Får han mon nok mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
1 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

Vinker

Jeg er lidt i tvivl, om min søn på 9 måneder får mælk nok i forhold til det han skal have dagligt. Det siges jo de i den alder skal have mellem ½-3/4 liter mælk om dagen.

Niklas Emil får via sin morgenmad 1½ dl. mælk, ca 1 dl. yoghurt m. banan om formiddagen, de fleste dage 1 ostehaps eller ost på brød. Derudover drikker han max 200 ml. sødmælk om dagen.
Løst regnet vil jeg mene det svarer til ca. 500 ml. mælk pr. dag.

Vil I mene det er nok eller bør han have mere?

Jeg kender en der er gået over til kalk tabeletter til sin søn fordi han ikke rigtig fik nok mælk - bør vi også gøre det?

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2009

Tina2

Synes da 500 ml lyder fint, jeg tror ikke det er for lidt......

Mine har aldrig fået det mælk der var anbefalet, vi har aldrig været de store mælkedrikkere- jeg har ikke kunnet li det siden jeg var 3 år, og min datter ville heller ikke ha det da hun var omkring 3 år..... Hun får dog lidt ost og yoghurt ind imellem men slet ikke den ½ liter der er anbefalet....

Min søn har haft mælkeallergi og fået special MME da jeg stoppede med at amme... Startede langsomt op med alm mælk her i foråret, og han kaster da ikke op af det mere men børneeksemen raser igen, når han får det, så han får soyamælk på sin havregryn om morgenen og ellers får han to kalktabletter om dagen......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.