Hvad er okay til en dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

L&V

Anonym skriver:

Intet af det kan snakkes igennem før dåben, der er sket ting imellem mig og min partners søskende jeg ikke kan tilgive og glemme.

Og min partner ønsker på ingen måder at se noget til min venindes partner. Men min venindes partner har det på samme måde med min partner.

Jamen så har i jo taget beslutningen.. Men sådan noget overlever et venskab ik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Intet af det kan snakkes igennem før dåben, der er sket ting imellem mig og min partners søskende jeg ikke kan tilgive og glemme.

Og min partner ønsker på ingen måder at se noget til min venindes partner. Men min venindes partner har det på samme måde med min partner.

Men ønsker din venindes partner selv at deltage? Hvis det er en tæt veninde, ved hun jo også godt hvad der er sket og hvis det var mig ville jeg tale med hende om det og siger, at jeg selvfølgelig ønskede at hun ville deltage, men da jeres partner ikke ønsker at se hinanden, om det så ikke for begge partners skyld, er bedst at hendes partner ikke deltager denne dag?

Anmeld

25. marts 2013

Mutti2B

Anonym skriver:

Det er nemlig det jeg er bange for, er rimeligt af min veninde at forlange.

Ville du gøre det under ALLE omstændigheder?

Ja det tror jeg; desværre.

Men hvis de ikke kan sammen, så tror jeg at venindens kæreste hellere ville have mulighed for at sige nej tak til invitationen end ikke at modtage en. Han har vel ikke lyst til at komme alligevel. Så ville jeg som veninde bestemt tage afsted . Lyder det indviklet

Anmeld

25. marts 2013

Maja88

Anonym skriver:

Jeg ønsker at være anonym, da jeg er bange for at denne debat vil kunne skabe unødig drama, hvis den bliver set af folk jeg kender.

Vi skal snart fejre vores søns dåb, og der er simpelthen så meget konflikt i familien og omgangskredsen.

Vi har snakket om det og problemet er min venindes partner, min kærestes bror og søster.

Er det okay ikke at invitere min venindes partner med til dåben? Hvordan ville I reagere, hvis I blev inviteret til dåb uden at partneren blev inviteret?

Har I oplevet at invitere folk ( familie ) I ikke bryder jer om til noget så vigtig som en dåb, bare for fredens skyld?

Hvad ville I gøre i min situation?

Før I tager stilling til det hele, så skal I vide at min kærestes bror, har skabt sig og lavet en scene ved vores første barns dåb.

Mvh den fortvivlede

Altså skal lige være med??

Du vil ikke invitere din svoger.. svigerinde og din venindes partner....... 

Ltså dit barn faster og farbror.. erndet ikke lidt forkert??

Anmeld

25. marts 2013

MHB

Jeg har et meget anstrengt forhold til min kærestes bror men når vores bandit skal døbes bliver han naturligvis inviteret. Selvom jeg har et skidt forhold med ham er han stadig min kommende søns farbror og selvfølgelig skal han inviteres. Når det så er sagt, er han godt klar over at han ikke være her og overnatte, da jeg har gjort det helt klart at han ikke er velkommen i vores hjem før jeg har fået en undskyldning for nogle ting han har gjort!

Jeg mener at du skal invitere faster og farbror da det jo ikke rigtig er din fest men din søns... hvad siger din kæreste/mand??

Anmeld

25. marts 2013

La´chrissen

Anonym skriver:

VedJeg ønsker at være anonym, da jeg er bange for at denne debat vil kunne skabe unødig drama, hvis den bliver set af folk jeg kender.

Vi skal snart fejre vores søns dåb, og der er simpelthen så meget konflikt i familien og omgangskredsen.

Vi har snakket om det og problemet er min venindes partner, min kærestes bror og søster.

Er det okay ikke at invitere min venindes partner med til dåben? Hvordan ville I reagere, hvis I blev inviteret til dåb uden at partneren blev inviteret?

Har I oplevet at invitere folk ( familie ) I ikke bryder jer om til noget så vigtig som en dåb, bare for fredens skyld?

Før I tager stilling til det hele, så skal I vide at min kærestes bror, har skabt sig og lavet en scene ved vores første barns dåb.

Mvh den fortvivlede

Ved min rigtige gode veninde, var vi et par tøser som var inviteret med uden vores mænd. Og det synes jeg er helt ok. Tror ikke jeg selv ville ha gjort sådan, men det er deres valg.
Den med søskende et lidt svær, men hvis de ikke lån opføre sig ordentligt så synes jeg ikke de skal komme.

Anmeld

25. marts 2013

Mettefpigen

Jeg var også blevet hjemme hvis min kæreste ikk var inviteret...

Anmeld

25. marts 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Det er nemlig det jeg er bange for, er rimeligt af min veninde at forlange.

Ville du gøre det under ALLE omstændigheder?

Jeg ville ikke komme uden min..

Anmeld

26. marts 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Jeg ønsker at være anonym, da jeg er bange for at denne debat vil kunne skabe unødig drama, hvis den bliver set af folk jeg kender.

Mvh den fortvivlede

Vi har faktisk lige snakket sådan et senarie igennem herhjemme.

Jeg er blevet uvenner med en tæt veninde og min kæreste er gode venner med hendes partner. Beslutningen her et ikke at invitere nogle af dem.

Min holdning er, at man enter inviterer begge parter eller invitere man slet ikke!
Mht til hans familie må han tage det på sin karbe, at snakke TYDELIGT og KLART med hans bror om, at hvis det ender som sidst er det slut fra jeres side af - så er de ikke velkommen mere!

Anmeld

26. marts 2013

TNBC

Anonym skriver:

Mvh den fortvivlede

Jeg ved ikke med venindens partner, men familie invitere mig, også selvom at de er idioter. Det er en fest for jeres søn. Og så må manden ane sig op og snakke med sine søskende, som de voksne mennesker de er.
Hvis du vælger hans søskende fra, bliver der jo bare mere ballade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.