Hvor meget skal man tjene for at registreres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. marts 2013

StudPsyk

Hvordan pokker er det nu lige reglerne er? Vil i gang med at producere og sælge suttesnore, og det er jo ikke ligefrem verdens største indtægtskilde, men blot et hyggeprojekt. Men er det noget med man kun må tjene for at vist beløb for man skal "gøre noget ved det", eller skal man altid registrere på en eller anden måde? Det bliver jo kun en indtjening på nok 30 kroner pr styk, når man trækker udgifterne fra. Hvordan fungerer den slags lige?

Undskyld hvis det er et dumt spørgsmål, det er bare så jeg ikke roder mig ud i et eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

Carina:-)

50.000 om året for at være momsreg.

Men jeg vil råde dig til at ringe til skat-for der er bagatelgænser-Og de ville kunne svare dig på om du hører under den- og bed om at få det pr mail så du har dit på det rene hvis der skulle ske noget

Anmeld

24. marts 2013

StudPsyk

Carina:-) skriver:

50.000 om året for at være momsreg.

Men jeg vil råde dig til at ringe til skat-for der er bagatelgænser-Og de ville kunne svare dig på om du hører under den- og bed om at få det pr mail så du har dit på det rene hvis der skulle ske noget

Ja, så meget kommer jeg næppe op på! Haha :-) Men det vil jeg prøve at gøre efter påske, tak for svaret!

Anmeld

24. marts 2013

Lene Unik

I princippet skal al fortjeneste ved salg opgives til skat. Hvis man sælger egne brugte ting, så sælger man det billigere end det man har givet på det, og derfor skal det ikke opgives, men hvis man producerer eller køber varer og sælger dem med fortjeneste, så skal man i pricippet opgive det til skat. Men hvis det kun er et meget lille beløb, så ville jeg heller ikke gøre noget ved det.

Det er rigtig hvad der står omkring moms, kommer man over en omsætning på 50.000 kr skal man momsregistreret, men momsregistrering og så det at betale skat af overskud, det er to forskellige ting.

På SKAT.dk kan du se mange gode råd og vejledninger til iværksættere, der vil du kunne finde svar på mange spørgsmål.

Der er også fordele ved at oprette et firma og få CVR-nummer, så kan man få adgang til at købe materialerne billigere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.