Madvaner 2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.177 visninger
13 svar
8 synes godt om
28. marts 2013

Rødhætte

Er så frustreret over min søns spisevaner (eller mangel på samme). Min dreng er 2 år og spiser generalt meget lidt. Der er ikke noget mønstre i hvad han helst vil have. 

Han spiser ca sådan:

Morgenmad: En dl havregrød med rosiner.

Middag: 1 skiverugbrød

Eftermiddag: Lidt frugt og max 3 bider af en bolle

Aftensmad: En håndfuld pasta eller en 1/2 kartoffel. Og lidt gulerødder og kød.

De siger han spiser fint i vuggestuen, men alligevel..

Hvor meget spiser jeres 2-3 årige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

B&J

ja vores spiser ikke mere og nogle gange minder... men det er forskelligt men han er også en små spiser og har altid været det men han tager på og er sund og rask

Anmeld

28. marts 2013

Rødhætte

B&J skriver:

ja vores spiser ikke mere og nogle gange minder... men det er forskelligt men han er også en små spiser og har altid været det men han tager på og er sund og rask

William er også sund og rask. Jeg ved heller ikke hvorfor det fylder så meget for mig. Måske det er fordi "alle" andre børn er så glade for mad. Gid jeg havde sådan et forhold til hans mad som du har til dit barn. Lader I jeres barn sige fra ved maden og gør lige som ingenting eller?

Anmeld

28. marts 2013

Ryberg

Rødhætte skriver:

Er så frustreret over min søns spisevaner (eller mangel på samme). Min dreng er 2 år og spiser generalt meget lidt. Der er ikke noget mønstre i hvad han helst vil have. 

Han spiser ca sådan:

Sådan har min søns madvaner også været meget her i hans 2 årige liv.. men jeg skal da liiiiiiige love for at her de sidste 14 dage, at der har vi fået en teenager på kost.. hold nu op han æder hele dagen lang..

Tror bare det er helt normalt at det svinger meget

Anmeld

28. marts 2013

B&J

Rødhætte skriver:

William er også sund og rask. Jeg ved heller ikke hvorfor det fylder så meget for mig. Måske det er fordi "alle" andre børn er så glade for mad. Gid jeg havde sådan et forhold til hans mad som du har til dit barn. Lader I jeres barn sige fra ved maden og gør lige som ingenting eller?

Hvis daniel siger fra så tilbyder vi ham rugbrød eller grov knækbrød om der kommer syltetøj ja så er vi lige glade der kommer godt med smør på så han får fedt....

vi er glade hvis han bare spister lidt og når han spiser såå roser vi ham hvis han ikke spiser jamen så er det okay det må vi nød til at tage med du kan tro det har også taget længe at have så meget is i maven.. for pokker det er hårdt ind i mellem, når vi skal nogle steder hen er vi nød til at smøre madpakke for det er sjælden daniel kan lig maden eller vil spise den

som feks idag da vi var afsted havde jeg smut madpakke og et pølsehorn og agurker, vi fik dog pomfritter og burger,

han spiste agurkerne en halvrugbrød og et pølsehorn go tog lidt af pomfritterne men det var max 3 han gider det slet ikke så der for gider vi ikke købe det, hvis vi får pizza som vi gør 1gange om måneden ja så kan jeg love for det ryger ind

men han er heller ikke en dreng der spiser slik så det er sjovt men grøntsager og frugt det kunne han spise hele tiden hvis han måtte men det mætter jo ikke

Anmeld

28. marts 2013

lucas<3

Min på 2,7 spiser heller ikk ret meget.. 

Anmeld

28. marts 2013

Mother-love

Rødhætte skriver:

Han spiser ca sådan:

Hvis han spiser fint i vs tror jeg ikke du skal bekymre dig. Efter 2 mdr med sygdom ón and off med Isabella spiste hun nærmest heller ingenting. Hun spiser nu aftensmad igen efter 2 mdr. Men i weekenden eller ferien når hun er hjemme spiser hun kun dette

Morgen ; 1,5 dl havregrød
Middag ; halv rugbrød og et stykke frugt
Eftermiddag; et stykke frugt og en lille yoghurt
Aftensmad; ca 3 kartofler, sovs og meget lidt kød.

Hvor når hun er i vs spiser hun

Morgen ; 1,5 dl havregrød
Kl 9 ; 2-3 stykker frugt (små stykker)
Kl 10.30 en rugbrød, et stykke frugt, en ostehaps, 1 styk agurk og en figenstang
Kl 13.30 halv rugbrød, 1 stk frugt
Kl 15-15.30 en lille yoghurt.en ostehaps og et par kiks
Aftensmaden ca 3 kartofler, sovs og lidt kød. Ellers ca. En god håndfuld ris eller pasta.

Så der er stor forskel på om hun er hjemme eller i vs. Men jeg ville ikke være bekymret for han spiser trods alt lidt og så længe han er glad og tilpas ville jeg ikke bekymre mig

Anmeld

28. marts 2013

MorDk

Min dreng er 2,6 år

Morgenmad: 1-2 portioner Havregryn med mælk og rosiner eller youghurt med müsli

Formiddag: 1 frugtstang, frugt eller noget knækbrød med smør eller pikantost.

Frokost: Forskelligt. Men spiser 2-3 skiver rugbrød. frugt, grønt m.m

Eftermiddag: Frugt, knækbrød eller boller

Aften: 1 alm. portion.

Snacks...

Han spiser generelt ret godt. De dage hvor han intet rigtig spiser behøver vi ikke rigtig bekymre os netop fordi han spiser godt.

Anmeld

28. marts 2013

morethanperfect

Rødhætte skriver:

Han spiser ca sådan:

Oscar spiser ret meget aftensmad , men det kommer an på hvor meget han får i løbet af dagen .. 
Her i ferien får han jo lidt frugt og brød hvis han har lyst , og så ryger der måske ik så meget aftensmad ned .. 

Anmeld

28. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er thea 4 år og hun spiser på en normal hverdag

1 stor potion havregryn eller havregrød.

1/2 skive rugbrød, lidt agurk/ pebberfrugt/ tomat.

1/2 -1 bolle til eftermiddag og frugt.

Aftensmad lidt kød og grønsager/ salat. 

Sådan har hun altid spist. Vi gør ik så stort et nummer ud af. Til gengæld spiser hun alt! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.