"10 måneder ,vil helst kun aftensmad."
Hej Lisbeth
Jeg har en søn på 10 måneder, som ikke rigtig viser tegn på interesse af morgenmad middagsmad eftermiddags mad men aftensmad derimod, den går det helt perfekt med
Han åbner munden lystigt og sider os selv med mad og spiser selv.
Men hvordan kan jeg Gøre han interesserede i morgen middag og eftermiddagsmad?
Han får vand til måltiderne, og bliver kun ammet morgen og sent aften
Jeg laver ikke for meget mad af gangen, og det jeg laver er farvestrålende
Men den med morgenmad ved jeg ikke hvordan jeg skal gribe an
Jeg giver ham noget, og han skubber ske.en væk, og så efter lidt pakker jeg det væk, og forsøger så at tilbyde igen efter lidt tid, medier igen uden resultat
Er der noget jeg kan Gøre, for at live lysten op til at han vil have morgenmad
Han er en lang og slank dreng, 77 cm lang, og vejer 8.7, han er altid glad
Sover fint om dagen, men er meget vågen om natten, om natten vågner han 4 til 7 gange.
Håber du har lidt gode råd
Rigtig god påske
Lisbeths svar
Hej!
Det lyder lidt tungt med alle de vågne perioder om natten.
Deter frustrende at lave sund mad som han ikke vil have.
Når I spiser morgenmad, så vær med ham,lad ham spise selv, giv ham noget brød eller grød, skubber han væk så lad det stå.Spis selv med tydelig glæde .
havregrød med moset banan er tit et hit, lad ham stikke sine fingre ned i og slikke på dem.En portion risengrød med en klat smør kan måske lokke,. Spis det samme som ham og lad ham være uden at presse.
Han skal ikke have vand til måltiderne. han ammes kun 2 gange og har behov for en større mængde mælk. Du kan lave MME. Hav i køleskabet .lad ham drikke det af en kop.
Jeg tror du skal tænke mere i smag end i farver.Det søde lokker mere,Æblemos, sveskemos og banan er gode smagsgivere.
Hvis han er vild med varm mad, så er det let at give ham en rest varm mad til frokost , Mange børn har en favorit, nogen er mest til kold mad, andre er mest til varm mad.
Du må prøve dig frem lige pludselig så får han lysten, han er meget slank og kan have godt af flere kalorier om dagen, så natten bliver mere søvnfyldt.
Når han vågner så mange gange om natten så er det fordi han er sulten,, Hvis ikke du gir et måltid om natten, kan du overveje at give en flaske MME inden du går i seng,
Deter det første år de små har et meget stort behov for kalorier, og han skal have sit døgnbehov dækket ind. Det bedres på et tidspunkt.
Hav en skøn påske, håber du kan blive lidt inspireret.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk