hjælp lige med forsørger hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. marts 2013

Anonym trådstarter

hvis min eks betaler Børne penge til vores børn er han så berettiget til at få bolig støtte som om han var forsørger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

wamse

Nej man får boligstøtte ud fra de antal mennesker der er tilmeldt adressen der.

Anmeld

24. marts 2013

Ayasmor

Boligstøtten er beregnet ud fra husstandsindkomsten og altså uafhængig af, hvorvidt man er forsørger. Hvis der bor børn på adressen (hvilket jeg ikke går ud fra, når din eks betaler børnebidrag til dig) får man ca. 7000 i fradrag, og hvis man er enlig får man ca. 57000 i fradrag.

Håber det kunne besvare dit spørgsmål

Anmeld

24. marts 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Boligstøtten er beregnet ud fra husstandsindkomsten og altså uafhængig af, hvorvidt man er forsørger. Hvis der bor børn på adressen (hvilket jeg ikke går ud fra, når din eks betaler børnebidrag til dig) får man ca. 7000 i fradrag, og hvis man er enlig får man ca. 57000 i fradrag.

Håber det kunne besvare dit spørgsmål

okay det troede jeg bare da han får kh som er lige så meget som forsørger kh. og det får han da han betaler Børne penge samt at han har hende hver 2. weekend

Anmeld

24. marts 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

okay det troede jeg bare da han får kh som er lige så meget som forsørger kh. og det får han da han betaler Børne penge samt at han har hende hver 2. weekend

Nej det gør han ikke. KH og boligsikring bliver beregnet på 2 forskellige måder. KH beregnes ud fra, hvovidt du er forsørger, men boligsikringen er på baggrund af husstandsindkomsten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.