Magnus: "nu er det nat eller er det?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
7 svar
3 synes godt om
25. marts 2013

Enirt

Min kærste står for de fleste natte måltider da han er B-mennekse og alligevel er oppe.

Sagen er den, at jeg flere gange har sagt til ham at om natten skal der være minimal service for at magnus kan kende forskel på nat og dag. Men det er han ikke særlig god til at overholde synes jeg.

Han tænder tv'et mens han giver ham mad, snakker meget med ham under spisning og når han skifter ham. Magnus har som sådan ikke besvær med at falde i søvn igen. Men er bare i tvivl om han overhovedet kan kende forskel på nat og dag.

Vi har også indført et lille putningsritual for at indikere at nu er det sove tid og fra nu af er der ikke mere leg osv. Men synes bare det går lidt tabt når min kæreste hele tiden snakker med ham osv.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare ham det, så han kan forstå at det er nat for magnus og at han ikke tager skade af at man ikke snakker med ham. (min kæreste siger at han synes det er for mærkeligt hvis han giver mad og pusler uden at snakke med magnus)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

LMX

Enirt skriver:

Min kærste står for de fleste natte måltider da han er B-mennekse og alligevel er oppe.

Sagen er den, at jeg flere gange har sagt til ham at om natten skal der være minimal service for at magnus kan kende forskel på nat og dag. Men det er han ikke særlig god til at overholde synes jeg.

Han tænder tv'et mens han giver ham mad, snakker meget med ham under spisning og når han skifter ham. Magnus har som sådan ikke besvær med at falde i søvn igen. Men er bare i tvivl om han overhovedet kan kende forskel på nat og dag.

Vi har også indført et lille putningsritual for at indikere at nu er det sove tid og fra nu af er der ikke mere leg osv. Men synes bare det går lidt tabt når min kæreste hele tiden snakker med ham osv.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare ham det, så han kan forstå at det er nat for magnus og at han ikke tager skade af at man ikke snakker med ham. (min kæreste siger at han synes det er for mærkeligt hvis han giver mad og pusler uden at snakke med magnus)

Hehe.. Typisk mænd at der går totalt hyggefis i den.

Mon ikke at han vil forstå det hvis du forklarer hvordan det hænger sammen?

Anmeld

25. marts 2013

M&F&C

Åhh de kære mænd! Af samme årsag er jeg nattevagten herhjemme, for ellers ville de holde så meget fest baby og far, at jeg ingen søvn ville få alligevel Der skal ske så lidt som muligt om natten ellers er hun lys vågen og ikke sådan liiiiige at få til at putte igen...

Anmeld

25. marts 2013

Maja88

Enirt skriver:

Hvis han falder i søvn med det samme igen,ser jeg det ikke som problematisk

Anmeld

25. marts 2013

modesty

Hmm... Altså hvis jeres søn bare falder i søvn med det samme igen, hvad er så problemet? Jeg tror at man skal passe på ikke at blive alt for rigid med at følge "reglerne" hvis det virker som det er nu. Husk at far også skal have lov til at gøre tingene på sin måde. Så længe det virker, skal der være plads til at han gør tingene anderledes end dig. Hvis jeres søn viser tegn på ikke at få søvn nok, er det selvfølgelig noget andet.

Men har du overhovedet ikke snakket med ham om det, eller hvordan?

Hvis du insisterer på at gøre noget ved "problemet", ville jeg finde nogle artikler på nettet, f.eks Vores Børn og Helen Lyng Hansens side, og linke til dem, så han kan se hvad "de kloge" skriver om emnet.

Anmeld

25. marts 2013

Enirt

LMX skriver:

Hehe.. Typisk mænd at der går totalt hyggefis i den.

Mon ikke at han vil forstå det hvis du forklarer hvordan det hænger sammen?

Altså jeg har snakket med ham om det og han siger jo at han falder i søvn nemt alligevel.

Så måske det bare er i mit hovede. Jeg er nok bange for at magnus ikke kan finde ud af på sigt at falde i søvn om natten. F.eks. når han skal vendes af med flaske eller sådan.

Jeg er nok bare første gangs mor bekymret

Anmeld

25. marts 2013

Enirt

modesty skriver:

Hmm... Altså hvis jeres søn bare falder i søvn med det samme igen, hvad er så problemet? Jeg tror at man skal passe på ikke at blive alt for rigid med at følge "reglerne" hvis det virker som det er nu. Husk at far også skal have lov til at gøre tingene på sin måde. Så længe det virker, skal der være plads til at han gør tingene anderledes end dig. Hvis jeres søn viser tegn på ikke at få søvn nok, er det selvfølgelig noget andet.

Men har du overhovedet ikke snakket med ham om det, eller hvordan?

Hvis du insisterer på at gøre noget ved "problemet", ville jeg finde nogle artikler på nettet, f.eks Vores Børn og Helen Lyng Hansens side, og linke til dem, så han kan se hvad "de kloge" skriver om emnet.

Jo jeg har snakket med ham, der er derfor jeg ved at han flder hurtigt i søvn igen.

Du har måske ret at jeg skal lade ham gøre det på hans måde. Så måske det bare er i mit hovede. Jeg er nok bange for at magnus ikke kan finde ud af på sigt at falde i søvn om natten. F.eks. når han skal vendes af med flaske eller sådan.

Anmeld

25. marts 2013

modesty

Enirt skriver:

Jo jeg har snakket med ham, der er derfor jeg ved at han flder hurtigt i søvn igen.

Du har måske ret at jeg skal lade ham gøre det på hans måde. Så måske det bare er i mit hovede. Jeg er nok bange for at magnus ikke kan finde ud af på sigt at falde i søvn om natten. F.eks. når han skal vendes af med flaske eller sådan.

Jeg kan se at jeres søn kun er cirka 2 en halv måned. Indtil videre tænker jeg i hvert fald at det er OK, men på sigt vil det nok være en god idé at gå lidt mere op i nat/dag forskellen. Jo mindre han sover om dagen, jo vigtigere vil det jo være for ham at sove tungt om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.