kom med jeres meninger og holdninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
10 svar
3 synes godt om
29. marts 2013

E.J.mor.

hej piger jeg har brug for jeres meninger og holdninger til dette jeg tumler med.

sagen er den at jeg er igang med mit vægttab hos min kostekspert jeg har nu været igang i 12 måneder og da jeg begyndte for et år siden troede vi at jeg kunne klarer det på et årstid,men der har været mange oppe og nedture,så jeg er ikke i mål endnu men har dog alligevel nået at tabe 21.2 kg, og har mange kg endnu. mit mål med dette vægttab er bedre helbred og mere selvtillid og velvære, men også en ny graviditet.

jeg var så til kostekspert i onsdags og snakker lidt med hende om den kommende gravidtet, og hun siger så charlotte du må ikke blive gravid før om 1-1 1/2 år,pga hun vil have mig længere ned i vægt.jeg stener så og siger jamen jeg bliver nød til at tænke på min alder,og det kunne hun godt forstå, men hun ville helst ikke ha det.og det skal lige siges at jeg bliver 34 til november og det vil sige at skal jeg vente i halvandet år ja så er jeg 35 år. efter hun har sagt dette er mine følser og holdninger blusset op.

jeg har så nogle cyklusproblemer som jeg har haft længe og går til gynegolog hver 3 måned, jeg har hormonspiral og er lige begyndt på p-piller for 4 dage siden også for at se om det kan mindske mine blødningsforstyrrelser. og min gynegolog siger også at jo mere jeg får tabt mig jo mere styr kommer der igen på min cyklus.hvis jeg ikke har hormonspiralen bliver min slimhinde tyk og jeg bløder konstant så,detvar maj sidste år jeg fik den spiral, så ved ikke hvad der vil ske hvis jeg får den taget ud det vil tiden kun vise jo.

ang min mand har jeg haft en lang snak med og han venter bar på mig at jeg er klar og det er jo sødt og tålmodigt af ham.

jeg ved godt at det er mit valg,mit liv, men ved bare ikke hvad det rigtige er,for kan jeg stadig tabe mig selvom jeg bliver gravid...???

og om jeg kan blive gravid vil kun tiden vise med de her cyklusproblemer.

jeg valgte så at sende hende en sms i går om at jeg ikke kan acceptere at vente så længe og jeg afventer svar fra hende, for skal vide om hun støtter op omkring mig hvis jeg træffer at prøve at blive gravid nu.

jeg har en datter der er 4 1/2 år nu.

kom med jeres meninger..??

mit ur tikker pga min alder....

hilsen en fortvivlet charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2013

maryjane

Tjah... Ved ikke hvad du skal vælge, er selv og var også meget overvægtig gennem min graviditet... Men tabte mig også under graviditeten uden at gøre det store for det dog, og det må man gerne hvis man gør det på den sunde måde det er hvad min jm sagde. men det er også svært når vi ikke ved hvor overvægtig du er... meeeen tror nu heller ikke jeg ville vente så længe 

Anmeld

29. marts 2013

Silas&Mille

Følg dit hjerte.

Jeg kan godt forstå hvis du ikke vil vente 1-2½ år med at forsøge.

Anmeld

29. marts 2013

B&J

jeg syntes også du skal følge dit hjerte, HUSK slanke kur er altså ikke godt hvis man skal være gravid barnet skal jo have det det har behov for og din krop med, det er noget andet hvis det er en kost omkægning du har gang i mens du er gravid, men vitaminer og blodprøver er super vigtige for at se om du har nok vitaminer og jern osv i kroppen ang det du spiser...

men ja ang blødningen ænder sig jo når man taber sig eller man tager på....

Anmeld

29. marts 2013

Nemesis

nu er det jo ikke din kostvejeder der skal bestemme hvornår du får børn, men dig og din mand!

Anmeld

29. marts 2013

modesty

E.J.mor. skriver:

hej piger jeg har brug for jeres meninger og holdninger til dette jeg tumler med.

sagen er den at jeg er igang med mit vægttab hos min kostekspert jeg har nu været igang i 12 måneder og da jeg begyndte for et år siden troede vi at jeg kunne klarer det på et årstid,men der har været mange oppe og nedture,så jeg er ikke i mål endnu men har dog alligevel nået at tabe 21.2 kg, og har mange kg endnu. mit mål med dette vægttab er bedre helbred og mere selvtillid og velvære, men også en ny graviditet.

jeg var så til kostekspert i onsdags og snakker lidt med hende om den kommende gravidtet, og hun siger så charlotte du må ikke blive gravid før om 1-1 1/2 år,pga hun vil have mig længere ned i vægt.jeg stener så og siger jamen jeg bliver nød til at tænke på min alder,og det kunne hun godt forstå, men hun ville helst ikke ha det.og det skal lige siges at jeg bliver 34 til november og det vil sige at skal jeg vente i halvandet år ja så er jeg 35 år. efter hun har sagt dette er mine følser og holdninger blusset op.

jeg har så nogle cyklusproblemer som jeg har haft længe og går til gynegolog hver 3 måned, jeg har hormonspiral og er lige begyndt på p-piller for 4 dage siden også for at se om det kan mindske mine blødningsforstyrrelser. og min gynegolog siger også at jo mere jeg får tabt mig jo mere styr kommer der igen på min cyklus.hvis jeg ikke har hormonspiralen bliver min slimhinde tyk og jeg bløder konstant så,detvar maj sidste år jeg fik den spiral, så ved ikke hvad der vil ske hvis jeg får den taget ud det vil tiden kun vise jo.

ang min mand har jeg haft en lang snak med og han venter bar på mig at jeg er klar og det er jo sødt og tålmodigt af ham.

jeg ved godt at det er mit valg,mit liv, men ved bare ikke hvad det rigtige er,for kan jeg stadig tabe mig selvom jeg bliver gravid...???

jeg valgte så at sende hende en sms i går om at jeg ikke kan acceptere at vente så længe og jeg afventer svar fra hende, for skal vide om hun støtter op omkring mig hvis jeg træffer at prøve at blive gravid nu.

Jeg ville få kontakt til en dygtig fertilitetslæge og få råd dér. Det er ikke din kostvejleders ansvar at give dig råd angående graviditet.

Det ville være rart med lidt mere info. Hvorfor vil hun ikke have at du bliver gravid nu? Hvor mange kilo vejer du for meget?

Anmeld

29. marts 2013

tarkoflen

Nu er der jo faktisk ret mange, der er overvægtige der bliver gravide! Ja det ville da være optimalt, hvis du lige kunne vente et par år, men det kan du jo reelt ikke og har ikke lyst til!

Du må jo fortsætte kostvejledningen og forhåbentlig ikke tage på under graviditeten, det har jeg en veninde, der ikke gjorde, og så må du give den gas igen, når du er færdig med at være gravid!

Men det er jo helt klart en stor belastning for kroppen at være gravid og overvægtig, men altså verden er jo ikke altid skruet sammen, som man kunne ønske sig!

Held og lykke med, hvad end du vælger jeg tror dog godt jeg kan høre dit valg, ud fra din beskrivelse

Anmeld

29. marts 2013

E.J.mor.

hmm...det er godt nok grænseoverskridende for mig at snakke vægt kan jeg mærke

når men jeg har tabt 21.2 kg og mangler at tabe 38 kg ydeligere for at være på min normal vægt.

jeg har så mange følser lige nu.

og nej hun bestemmer ikke min kostekspert.

sidste gang jeg blev gravid der vejede jeg 15 kg mere end det jeg gør nu.

planen har heletiden været at vi gik i gang til sommer med projektet, men det var som om efter i onsdag satte hun en stopklods i for mig, og det kan jeg bare ikke acceptere hun kan ikke stoppe mig.

Anmeld

29. marts 2013

Holbæktrunten

E.J.mor. skriver:

Jeg synes at du skulle tage og klappe dig selv på skulderen for det superflotte resultat du allerede har opnået! Det er dælme sejt gået! Mht at få et barn mere, helt ærligt, taget i betragtning at man jo ikke bliver yngre med tiden og at fertiliteten daler, så ville jeg sgu starte NU hvis jeg var i dine sko... Og fortsætte den sunde livsstil. Når så du bliver gravid, så ville jeg tale med min læge om man må fortsætte på samme kost eller om der skal lidt flere kcal til under graviditeten.

Anmeld

29. marts 2013

E.J.mor.

altså ja jeg tænker jeg vil tag den snak med min læge for jeg kører med 1200 kcal om dagen og skal vide om jeg må det,for har selv valgt jeg vil kører med så lidt, og har vendet min krop til det.

og skal tage en snak med min gynegolog om hvordan jeg skal bærer mig ad med at blive gravid pga cyklus.

og så skal jeg jo os lige starte op med gravitamin og extra stærk folin syre 5mg om dagen et par måneder inden vi prøver. ( pga jeg mistede i uge 22 en lille pige pga rygmarvsbrok,  så tager ingen chancer)

men afventer svar fra min ekspert, tror virkelig ikke hun ved hva hun skal svare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.