Snart rejsetid :D men også flyvetid!!!! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

CRS

ja så skal vi snart til tunesien bliver uden tvivl en dejlig tur og alt det.... glæder mig da også til at nyde 14 dage med min super dejlige kone min skønne datter og hele sviger familien..

MEN!!! vi skal til tunesien jo,,, der bliver man nød til at flyve ned, selv om jeg hjertens gerne hellere blaffede sejlede eller hoppede på tungen derned...

Har prøvet at flyve før men har hver gang haft samme følelse et par uger før tid som også melder sin ankomst nu her, 50 ton i 10 kilometers højde!!! med over 800 kilometer i timen... ADDRRRRR det højt oppe og det sku ikke lige mig...

Så nu er jeg nået ind i den samme rutine som de sidste gange jeg har skullet flyve. bliver til et eller andet sygt kontrol monster, så¨ved nu mere eller mindre alt om flytypen afrejse og ankomst lufthavn og ja alt om statistikker om ulykker og hvad ved jeg... min kone er super i støtte dejligt, men alle andre forstår vidst ikke at det ikke er for sjovt...

nogen sjove spændende eller gode råd til mig og min meget lille lyst til at skulle op i en MD-80 fly? som statistisk set er et meget sikkert fly...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Mathilde

Jeg har det på samme måde og det er bestemt ikke sjovt! Jeg kan godt lide at have kontrol over tingene og det har man bare slet ikke, når man sætter sig i sådan et jernmonster men jeg gør det alligevel for det skal ikke forhindre mig i at gøre noget jeg rigtig gerne vil...
Da jeg havde det meget slemt med at flyve fik jeg medicin for det, da jeg ellers gik i panik
Men nu forbereder jeg mig ved at erkende, at jeg skal flyve, forestille mig situationen igen og igen og acceptere at jeg er utryk.

Jeg var udsat for nogle uheldige flyvninger som barn med nødlanding, kabinetryk der ikke virkede osv. og derfra kommer min angst. Men jeg forsøger at holde mig til facts. Det er jo farligere at køre bil, der dør flere i trafikken....
 Tja mit råd er vidst at du skal forberede dig mentalt og hvis du har brug for at have kontrol ved at kende til flytype osv så gør det! Jeg gør det også...

Rigtig god ferie

Anmeld

25. juni 2009

Bastian

Jeg har vist skrevet om det før herinde, men min mand har også flyskræk. Noget så forfærdeligt. Det er så han kaster op og ude ved gaten har han flere gange i fuld alvor sagt, at nu går han altså.

Han har fået et middel på recept fra lægen, som hæmmer angsten. De hjælper rigtig meget. Man skal huske at tage dem et par timer før, så de kan nå at virke. Derudover er det rigtig godt at fortælle kabinepersonalet om ens angst. De er meget gode til at støtte folk med det problem, det er jo en del af deres uddannelsen. Vi har sågar været ude for, at piloten og en stewardesse kom ud og snakkede med min mand og også var en stor hjælp ombord.

Vi har lige været i Tyrkiet, og den flyvetur klarede han supergodt.

God tur!

Anmeld

25. juni 2009

CRS

Mathilde skriver:

Jeg har det på samme måde og det er bestemt ikke sjovt! Jeg kan godt lide at have kontrol over tingene og det har man bare slet ikke, når man sætter sig i sådan et jernmonster men jeg gør det alligevel for det skal ikke forhindre mig i at gøre noget jeg rigtig gerne vil...
Da jeg havde det meget slemt med at flyve fik jeg medicin for det, da jeg ellers gik i panik
Men nu forbereder jeg mig ved at erkende, at jeg skal flyve, forestille mig situationen igen og igen og acceptere at jeg er utryk.

Jeg var udsat for nogle uheldige flyvninger som barn med nødlanding, kabinetryk der ikke virkede osv. og derfra kommer min angst. Men jeg forsøger at holde mig til facts. Det er jo farligere at køre bil, der dør flere i trafikken....
 Tja mit råd er vidst at du skal forberede dig mentalt og hvis du har brug for at have kontrol ved at kende til flytype osv så gør det! Jeg gør det også...

Rigtig god ferie

nej det er bestemt ikke sjovt...

Har heldigvis ikke haft nogen dårlige flyveture, andet jeg jo ikke kan fordrage selve turen, er de gået som de skal...

Ja det er manglen på kontrol også at det er så ufatteligt højt oppe...

Finder ud af stort set alt hvad jeg kan om alt muligt omkring det hele...

Er også små panisk over at skulle ind i et fly igen, Mærkeligt at sidde som 26 årig mand og Holde sin kone i hånden af ren og skær angst over det jern bæst man sidder i...

Men godt hun er der til den tid, og får sikkert også et smil af lærke

Anmeld

25. juni 2009

CRS

Bastian skriver:

Jeg har vist skrevet om det før herinde, men min mand har også flyskræk. Noget så forfærdeligt. Det er så han kaster op og ude ved gaten har han flere gange i fuld alvor sagt, at nu går han altså.

Han har fået et middel på recept fra lægen, som hæmmer angsten. De hjælper rigtig meget. Man skal huske at tage dem et par timer før, så de kan nå at virke. Derudover er det rigtig godt at fortælle kabinepersonalet om ens angst. De er meget gode til at støtte folk med det problem, det er jo en del af deres uddannelsen. Vi har sågar været ude for, at piloten og en stewardesse kom ud og snakkede med min mand og også var en stor hjælp ombord.

Vi har lige været i Tyrkiet, og den flyvetur klarede han supergodt.

God tur!

Er ikke så glad for at skulle tage piller inden...

Så føler jeg mig mere ude af kontrol tror jeg...

Men lyder som en rigtig god ide at sige det til personalet det råd vil jeg uden tvivl følge...

Anmeld

25. juni 2009

Bastian

LærkesFar skriver:

Er ikke så glad for at skulle tage piller inden...

Så føler jeg mig mere ude af kontrol tror jeg...

Men lyder som en rigtig god ide at sige det til personalet det råd vil jeg uden tvivl følge...

He he du lyder præcis som min mand. Han tager stort set aldrig piller og det er kun sjældent at han bliver bedøvet hos tandlæget. Netop fordi han vil bevare kontrollen. Han tager også kun pillerne, fordi ellers rejste han ikke. Pillerne tager angsten, og så er han ellers fuldstændig sig selv. Kan tage sig af ungerne og føler sig ikke i det mindste hæmmet af dem...

Anmeld

25. juni 2009

CRS

Bastian skriver:

He he du lyder præcis som min mand. Han tager stort set aldrig piller og det er kun sjældent at han bliver bedøvet hos tandlæget. Netop fordi han vil bevare kontrollen. Han tager også kun pillerne, fordi ellers rejste han ikke. Pillerne tager angsten, og så er han ellers fuldstændig sig selv. Kan tage sig af ungerne og føler sig ikke i det mindste hæmmet af dem...

Han lyder som en klog mand!!!

Vil overveje pillerne, men tror ikke jeg tager dem, fik en sidst jeg skulle flyve som jeg kunne tage, men den kom ikke ind i min mund... men nu må jeg se hvor slemt det er om formiddagen inden jeg skal afsted mod lufthavnen...

Anmeld

25. juni 2009

Lise

Min kæreste har det på samme måde... eller har i hvert fald haft. Han tjekker altid flyet - både dem jeg, diverse familie- og svigerfamiliemedllemer og han selv skal flyve i. Og selvfølgelig er det overhovedet ikke sjovt. For man kan ikke bare trykke på stop-knappen og stå af og tage en pause. jeg har det selv i mini-grad, men tænker at besætningen vel også har sit liv kært og en familie at skulle hjem til når arbejdsdagen er omme, og hvis de stiger om bord, så kan jeg også.

Hvis/når jeg er utryg om bord kigger jeg altid på stewardesserne - hvis de smiler og deler kaffe ud, så er alt godt  Det har jeg fået min kæreste til også, og det bruger han meget.

Et andet trick er at være den der sidder med barnet på skødet. Når man gør det, er man så optaget af det, at man ikke når at tænker på hvor "farligt" det er (i gåseøjne, da jeg ikke mener det er farligt - og statistikken taler jo også sit klare sprog). Jeg var tidligere noget nervøs over at skulle overlade barnet til min kæreste, fordi han kunne være så bange, men så prøvede vi det, og han var så glad bagefter, fordi han helt havde glemt at være bange...

Jeg håber for dig at i får en god tur - og ikke mindst en fantastisk flyvning

Anmeld

25. juni 2009

CRS

Lise skriver:

Min kæreste har det på samme måde... eller har i hvert fald haft. Han tjekker altid flyet - både dem jeg, diverse familie- og svigerfamiliemedllemer og han selv skal flyve i. Og selvfølgelig er det overhovedet ikke sjovt. For man kan ikke bare trykke på stop-knappen og stå af og tage en pause. jeg har det selv i mini-grad, men tænker at besætningen vel også har sit liv kært og en familie at skulle hjem til når arbejdsdagen er omme, og hvis de stiger om bord, så kan jeg også.

Hvis/når jeg er utryg om bord kigger jeg altid på stewardesserne - hvis de smiler og deler kaffe ud, så er alt godt  Det har jeg fået min kæreste til også, og det bruger han meget.

Et andet trick er at være den der sidder med barnet på skødet. Når man gør det, er man så optaget af det, at man ikke når at tænker på hvor "farligt" det er (i gåseøjne, da jeg ikke mener det er farligt - og statistikken taler jo også sit klare sprog). Jeg var tidligere noget nervøs over at skulle overlade barnet til min kæreste, fordi han kunne være så bange, men så prøvede vi det, og han var så glad bagefter, fordi han helt havde glemt at være bange...

Jeg håber for dig at i får en god tur - og ikke mindst en fantastisk flyvning

Har også altid fået det af vide med stewardesserne, frygter bare jeg kigger på en af dem og hun har en skidt dag og slet ikke er spor glad, eller at der jo er noget galt...

Kunne være jeg skulle nuppe min datter denne gang, fik tilbudet sidst men kunne ikke sidde med hende mine arme var som is, kunne slet ikke slippe armlænene...

Er sikker på det både bliver en super rejse og sikkert også flyve tur

men sidder sku næsten og sveder ved tanken om flyet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.