7 uger gammel og forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.039 visninger
8 svar
2 synes godt om
27. marts 2013

lenemor77

Har brug for et godt råd...

Lillepigen er 7 uger og 2 dage. De sidste 5 dage har hun haft forstoppelse. Hun er gået fra at have 8 fyldte bleer til 1 med knoldet afføring.

I søndags snakkede jeg med sundhedsplejerske og lægevagten, og vi blev enige om at forsøge med Movicol Junior. Så de sidste 4 dage har hun fået 1/4 brev om dagen - uden nogen effekt.

Nu er jeg i tvivl om hvad jeg så skal gøre. Umiddelbart vil jeg sætte hende lidt op i dosis, men hun er trods alt kun 7 uger....

Hun bruger hele dagen på at presse og græde. Hun spiser (flaske) rigtig tit, men det er ofte kun ca 50 ml og halvdelen ender hun ofte med at kaste/gylpe op igen....

Jeg har brug for et godt råd - nogen der kan klare et sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2013

L&V

lenemor77 skriver:

Lillepigen er 7 uger og 2 dage. De sidste 5 dage har hun haft forstoppelse. Hun er gået fra at have 8 fyldte bleer til 1 med knoldet afføring.

I søndags snakkede jeg med sundhedsplejerske og lægevagten, og vi blev enige om at forsøge med Movicol Junior. Så de sidste 4 dage har hun fået 1/4 brev om dagen - uden nogen effekt.

Nu er jeg i tvivl om hvad jeg så skal gøre. Umiddelbart vil jeg sætte hende lidt op i dosis, men hun er trods alt kun 7 uger....

Hun bruger hele dagen på at presse og græde. Hun spiser (flaske) rigtig tit, men det er ofte kun ca 50 ml og halvdelen ender hun ofte med at kaste/gylpe op igen....

Hva for noget mme får hun.. Har du overvejet noget alternativt ala zoneterapi eller kranio sakral. Hvad er max dosis af movikol?

Anmeld

27. marts 2013

LineSchack

lenemor77 skriver:

Hej 

først og fremmest og bedring til din lille pige. Min pige havde samme problem, og 4 dage på movivol er slet ikke nok til at vurdere om det virker. Der kan gå længe. Så medmindre du har lægens ord, så øg hende Ikke... Min pige, fik lactolose og der går ca en uge før det virker. Det sindssygt hårdt, og hammer øv at se din lille guldklump være så ked. Det du skal være opmærksom på er om hun spiser, og om hun har udspillet mave og om den er hård... Men børn på mme må jo gå op til en uge eller mere uden afføring... Så med mindre hun blir meget dårlig, skal du ikke bekymre sig på trods af at det er hårdt. 

Anmeld

27. marts 2013

Jibbe

Movicol virker efter 12-24 timer. Jg ville øge dosis til det dobbelte. Det er naturlige salte dee går ind og binder væsken til afføringen så den ikke bliver knoldet. Der er intet i movicol der skader eller skulle gøre tarmene 'afhængige'. Hellere lidt for tynd mave end forstoppelse synes jeg. Men ellers ring da til vagtlægen og hør dem ad for at være sikker!

Anmeld

27. marts 2013

mortilnoahogmelina

Jeg ville personligt os øge dosisen . Jeg har været der med begge mine børn . De har begge fået 1 helt brev dagligt i starten til der var gang i maven . Min store fiK det fra ham var 8 uger .
Min datter fra hun var 2 uger .
Det skader ikke nogen steder .
Så ville jeg give syrnet mme i en periode af en måned . Jeg ville os søger for hun kun spiste hver 3 time . Børn med forstoppelse spiser ofte hele tiden fordi det er en trøst tror de .

Rigtig god bedring med hende .

Anmeld

27. marts 2013

Lilje82

Udover movicolen, så cykel med hendes ben, når I pusler eller hvis hun ligger hvis jer på benene med benene mod jer, masser rundt om hendes navle med en smule vaseline på fingrene, det var nogle af de råd vi fik, da min søn var lille, han døjede rigtig meget med det og der gik sommetider op til flere dage før han kom af med det, og det var ikke ok, da han var flaskebarn. 

God bedring med hende.

Anmeld

27. marts 2013

lenemor77

Månsson skriver:

Hva for noget mme får hun.. Har du overvejet noget alternativt ala zoneterapi eller kranio sakral. Hvad er max dosis af movikol?

Hun er på grøn allomin. Vi har forsøgt nan, men der gik maven helt i stå. Dengang masede hun sig til et navlebrok (plus dens fætter,  en dub som sidder lige over navlen). 

Vi cykler, maserer og ligger på maven. Og alligevel ligner hendes mave en ballon... 

Vi har en pige fra 2008, som havde ekstremt store problemer med maven. Men jeg kan overhovedet ikke huske doser og hendes alder. Dengang gik vi hos en børnelæge - også pga at hun er født i uge 32.

Anmeld

27. marts 2013

LR85

Laktulose 1ml morgen og aften. 

Anmeld

28. marts 2013

L&V

lenemor77 skriver:

Hun er på grøn allomin. Vi har forsøgt nan, men der gik maven helt i stå. Dengang masede hun sig til et navlebrok (plus dens fætter,  en dub som sidder lige over navlen). 

Vi cykler, maserer og ligger på maven. Og alligevel ligner hendes mave en ballon... 

Vi har en pige fra 2008, som havde ekstremt store problemer med maven. Men jeg kan overhovedet ikke huske doser og hendes alder. Dengang gik vi hos en børnelæge - også pga at hun er født i uge 32.

Jeg ville høre hvor meget mere du måtte gi eller prøve lactuloce for det lyder da til at der skal til at ske et eller andet nu. Men vil virkelig anbefale alternativ behandling, det havde super effekt på vores datter da hun døjede med forstoppelse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.