7 løntrin efter 10 års erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
7 svar
2 synes godt om
23. marts 2013

Anonym trådstarter

Sommeren 2012 havde jeg været uddannet i 10 år. Er sosuassistent. Fik ikke løntrin for erfaring. Har først fået dem nu her. Bør jeg ikke have dem med tilbagevirkende kraft så? Kontakter min leder og lønkontor på mandag, men ville lige høre om nogle kunne hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Lise

Hvis du skulle have haft det ifølge kontrakt eller overenskomst, så jo - så skal du naturligvis have det med tilbagevirkende kraft.

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Hvis du skulle have haft det ifølge kontrakt eller overenskomst, så jo - så skal du naturligvis have det med tilbagevirkende kraft.

Det står jo i overenskomsten (FOA) at man får 7 løntrin ved erfaring efter 10 år og jeg havde været udd. i 10 år juni 2012. Nu har vi marts 2013 og har først fået det først på lønsedlen nu?

Anmeld

23. marts 2013

Lise

Anonym skriver:

Det står jo i overenskomsten (FOA) at man får 7 løntrin ved erfaring efter 10 år og jeg havde været udd. i 10 år juni 2012. Nu har vi marts 2013 og har først fået det først på lønsedlen nu?

Hmm, så har de måske lige opdaget fejlen. Men du må jo bare lige høre dem, om du får det du mangler i næste løn, f.eks.

Løndamen kan lave fejl (er selv sådan én ) men så må man jo lige rette det.

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Hmm, så har de måske lige opdaget fejlen. Men du må jo bare lige høre dem, om du får det du mangler i næste løn, f.eks.

Løndamen kan lave fejl (er selv sådan én ) men så må man jo lige rette det.

Ja men så får jeg det vel tilbagevirkende kraft ikke?

Anmeld

23. marts 2013

Lise

Anonym skriver:

Ja men så får jeg det vel tilbagevirkende kraft ikke?

Jo, det skal du selvfølgelig have

Anmeld

23. marts 2013

UnderCover37

Blev du ansat umiddelbart efter endt udd?
Og har du været i uafbrudt arbejde siden da?

Ancinniteten tæller jo kun fra ansættelsesdato til nu - huller (som i arbejdsløshed) tæller ikke med mindre du har forhandlet dig til andet...

Men er du i tvivl så henvend dig hos din fagforening for at sikre dig du får hvad du har ret til

Anmeld

24. marts 2013

Anonym trådstarter

Har fundet ud af det og jeg har erfaringsdato stående på lønsedlen kunne bare ikke se det. Men det hele passer. Ingen problemer. Tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.