Han lyver om økonomien.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.971 visninger
8 svar
1 synes godt om
26. marts 2013

Anonym trådstarter

Har lige brud for at høre om det er mig der overreagerer.
Min kæreste lavede i starten af måneden overtræk på sin konto, hvilket resulterede i at der blev trukket 1000 kr fra en fælles konto som er til betaling af regninger!

Han skulle så arbejde, og tjene de penge tilbage i løbet af måneden. Han har været på job 2 gange og sagt til mig at de 1000 kr er tjent. Har måtte spørge enormt mange gange før han har sagt det, så havde lidt på fornemmelsen at det var noget han bare sagde for at få ro.
Har så spurgt ham 100 gange om han har sat pengene i banken, så vi kan overføre dem til den konto hvor de mangler. Det er ligesom snart den 1. og der er regninger der skal betales.
Det har han været enormt langt til om, men har til sidst også sagt at "jaja, det har jeg gjort".....
Hver gang han har siddet ved pc'en de sidste 5 dage, har jeg spurgt om han ikke nok ville overføre pengene så det var gjort. Han er blevet irriteret og sagt at det gad han altså ikke nu. Har spurgt ham direkte om han lyver og at pengene ikke står der, men han forsikrer mig om at de gør.

Nu er jeg så gået vildt meget over grænsen. Hans nøglekort lå på bordet ved computeren, og jeg kan hans kode osv, så kom til at logge på hans netbank, for at se om han løj. Der står under 100 kroner på kontoen og han har ikke overført en øre til den konto han skylder de 1000 kroner.
Ved godt jeg ikke burde gå ind og se, men havde det bare sådan på fornemmelsen. Og gud hvor er jeg ked af det og skuffet nu.

Men hvad ville i gøre med den viden?
Lade som ingenting? Er ikke helt klar over hvordan han vil reagere hvis jeg siger jeg har haft logget ind på hans konto...
Altså jeg tænker, jeg ville blive stiktosset hvis han gjorde det ved mig. Men på den anden side, er jeg økonomisk ansvarlig og ærlig, i modsætning til ham......

Iiiih. Øv... Håber i vil hjælpe mig, og ikke skælde mig for meget ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

Benjamins'mor

Sikke da en tumpe.

Jeg havde sagt at han bare havde og skaffe de 1000 kr inden den første.

Anmeld

26. marts 2013

helle85

Anonym skriver:

Min kæreste lavede i starten af måneden overtræk på sin konto, hvilket resulterede i at der blev trukket 1000 kr fra en fælles konto som er til betaling af regninger!

Han skulle så arbejde, og tjene de penge tilbage i løbet af måneden. Han har været på job 2 gange og sagt til mig at de 1000 kr er tjent. Har måtte spørge enormt mange gange før han har sagt det, så havde lidt på fornemmelsen at det var noget han bare sagde for at få ro.
Har så spurgt ham 100 gange om han har sat pengene i banken, så vi kan overføre dem til den konto hvor de mangler. Det er ligesom snart den 1. og der er regninger der skal betales.
Det har han været enormt langt til om, men har til sidst også sagt at "jaja, det har jeg gjort".....
Hver gang han har siddet ved pc'en de sidste 5 dage, har jeg spurgt om han ikke nok ville overføre pengene så det var gjort. Han er blevet irriteret og sagt at det gad han altså ikke nu. Har spurgt ham direkte om han lyver og at pengene ikke står der, men han forsikrer mig om at de gør.

Nu er jeg så gået vildt meget over grænsen. Hans nøglekort lå på bordet ved computeren, og jeg kan hans kode osv, så kom til at logge på hans netbank, for at se om han løj. Der står under 100 kroner på kontoen og han har ikke overført en øre til den konto han skylder de 1000 kroner.
Ved godt jeg ikke burde gå ind og se, men havde det bare sådan på fornemmelsen. Og gud hvor er jeg ked af det og skuffet nu.

Lade som ingenting? Er ikke helt klar over hvordan han vil reagere hvis jeg siger jeg har haft logget ind på hans konto...
Altså jeg tænker, jeg ville blive stiktosset hvis han gjorde det ved mig. Men på den anden side, er jeg økonomisk ansvarlig og ærlig, i modsætning til ham......

er det fælles regninger? for hvis det er hans regninger så kan du ikke gører andet end og forælle ham hvor galt det kan gå

bor i sammen for så undre jeg mig lidt over hvis i ikke må kigge på hinanden kontorer

her hjemme har vi fælles økonomi og da det er mig der styrer det og buget konto er i min mands navn så gå jeg lige så tit der ind og kigger som på min egne konto

Anmeld

26. marts 2013

AnonymMor

Anonym skriver:

jeg havde helt klart konfronteret ham med det ( hvis det altså er til fælles regninger, som jeg går ud fra det er )

jeg ville sige til ham at jeg havde kigget hans konto fordi han havde været så ligegyldig og irritabel over hele den her sitiuation så jeg ville være sikker på at de penge var der da jeg havde en mistanke om de ikke var. hvilket jo også var tilfældet.

Du må jo fortælle ham at man bliver nød til at betale sine regninger hvis ikke man vil ende i RKI. og det er du ikke interesseret i at komme så derfor ser du dig nødsaget til at holde styr på tingende og tjekke om han får betalt det han skal.

Er det ikke en mulighed at han evt for en spærre på sit kort så det ikke er muligt for ham at overtrække, så i er sikre på at have penge til regninger ?

Anmeld

26. marts 2013

B&J

du ved de står der, og de skal bare overføres nu, så vil jeg sige til ham... skal du siger de 1000kr er på din konto jamen skal vi så ikke overføre dem sammen nu så er det problem ude af verden hviis han så udskyder det eller siger noget andet, så tror jeg nok jeg ville sætte nogle grænser af for det med det ikke sker og du skal gå i uvished om han lyver eller ej eller du skal tjekke for at se om det passer det han siger det er altså ikke sjovt og styrker slet ikke jeres forhold

Anmeld

26. marts 2013

Lullaby*

Må indrømme at da jeg læste det, tænkte jeg " HAN LYVER %#÷%$"
Hvilket jeg så også kunne læse mig til længere nede i teksten.

Sådan et fjols, kan simpelthen ikke forstå hvorfor man lyver om sådan noget, tror han virkelig ikke at du finder ud af det før eller siden

Jeg ville fortælle ham, at jeg ikke stoler en skid på det han siger, når han stadig ikke har overført de 1000 kr, og så må han da så modbevise at han lyver, ved at overfører dem med det samme.. Han har dummet sig gevaldigt ved at lyve..

Anmeld

26. marts 2013

Anonym trådstarter

Puha. Det blev til et kæmpe skænderi. Og nu er han gået!

Han forsøgte liiiige på en eller anden kringlet måde at få det til at være okay at han havde løjet. Men tror dog til sidst han fik indrømmet at det var en dum ide at lyve.
Derudover har vi ret ofte i vores forhold haft det problem at han mener jeg ikke stoler på ham. Jeg stoler på ham mht. mange ting, men fandme ikke økonomi, hvilket jeg selv synes er helt forståeligt..... Det mener han ikke... Og han forlanger at jeg stoler på ham. Og slyngede så noget ud med at det var en test at han ikke havde lagt pengene ind... Ja ja... Altså, der må jeg sige - det tror jeg er endnu en løgn. Han har ikke lagt pengene ind fordi han også har løjet om hvorvidt han har pengene eller ej.
Så fik jeg af vide "lær at stol på mig, eller FUCK dig!"... Mmmh. Sikken dejlig dag vi har i dag....

Anmeld

26. marts 2013

Maria-s

Du behøver jo ikke at sige du har været inde på hans konto, det er i og for sig irrelevant. De 1000 han har "lånt" skriver du jo er fra en fælles konto og dem kan du jo se STADIG mangler. Ergo har han IKKE overført dem. Så jeg ville få ham fortalt at de penge bare havde at indfinde sig på den FÆLLESkonto ASAP ellers ville der falde brænde ned. En aftale er en aftale, ellers kan man ikke leve sammen og have fælles udgifter, hvor man er afhængige af at hinanden er ansvarlige og overholder de spilleregler der er blevet sat op i fællesskab.

kender hvor hårdt det kan være, det der med rat snakke om penge. Men det er man bare NØDT til

Anmeld

27. marts 2013

asphodel

Anonym skriver:

Puha. Det blev til et kæmpe skænderi. Og nu er han gået!

Han forsøgte liiiige på en eller anden kringlet måde at få det til at være okay at han havde løjet. Men tror dog til sidst han fik indrømmet at det var en dum ide at lyve.
Derudover har vi ret ofte i vores forhold haft det problem at han mener jeg ikke stoler på ham. Jeg stoler på ham mht. mange ting, men fandme ikke økonomi, hvilket jeg selv synes er helt forståeligt..... Det mener han ikke... Og han forlanger at jeg stoler på ham. Og slyngede så noget ud med at det var en test at han ikke havde lagt pengene ind... Ja ja... Altså, der må jeg sige - det tror jeg er endnu en løgn. Han har ikke lagt pengene ind fordi han også har løjet om hvorvidt han har pengene eller ej.
Så fik jeg af vide "lær at stol på mig, eller FUCK dig!"... Mmmh. Sikken dejlig dag vi har i dag....

Jeg er den type, som har brug for at der er styr på økonomien. Min mand er også meget fornuftig, og ingen af os bruger penge på unødvendige ting, og fornøjelser er vi altid enige om. Vi får så også lidt lommepenge hver måned, og her kan han (og jeg) selvfølgelig gøre lige hvad vi vil. Men det ville aldrig være okay med mig, at han lavede overtræk på en af vore fælles konti. Enten bruger han sine egne penge til at købe "legetøj" for eller også så bliver vi enige først - hvis der ikke er råd, så er der ikke råd, og regninger kommer altid først.

Jeg synes ikke det er i orden at logge ind på hans konto, men jeg kan godt forstå at du gjorde det, og jeg ville i samme situation også have været efter manden hele tiden, og nok til sidst sagt, "Okay, nu bruger vi 15 minutter sammen på at få pengene overført", og så kunne han jo gøre det eller indrømme at han løj, hvad der nu lægger ham nærmest.

Jeg synes det er noget pladder at han "tester" dig med økonomien. Det ville overhovedet ikke være ok med mig!

Hvis det var mig, så ville jeg forklare manden at have styr på økonomien er meget vigtigt for mig. Jeg skal vide at der er penge til regningerne. Jeg skal vide at ting som husleje, forsikring, mad osv. er betalt eller kan betales førend der indkøbes fornøjelser. Jeg kan ikke leve med usikkerheden hvis det ikke er tilfældet - jeg har  brug for økonomisk tryghed. Og jeg kan ikke stole på nogen fuldt ud, førend de har forstået og accepteret det. Og hvis min mand ikke kan det, så har jeg meget svært ved at se, at vi skulle have en fremtid sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.