man vælger sku ik selv sin familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
7 svar
8 synes godt om
29. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg ønsker ikke at udstille min familie, dog har jeg virkelig lige brug for at lufte min irritation inden den koger over  derfor anonym 

først lidt forhistorie:

Min lille bror blev ca 1 uges tid inden han fyldte 16, "anbragt" i et ehm ja lad os kalde det bofællesskab  (december 2012)

Altså i en et værelses lejlighed med eget te-køkken og bad, i et hus for utilpassede unge dog med meget lidt opsyn. 

Det går hverken værre eller bedre, end at knægten ender i problemer og en sen aften midt i februar, kommer der 5 unge mænd og tæver ham  han slipper dog heldigt, da han vælger bare at ta i mod da de både har kvive og køller..

start februar bliver min mor sat på gaden og flytter ind hos sin kæreste.

Jeg selv går også fra kæresten (med barn på 1 år) ca sammen tidig, men får dog hurtigt lejlighed.

ja så alt i alt kan man vel godt sige at start 2013 har været lidt rodet 

Min lillebror tør forståeligt nok ikke længere opholde sig i sit hjem alene og sover/opholder sig derfor hos venner, min mor (kæresten) hos mig, eller har venner sovende hos ham selv.

Pludselig en morgen kl puha bæ (hvor jeg faktisk ik troede han sov hjemme) banker det på min dør og jah lillebror står ude foran min dør på bare fødder og har denne gang fået tæv med en golfkølle (igen i eget hjem) denne gang så af en "ven" som egentlig var der for at passe på ham 

Min mors kæreste og hende ender dog hurtigt med at gå fra hinanden pga alt det here rod og jeg har nu både mor og lillebror boende.

og her har vi så der hvor min familie bliver billig til salg!! 

Jeg havde stillet meget få regler op.

1. tømmer du noget, siger du lige til så jeg kan købe nyt

2. Min søns ostehapser holder du dine fede pøller fra

3. rygning foregår bare udenfor. 

jeg har så været væk et par dage her i påsken og min mor sender en sms

"vi har spist ***** ostehapser, men købt nye og lagt" jo jo fair nok 

Da jeg kommer hjem og står i badet, er der så bare ik li mere balsem tilbage  men ja ok shit happens

da jeg så er færdig med badet, får jeg set i køkkenet at kraft satme om ik der ligger en klud klar til at tørre det aske væk de har spilt da de røg under min emhætte 

ah men jeg åbner mit hjem og så kan de ik engang overholde de få regler  

magen til respektløshed havde jeg sku ik troet jeg sku opleve. De ved jeg har et barn med gallopperende astma 

så i bund og grund er alle 3 regler overtrådt..!

og gudhjælpe mig og ikke min mor først benægter da jeg ringer og konfrontere hende med det, for derefter grinende at undskylde 

Heldigvis har jeg fået solgt dem til den anden ende af sjælland  og det er fame uden returret! 

øv hvor jeg skammer mig over min familie 

sorry det blev lidt langt. sku bare li ha luftet ud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Frkmtc

Anonym skriver:

Jeg ønsker ikke at udstille min familie, dog har jeg virkelig lige brug for at lufte min irritation inden den koger over  derfor anonym 

først lidt forhistorie:

Min lille bror blev ca 1 uges tid inden han fyldte 16, "anbragt" i et ehm ja lad os kalde det bofællesskab  (december 2012)

Altså i en et værelses lejlighed med eget te-køkken og bad, i et hus for utilpassede unge dog med meget lidt opsyn. 

Det går hverken værre eller bedre, end at knægten ender i problemer og en sen aften midt i februar, kommer der 5 unge mænd og tæver ham  han slipper dog heldigt, da han vælger bare at ta i mod da de både har kvive og køller..

Jeg selv går også fra kæresten (med barn på 1 år) ca sammen tidig, men får dog hurtigt lejlighed.

Min lillebror tør forståeligt nok ikke længere opholde sig i sit hjem alene og sover/opholder sig derfor hos venner, min mor (kæresten) hos mig, eller har venner sovende hos ham selv.

Pludselig en morgen kl puha bæ (hvor jeg faktisk ik troede han sov hjemme) banker det på min dør og jah lillebror står ude foran min dør på bare fødder og har denne gang fået tæv med en golfkølle (igen i eget hjem) denne gang så af en "ven" som egentlig var der for at passe på ham 

Min mors kæreste og hende ender dog hurtigt med at gå fra hinanden pga alt det here rod og jeg har nu både mor og lillebror boende.

Da jeg kommer hjem og står i badet, er der så bare ik li mere balsem tilbage  men ja ok shit happens

da jeg så er færdig med badet, får jeg set i køkkenet at kraft satme om ik der ligger en klud klar til at tørre det aske væk de har spilt da de røg under min emhætte 

magen til respektløshed havde jeg sku ik troet jeg sku opleve. De ved jeg har et barn med gallopperende astma 

og gudhjælpe mig og ikke min mor først benægter da jeg ringer og konfrontere hende med det, for derefter grinende at undskylde 

Heldigvis har jeg fået solgt dem til den anden ende af sjælland  og det er fame uden returret! 

Puha , kan sagtens følge dig! Det er respektløs af dem , når du " tager dem til dig" at de så bare skider på dig og dit hjem på denne måde..
Kan godt forstå du skammer dig over den familie lige nu .
Håber det hele bliver bedre for dig og i din familie ..

Anmeld

30. marts 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, din lillebror er undskyldt - han gør som sin mor og forstår nok ikke helt alvoren - men din mor, altså! Det lyder, som om du er moren og hun den uansvarlige teenagedatter! Hvordan skal din bror dog blive ansvarlig og forstå konsekvenser med sådan en rollemodel? 

Flot, at du tilsyneladende klarer skærene! - og kan lægge hjem til de to. Men hvor gør det ondt at læse om din brors problemer - jeg har selv sønner på 14 og 15 år, og de er jo bare halvstore knægte, altså. Er der ikke mulighed for, at han kan få mere og bedre hjælp til sit liv? 

Respekt for dig 

Anmeld

30. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

først lidt forhistorie:

Du er godt nok et godt menneske.

Kan godt forstå du er træt af dem. 

På den måde du finder det bedst, er det i hvert fald vigtigt at dig og dit barn kommer i første række! 

Anmeld

30. marts 2013

Carina:-)

Jeg kan godt forstå du er træt af din mor,

Men stakkels din lillebror....Som 16 årig er man kun et barn,og det ender jo galt hvis det bliver ved med de "besøg"

Forstår ikke at når vi har et samfund der ellers holder måsen oppe på mange økonomisk ,så halter det gevaldigt når vi snakker om at få børn/unge væk fra dysfunktionelle familier og ud i ordentlige forhold med opsyn,knus og mad.

Det er åbenbart nemt at give penge,men derudover så kan folk sejle deres egen sø.

Din lillebror har jo ikke en reell chance for at komme i gang med livet ,under de forhold-hvor er det trist..

Men ja forstår godt din frustration.

Anmeld

30. marts 2013

B&J

ved du hvad du står lidt i mit sted....

mine søskende bor også et sted hvor de kunne få hjælp, min ene søster bor dog for sig selv men hvis vi ikke hjælper hende kan hun ikke klare sig selv ej min anden søster min mor er 46 men opføre sig som en forkælet 14år tøs... ja jeg ELSKER MIN FAMILIE uden tvivl. men jeg skal være ærlig og indrømme mit liv har bare ikke været lutter lagkage. og jeg hader de ansvar de ting jeg har lagt i det hele hvor lige som dig kommer hjem til en lejlighed der ligner lort hvor mit bare været de har skidt på mig hjælp bagefter....

i mange år har jeg endelig været mor for dem alle, men jeg begyndte til psykolog for kunne mærke min krop var ved at sige stop, for jeg har min egen familie men stadig have min mor og søskende i baghovede hele tiden som mor det er bare sindsygt hårdt.... og du er jo bare så god hjertet der for gør du de ting....

men en ting jeg håber du i fremtiden vil gør vær mere kold og sig fra med det samme så du ikke står i de steder igen, jeg tænker aller mest på din bror sover hos dig hvad så hvis hans venner kom hjem til dig når du er mor også??? det ville være skrækkeligt

og lige meget hvad din bror er ikke voksen og ikke sikkert han nogle sinde bliver det du kan ikke gøre noget og ja i bund og grund skal du ikke have ondt af ham for han opsøger selv alle de problemer ..... det lyder hårdt men det er rigtigt....

Jeg sender dig jordens største krammer og læg flere kraftiger i for dig selv og dit barn og din bror og mor ja skub dem lidt ud.....

og håber af hele mit hjerte du aldrig bliver som din mor eller bror men hop ud om familien trationen om den dårlige familie

Anmeld

30. marts 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, din lillebror er undskyldt - han gør som sin mor og forstår nok ikke helt alvoren - men din mor, altså! Det lyder, som om du er moren og hun den uansvarlige teenagedatter! Hvordan skal din bror dog blive ansvarlig og forstå konsekvenser med sådan en rollemodel? 

Flot, at du tilsyneladende klarer skærene! - og kan lægge hjem til de to. Men hvor gør det ondt at læse om din brors problemer - jeg har selv sønner på 14 og 15 år, og de er jo bare halvstore knægte, altså. Er der ikke mulighed for, at han kan få mere og bedre hjælp til sit liv? 

Respekt for dig 

Jeg er til dels enig med dig. jeg mener dog at man som 16 årring bør kunne følge få simple regler, når andre hjælper dig men ja hoved ansvarlig burde være vores mor. 

Desværre har der ik været meget hjælp at hente fra kommunen. 

Efter han blev anbragt i december har de ik været meget på banen. 

Da han fik tæv har det hovedsageligt været mig der har taget mig af ham. 

Jeg har endda måtte sørge for at han kom til Jylland til besteforældre 1 uge da de blev løsladt. Så han kunne få lidt ro ja så vi alle ku få ro 

Jeg har siddet til møder med både opholds tilbudet og kommunen og jah alle forsøger at tørre den af på hinanden og lover guld grønne skove. 1 måned efter boede han sjovt nok stadig hos mig og det eneste der var ændret, vat nye låse. 

men i bund og grunD er jeg ik sikker på vores mor nogen siden sku ha haft os. 

Heldigvis er mit lille æble triller flere 100 km væk fra stammen. jeg har trods alt styr på mit 

Anmeld

30. marts 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg kan godt forstå du er træt af din mor,

Men stakkels din lillebror....Som 16 årig er man kun et barn,og det ender jo galt hvis det bliver ved med de "besøg"

Forstår ikke at når vi har et samfund der ellers holder måsen oppe på mange økonomisk ,så halter det gevaldigt når vi snakker om at få børn/unge væk fra dysfunktionelle familier og ud i ordentlige forhold med opsyn,knus og mad.

Det er åbenbart nemt at give penge,men derudover så kan folk sejle deres egen sø.

Din lillebror har jo ikke en reell chance for at komme i gang med livet ,under de forhold-hvor er det trist..

Men ja forstår godt din frustration.

Jeg har altid taget mig meget af ham og måske været den "far" han ik havde ja eller ihvertfald den anden ansvarlige i hjemmet. Der er 10 år mellem os. Desværre er jeg nød til at give lidt slip nu, for at passe på mig selv og min søn. De miljø han er i, kan jeg ikke hamle op med, når jeg har barn. De er heldigvis flyttet langt væk i torsdags så jeg håber de begge kan få eb frisk start. Desværre har du ret i at hans fremtid bliver hård og han kommer til at kæmpe en vis del ud af bukserne hvis han vil ha et godt liv. Jeg har selv været samme tur igennem og ja desværre kommer vi fra kår hvor man selv må kæmpe ekstra hårdt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.