Pottetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

TbCp

Liva bliver to år d. 24. august og hun er på ingen måde interesseret i potten.
En overgang ville hun gerne sidde på den og sad og lavede tis lyde (shhhh) men nu bliver den bare skubbet væk.
Skal jeg mon ikke bare acceptere det? Og så regne med at hun igen på et tidspunkt synes den er interessant?

Hvad har i andre gjort, hvor tidligt startede i pottetræning? Og hvor gamle var jeres unger da de fandt ud af hvad potten skulle bruges til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Joan ( Smallie )

Niels bliver 2 den 16 juli og han tisser på pot hver morgen og aften. Han kommer selv og siger han vil på pot og det får han lov til. Han har faktisk siddet på pot siden han kunne sidde selv. Så sad vi inde i stuen og hygget og så var der en lang periode hvor han slet ikke ville på potten og han er aldrig blevet tvunget til det.
Når vi har spist til aften bliver han spurt om han skal på potten og hvis han svare nej så kommer han det ikke.
Jeg tror bare du skal lade hende selv bestemme du kan jo høre hende ad om hun vil og hvis hun ikke vil se lad det være det. Hun skal nok selv sige til når hun er klar. Og når hun så endelig laver noget der så ros hende helt vildt. Det var en af de ting der virket rigtig godt på Niels. Han ELSKER at få ros og man ka se han lige vokser 10 cm når han får ros.

Men bare mit råd.

Joan

Anmeld

25. juni 2009

TbCp

Jeg tænker også at der ikke kommer noget godt ud af at presse hende til det, så tror jeg det kan ende med at hun slet ikke vil.
Tror jeg vil blive ved at spørge hende om hun vil tisse på potten, og er hun ikke interesseret er det så okay

Anmeld

25. juni 2009

Sweet1978

Man skal aldrig presse, det skal nok komme, Danielle som også snart fylder to har dage hvor hun gider og dage hvor hun ikke gider, men når vi har brugt de sidste tape bleer bliver det udelukkende up&go også kan hun selv tage af og på og prøve når hun vil.

Anmeld

25. juni 2009

Nanna1985

Det skal nok komme  Man skal endelig ikk begynde at presse dem til noget som helst

Anmeld

25. juni 2009

TbCp

Men er det dumt at have potten stående fremme?
Vi har prøvet at sætte hende på wc'et en gang og det vil hun bare ikke.

Her til aften inden hun skulle i seng spurgte jeg om hun ville på potte, så tog hun sin bamse med ud og satte sig på potten... så sidder hun der og vipper med den ene fod som om hun tænker "hmmm hvornår kan jeg rejse mig igen" 

Anmeld

25. juni 2009

Linda-mor-til-4

Der står noget i det nye "Vi Forældre" om pottetræning og jeg er faktisk blevet interviewet til artiklen.

Anmeld

25. juni 2009

TbCp

det kunne være jeg skulle købe det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.