personundersøgelse ikke sindssyg, og vil blive idømt almindelig straf

Du kan læse om det her:

http://www.netpsych.dk/Articles.aspx?id=69

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

Kløver

Freyjasmor skriver:

En slags hypokondri overfor sine børn? Ja, det tror jeg som nok er muligt. Om det er farligt ved jeg ikke - vil ikke mene det. Nok mere hønemor-agtigt.

Også min tanke

Overdrevent hønemor, men det kan måske også give nogle nedsider, men tror ikke det decideret er farligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.