? ang. navneændring. (ikke i forb. med vielse)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
7 svar
3 synes godt om
27. marts 2013

Lauras mor

Hej alle.

Jeg har nogle spørgsmål ang. navneændring af efternavnet, jeg håber, I kan svare på. Jeg afleverede søndag papirerne

Hvornår træder ændringen i kraft? Hvordan får jeg det at vide? Hvad med kørekort, pas, sygesikring osv. - kommer der automatisk nyt af det, eller hvor skal jeg henvende mig henne? Får banken, lægen osv. det selv at vide, eller skal jeg meddele dem, jeg hedder noget andet?

Bare lidt af alle de spørgsmål der er i hovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2013

Lauras mor

slet ingen der kan hjælpe mig???

Anmeld

27. marts 2013

Noahmor

LouiseBP skriver:

Hej alle.

Jeg har nogle spørgsmål ang. navneændring af efternavnet, jeg håber, I kan svare på. Jeg afleverede søndag papirerne

Hvornår træder ændringen i kraft? Hvordan får jeg det at vide? Hvad med kørekort, pas, sygesikring osv. - kommer der automatisk nyt af det, eller hvor skal jeg henvende mig henne? Får banken, lægen osv. det selv at vide, eller skal jeg meddele dem, jeg hedder noget andet?

Bare lidt af alle de spørgsmål der er i hovedet

Jeg fik besked ret hurtigt. Tror jeg havde mit sygesikringsbevis efter en uge. 

Du skal selv bestille nyt kørekort og pas. Hvis du kun kører i Danmark kan du nøjes med at have din navneændringsattest liggende i bilen. 

navneattesten havde jeg to dage efter jeg havde afleveret sedlen. 

Anmeld

27. marts 2013

Lucky05

LouiseBP skriver:

slet ingen der kan hjælpe mig???

Jeg fik nyt sygesikring efter 14 dages tid. Du skal nok regne lidt længere, pga helligdagene HeR. Pas ændrer du bare næste gang det skal fornyes. Det er bare vigtigt, at du bestiller rejse i det navn der står i passet. Selvom du ikke hedder det mere. Kørekort er ligemeget..  

Anmeld

27. marts 2013

Lauras mor

Noahmor skriver:

Jeg fik besked ret hurtigt. Tror jeg havde mit sygesikringsbevis efter en uge. 

Du skal selv bestille nyt kørekort og pas. Hvis du kun kører i Danmark kan du nøjes med at have din navneændringsattest liggende i bilen. 

navneattesten havde jeg to dage efter jeg havde afleveret sedlen. 

Mange tak for svar - det hjalp mig meget

Anmeld

27. marts 2013

Lauras mor

Lucky05 skriver:

Jeg fik nyt sygesikring efter 14 dages tid. Du skal nok regne lidt længere, pga helligdagene HeR. Pas ændrer du bare næste gang det skal fornyes. Det er bare vigtigt, at du bestiller rejse i det navn der står i passet. Selvom du ikke hedder det mere. Kørekort er ligemeget..  

Anmeld

27. marts 2013

Noahmor

LouiseBP skriver:

Velbekomme. 

Anmeld

27. marts 2013

Victoria2013

Jeg skiftede navn i februar og det gik ret stærkt. Den 4/2 sendte jeg min navneændrings-attest (digitalt) og den 11/2 modtog jeg så min nye dåbs/navneattest

Tror der gik en uges tid mere, så havde jeg modtaget mit nye sygesikringsbevis.

Alle "offentlige" får det automatisk at vide... både på min selvbetjeningsside på a-kassen samt jobcentret stod der med det samme mit nye navn og også på min skatteside og hos lægen osv. Du behøver ikke som sådan oplyse nogen. Så det går ret hurtigt når først det er i systemet og på dit CPR nr tror jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.