"Baby knapt 10 måneder, natmåltider.?"
Hej Lisbeth.
Jeg har en søn på lige knap 10 måneder som har en elendig rytme om natten.
Han vågner konsekvent hver 3. time og vil spise. For at få ro giver jeg ham en flaske og så sover han videre. Gør jeg det ikke, kan jeg godt regne med skrig og skrål!
Jeg vil rigtig gerne have ham vænnet fra at spise om natten, men ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Har han behov for at spise så meget om natten?
Skal jeg give ham en "kold tyrker"? Altså simpelthen nægte ham mad om natten. Eller har du nogen forslag?
Vh. Mijo.
Lisbeths svar
Hej Mijo!
Som jeg læser det har han brug for sine flasker, En kold tyrker er jeg meget imod..
En måde at få ham til at sove længere uden mad. er at sørge for han er mættet godt inden du putter ham. En god portion grød inden du putter til nat.kan forlænge sovetiden.
De små forbruger rigtig mange kalorier i deres første år, og deres døgnbehov skal dækkes via måltiderne.
Overvej om der er noget du kan ændre i løbet af dagen, om du kan øge hans indtag om dagen.
Hvis du vil have mere vejledning har jeg brug for hans fødselsvægt og længde,samt vægt og længde nu .plus en plan over hvad han spiser.i løbet af dagen.
Hav en god påske
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld