Kan man ikke godt sige...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
9 svar
4 synes godt om
23. marts 2013

Lullaby

Jeg har skrevet mange gange om min svigerinde der er fintfølende. Meget fintfølende. Nu kommer så et nyt dilemma. Vi flytter den 1.  I et dejligt hus. VI har parkeret ungerne hos min svigermor så vi kan være rigtig effektiv med at flytte. Så sagde vi til min svigerinde at de var velkomne til pizza kl. 18. Hun melder så ud til min svigermor at hun tager hjem til svigermor med de 2 yngste, så kan den ældste (5 år) hjælpe os med at flytte sammen med sin far.

Nu er sagen den, at jeg ikke vil have knægten med. De er i forvejen uopdragne de børn, slår, skubber og gør hvad der passer dem da der ikke er nogle konsekvenser.

Udover det kan jeg se problemer da han sikkert vil gå i vejen, pille ved alting, skal have hjælp til alting. Vores børn er jo heller ikke med af den selvsamme grund.

Men hvordan får jeg sagt det?

Min svigermor siger at vi skal sige, at vores børn gerne vil lege med ham men han er dybt asocial så det vil han være ligeglad med. Han har det bedst i sin egen verden. Meget indadvendt.

Jeg siger, at vi skal sige det som det er. Ikke at han vil være dybt umulig altså, men at det skal være effektivt og derfor kan vi ikke have børn med. Kan man ikke godt det? Jeg ville da ikke blive sur hvis nogle sagde det til mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

TNBC

Lullaby skriver:

Jeg har skrevet mange gange om min svigerinde der er fintfølende. Meget fintfølende. Nu kommer så et nyt dilemma. Vi flytter den 1.  I et dejligt hus. VI har parkeret ungerne hos min svigermor så vi kan være rigtig effektiv med at flytte. Så sagde vi til min svigerinde at de var velkomne til pizza kl. 18. Hun melder så ud til min svigermor at hun tager hjem til svigermor med de 2 yngste, så kan den ældste (5 år) hjælpe os med at flytte sammen med sin far.

Nu er sagen den, at jeg ikke vil have knægten med. De er i forvejen uopdragne de børn, slår, skubber og gør hvad der passer dem da der ikke er nogle konsekvenser.

Udover det kan jeg se problemer da han sikkert vil gå i vejen, pille ved alting, skal have hjælp til alting. Vores børn er jo heller ikke med af den selvsamme grund.

Min svigermor siger at vi skal sige, at vores børn gerne vil lege med ham men han er dybt asocial så det vil han være ligeglad med. Han har det bedst i sin egen verden. Meget indadvendt.

Jeg siger, at vi skal sige det som det er. Ikke at han vil være dybt umulig altså, men at det skal være effektivt og derfor kan vi ikke have børn med. Kan man ikke godt det? Jeg ville da ikke blive sur hvis nogle sagde det til mig

Der er jo en grund til at jeres børn bliver passet, så du kan sagtens tillade dig at sige at drengen ikke skal være der.

Anmeld

23. marts 2013

Dot D

Jeg synes sagtens, du kan tillade dig at sige, at I ikke ser børn der den dag, der er jo som en anden skrev, en grund til at I aflevere jeres egne børn den dag...

Anmeld

23. marts 2013

Nessie

Du kan sige at I sætter pris på hjælpen, men at det er en børnefri dag, netop fordi der skal nåes rigtig mange ting, og det vil være lidt synd for ham at være ene barn blandt alle de voksne.

Synes dog det er mærkeligt at hun ikke selv kan se det

Anmeld

23. marts 2013

AlberteSophie

Hehe, undskyld jeg griner lidt. Men Gud en tarvelig situation hun sætter jer i, hun tænker sikkert ikke over det. Men der er jo en grund til at i ikke har jers børn til hjælp.

hm, jeg havde været ærlig, er det ikke det man kommer længest med? Bliver hun helt mopset, kan i jo tá et spil eller sådan noget med til knægten, så kan han da sidde i hjørnet og hygge. - det da også kedeligt for ham at flytte rundt i alt den (måske) stress?

god fornøjelse med flytteriet 

Anmeld

23. marts 2013

Fenja09

Lullaby skriver:

Jeg synes helt bestemt at du/i skal sige det som det er, at i gerne vil have lavet noget og det skal være effektivt og derfor får i jeres egne børn passet den dag. Kan så heller ikke se hvor sjovt det er for en dreng på 5 år at være med til at flytte? Og undre mig over at din svigerinde ikke selv kan se at det måske ikke særlig passende.

/Fenja

Anmeld

24. marts 2013

Guldet

Jeg synes sagtens i kan sige det! Men hvorfor siger din mand det ikke til sin søster, måske er det lettere??

Anmeld

24. marts 2013

Lullaby

Mor- til pige skriver:

Jeg synes sagtens i kan sige det! Men hvorfor siger din mand det ikke til sin søster, måske er det lettere??

Jo jo. Det har han skam også gjort

Anmeld

24. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det synes jeg godt du kan sige

Anmeld

24. marts 2013

modesty

Lullaby skriver:

Jeg synes at du skal lægge vægt på at jeres egne børn jo lige præcis ikke er der fordi det skal være effektivt. Sådan så hun ikke føler at hendes barn bliver "valgt fra" men at det jo gælder alle børn.

Det burde selvfølgelig sige sig selv, men hvis hun er ekstra sart, ville det nok være den vinkel jeg ville bruge.

Og jeg synes at I skal foreslå at han kommer med over til svigermor og leger med jeres børn, også selvom du siger at han vil være ligeglad og er asocial. Det viser noget velvilje og signalerer at det ikke handler om at I ikke kan lide drengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.