halvandet år og sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. marts 2013

Anonym trådstarter

Hejsa,

jeg skriver som anonym da min situation (måske) er ret speciel og jeg helst ikke vil genkendes hvis der er familiemedlemmer herinde.

Jeg har en søn på cirka halvandet som kan sige en hel del ord efterhånden. Men han kan kun sige hvad der svarer til to bogstaver af ordet.

F.eks:

Bil = bi

Mand = ma

Bold = bo (udtales båh)

Næse = næ

Nogle ganske få ting kan han sige, hvor der er tre "lyde". F.eks: Miav (han siger mav). Bog og nej kan han også sige helt rent.

Er der andre der oplever det samme? Det er ikke fordi jeg er bekymret som sådan, jeg synes bare det er lidt pudsigt og undrer mig over hvordan og hvornår han mon begynder at kunne sætte flere bogstaver sammen til længere ord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2013

MorDk

Sådan startede min søn altså også med at snakke/udtale ord. Og han taler virkelig godt den dag idag. Han er 2,6 år nu *S* tror det er meget normalt

Anmeld

27. marts 2013

4kløver

Min siger heller ikke meget. Ikke noget jeg ser om et problem. Det skal nok komme. De er jo stadig små.

Anmeld

27. marts 2013

L&V

Anonym skriver:

Hejsa,

jeg skriver som anonym da min situation (måske) er ret speciel og jeg helst ikke vil genkendes hvis der er familiemedlemmer herinde.

Jeg har en søn på cirka halvandet som kan sige en hel del ord efterhånden. Men han kan kun sige hvad der svarer til to bogstaver af ordet.

F.eks:

Bil = bi

Mand = ma

Bold = bo (udtales båh)

Næse = næ

Nogle ganske få ting kan han sige, hvor der er tre "lyde". F.eks: Miav (han siger mav). Bog og nej kan han også sige helt rent.

Er der andre der oplever det samme? Det er ikke fordi jeg er bekymret som sådan, jeg synes bare det er lidt pudsigt og undrer mig over hvordan og hvornår han mon begynder at kunne sætte flere bogstaver sammen til længere ord.

Det er ganske normalt og ikke noget man skal bekymre sig over.. Hvis man bare benævner uden at rette barnet så skal det nok komme. Der skal være overflod af russisk i den alder

Anmeld

27. marts 2013

maryjane

Vores datter er 1½ år præcis i dag, og sådan snakker hun også...

Hund er 'hu', høne er 'hø'...fx. Jeg bekymrer mig ikke, udtalen kan jo ikke være perfekt til at starte med.

Anmeld

27. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej alle - tak for svar. 

Rart at høre at der er andres børn der snakker på samme måde - jeg havde bare aldrig hørt det hverken i mødregruppen eller vuggestuen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.