Øhh Risgrød....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

Klumpe-dumpe

Altså det er jo meningen jeg så småt vil begynde at lære Malucca at spise grød. Da hun har mere travlt med at tygge på flaske end at drikke af den... Og har så i dag købt risgrød fra beauvis. Men der står jo bare hvordan man tilbreder en HEL PORTIO, kan jeg bare gøre måleenhederne mindre, for hun skal jo bare smage på det????

Og de der mål der står, er de vigtige. Altså på NAN er det jo super vigtig at vand og pulver passer sammen, pga af væske og ernæring. Er det det samme her???

Trine der føler sig vældig dum over ikke at kan finde ud af at lave grød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

Bondepigen

Øhm... jeg ved faktisk ikke om det er vigtigt, at det er de rette forhold. Jeg har altid bare kogt noget vand, og hældt den mængde i en tallerken som jeg syntes, og så hældt pulver i til jeg syntes konsistensen var passende.

Men du skal nok lave grøden tynd her i starten, fordi hun jo skal vænnes til den nye konsistens. Det fik jeg af vide af min SP, men Emma ville nu hellere have den normale konsistens....

Held og lykke med det. Det bliver spændende, når hun skal prøve at smage nye ting.

Anmeld

24. juni 2009

Vingummien

malucca09 skriver:

Altså det er jo meningen jeg så småt vil begynde at lære Malucca at spise grød. Da hun har mere travlt med at tygge på flaske end at drikke af den... Og har så i dag købt risgrød fra beauvis. Men der står jo bare hvordan man tilbreder en HEL PORTIO, kan jeg bare gøre måleenhederne mindre, for hun skal jo bare smage på det????

Og de der mål der står, er de vigtige. Altså på NAN er det jo super vigtig at vand og pulver passer sammen, pga af væske og ernæring. Er det det samme her???

Trine der føler sig vældig dum over ikke at kan finde ud af at lave grød

Jeg har aldrig fulgt de mål, har hældt det vand i jeg syntes og så puttet pulver i til jeg syntes den har den rigtig konsistens, men første gang så lav som der står så du har en ide om hvor flydende/tykt det skal være

Anmeld

24. juni 2009

Skouboe

Freja har aldrig fået købegrød, så jeg ved faktisk ikke om du ksn sjusse dig frem, men jeg antager at så længe det er smagsprøver, kan du sagtens gætte. Når det begynder at blive et helt måltid, bør du nok følge opskriften.

Hvis du gerne vil have opskriften på hjemmelavet grød (tager ikke mere end 5 minutter at lave og koster en brøkdel) kan du finde den her: 

http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf

Det er den officielle anbefaling fra sundhedsstyrelsen og den har både opskrifter på opstartsgrød og alm grød - og diverse mos

Anmeld

25. juni 2009

sarahb

LAV DET ENDELIG SELV; så mange penge man sparer...

Anmeld

25. juni 2009

Lilac

jeg har også altid lavet den selv. Men vil tro du bare kan sjusse dig lidt frem. Det er jo nok ikke helt så vigtigt når det kun er lidt hun skal have. Du kan jo tage den mængde der står på pakken og så halvere eller tage det kvartem og så halv eller kvart mængde vand....

Anmeld

25. juni 2009

Bondepigen

Jeg har osse altid lavet det selv, men da hun kom i gips havde jeg ikke overskud til det, da hun havde så meget behov for at jeg var ved hende hele tiden, at vi simpelthen syntes det var nemmest at gå over til købegrød.

Men ellers havde jeg helt sikkert fortsat med det, da det jo ikke er penge vi har flest af for tiden. Men nu spiser hun jo næsten det samme som os, så det gør jo det hele en del nemmere.

Men held og lykke med grøden til lille Malucca.

Anmeld

25. juni 2009

pernille_p87

På nogle pakker står der også at man skal komme grød i til man synes det har den passende konsistens. Så bare prøv dig frem. Men pas på med at give hende det fra pakkerne hvis du har planer om selv at lave det på et tidspunkt. Min datter ville nemlig kun spise det mman købte, så det blev en dyr fornøjelse. Men hun får ikk grød mere så det var kun 4 måneder, men alligevel.

Anmeld

25. juni 2009

Klumpe-dumpe

Tak for jeres svar. Og påskrifter
Det er meningen jeg selv vil lave det, men først når hun begynder rigtigt at spise

Men vi fik så prøvet det hersens grød... BAD TIME Hun var ALT for sulten, og lignede aller mest en der tænkte, hvad f...... gør du nu ved mig mor

Men prøver igen i morgen.

Rigtig god weekend til jer.

Vi skal tilbringe vores oppe ved mormor og morfar... Så skal mor nemlig sove en heeellllll nat og morgen

Anmeld

25. juni 2009

Klumpe-dumpe

malucca09 skriver:

Tak for jeres svar. Og påskrifter
Det er meningen jeg selv vil lave det, men først når hun begynder rigtigt at spise

Men vi fik så prøvet det hersens grød... BAD TIME Hun var ALT for sulten, og lignede aller mest en der tænkte, hvad f...... gør du nu ved mig mor

Men prøver igen i morgen.

Rigtig god weekend til jer.

Vi skal tilbringe vores oppe ved mormor og morfar... Så skal mor nemlig sove en heeellllll nat og morgen

* OPskrifter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.