Seleforlænger til stor autostol????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.313 visninger
6 svar
2 synes godt om
31. marts 2013

Muffinmus

Der står de ikke må bruge på offentlige veje, dvs at man ikke må bruge en seleforlænger...
men gælder det virkeligt alle slags????
Vi mangler en da vores c-max er lidt presset af tre autostole, så vi kun med mega møj pg besvær kan spænde min søn fast i hans store stol, den der spændes med alm voksen sele....må den så ikke bruges uanset mærke eller hvad?. Kan se folk ikke kan blive enige, at dolk læser det er ulovligt, men går til politiet og får det modsatte af vide, at de godt må?.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

Lenats31

MariaE skriver:

Der står de ikke må bruge på offentlige veje, dvs at man ikke må bruge en seleforlænger...
men gælder det virkeligt alle slags????
Vi mangler en da vores c-max er lidt presset af tre autostole, så vi kun med mega møj pg besvær kan spænde min søn fast i hans store stol, den der spændes med alm voksen sele....må den så ikke bruges uanset mærke eller hvad?. Kan se folk ikke kan blive enige, at dolk læser det er ulovligt, men går til politiet og får det modsatte af vide, at de godt må?.

Hold dig fra dem. De er ikke egnede til autostole overhovedet. det blivver nemlig selespændet der vil holde det hele på plads og ikke selve selen. det svarer tilat du sætter en blyant mellem to fingre og presser på den. Den knækker. Selespændet kan i sådanne tilfælde her splintre.

Du burde istedet sig dig om efter en selepudestol som feks Besafe izi Up X3. jeg vil nemlig æde en hat på at det primært er armlænene på den I har nu et problem. Få en uden. besafe Izi Up kan justeres i både hovedstøtte og selve sidebeskyttelsen justeres opad med hovedstøtten. den akn man bare justere helt op, spænde barnet fast og sænke det hele til rette højde.

Så vidt jeg husker så er sæderne i C-Max ikke lige brede. dvs midtersædet er smallere end de andre. Stolene må ikke ramme dørene - jeg ved ikke hvad du ellers har i bilen, så skriver det bare.

Anmeld

3. april 2013

Muffinmus

Hmm, jeg tror ikke de rører dørene.
Vi har en Britax Rømer, en Storckenmuhle i midten og så en Recaro...og det er racaroen der giver problemer lige nu. Den bliver brugt til min søn på 5,5 år.
Måske har du ret i at det ville hjælpe med en anden slags stol, så kan i evt flytte den anden over i min mands bil.

Anmeld

3. april 2013

Muffinmus

Kan lige se det er sådan en vi har, og så høj er den jo heller ikke i forhold til andre stole?.
Så kan ikke se det vil gøre nogen forskel at skifte stol, vi skal stadig have hænderne ned mellem de to stole for at finde det dumme spænde jo.http://www.dba.dk/autostol-op-til-36-kg-recaro/id- 90966663/

Anmeld

3. april 2013

Lenats31

MariaE skriver:

Kan lige se det er sådan en vi har, og så høj er den jo heller ikke i forhold til andre stole?.
Så kan ikke se det vil gøre nogen forskel at skifte stol, vi skal stadig have hænderne ned mellem de to stole for at finde det dumme spænde jo. http://www.dba.dk/autostol-op-til-36-kg-recaro/id- 90966663/

Hej

Nej det er Besafe izi Up X3 jeg mener. Den har ikke armlænene og hele ryggen med sidebeskyttelsen justeres op og ned sammen med hovedstøtten. Det gør en forskel

Anmeld

3. april 2013

Lenats31

Besafe Izi Up X3 - Pigen er 8½ år og 141 cm høj

Peugeot 307SW

photo DSC02652_zps77c0056a.jpg

Skoda Fabia Superb

photo DSC02785_zps61a0794e.jpg

En lidt an kombination af autostole. Men du kan sikkert godt se forskellen.

Anmeld

5. april 2013

Muffinmus

Endte med en x2 der heller ikke havde armlæn, virker meget bedre end den gamle stol og var på tilbud i babylam i flotte farver til 1200 ca

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.