Målt og vejet (Aalborg og omegn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

Jules

Jeg ville hører om der er nogen der kender til nogle steder i Aalborg kommune hvor man kan få målt og vejet sit barn... ??? Babycafe eller lignede??? Det var der nemlig i Randers... Og det håber jeg virkelig der er heroppe i Nordjylland

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

linemus

Får du ikke besøg af sundhedsplejerske?

Jeg kan huske (det er flere år siden) at en veninde, der boede i Klarup, tog til sådan et åbent sp-møde, hvor man kunne få barnet vejet og spørge osv. Jeg tror, det blev holdt nede i børnehaven.

I Nørresundby var der en legestue, hvor der kom en sp en gang om måneden.

Prøv at spørge din sundhedsplejerske eller ring til dem.

- Line

Anmeld

24. juni 2009

Jules

Viktor er løbet tør for sp besøg... Så skal have fundet et sted hvor man bare kan møde op - Er lige flyttet til kommunen så har slet ingen sp...

Anmeld

24. juni 2009

Mutti2

Jules skriver:

Jeg ville hører om der er nogen der kender til nogle steder i Aalborg kommune hvor man kan få målt og vejet sit barn... ??? Babycafe eller lignede??? Det var der nemlig i Randers... Og det håber jeg virkelig der er heroppe i Nordjylland

Hejsa

Jeg flyttede fra Aalborg for et halvt års tid siden. Men under min barsel var der åbenthus med sundhedsplejersken ovre i haraldslund hver tirsdag!! Jeg synes du skal ringe og spørge dem om det stadig ligger på det tidspunkt  

Vi var derovre hver tirsdag, og dt var virkeligt super hyggeligt

Håber du finder ud af noget

Knus Pernille

Anmeld

24. juni 2009

Jules

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa

Jeg flyttede fra Aalborg for et halvt års tid siden. Men under min barsel var der åbenthus med sundhedsplejersken ovre i haraldslund hver tirsdag!! Jeg synes du skal ringe og spørge dem om det stadig ligger på det tidspunkt  

Vi var derovre hver tirsdag, og dt var virkeligt super hyggeligt

Håber du finder ud af noget

Knus Pernille

Mange tak for rådet...Der er jo ikke andet for end jeg må prøve at ringe

Anmeld

24. juni 2009

Fam. Madsen

Jules skriver:

Viktor er løbet tør for sp besøg... Så skal have fundet et sted hvor man bare kan møde op - Er lige flyttet til kommunen så har slet ingen sp...

du kan bestille tid ved din læge til og få målt og vejet ham... når du ikke har en sp...

Anmeld

24. juni 2009

Jules

Fam. Madsen skriver:

du kan bestille tid ved din læge til og få målt og vejet ham... når du ikke har en sp...

Fandt lige efter langtids søgen en hjemmeside med et sp nummer så jeg kan ringe og høre om Åbenhus som de infomere om på siden... Så det vil jeg lige prøve i morgen

Anmeld

24. juni 2009

Fam. Madsen

Jules skriver:

Fandt lige efter langtids søgen en hjemmeside med et sp nummer så jeg kan ringe og høre om Åbenhus som de infomere om på siden... Så det vil jeg lige prøve i morgen

lyder godt du endelig fandt et nummer på en sp... ellers har du altid din læge i baghånden gik selv til læge med marcus i starten da jeg ikke fik en sp før marcus var over 1 mdr. så gik ved lægen den første tid med og få ham vejet og sådan

Anmeld

25. juni 2009

Jules

Jeg tror bare ikke lægen vil sætte tid af til det når Viktor er så gammel...Han siger sikkert bare jeg skal vente til 12 mån tjek...

Anmeld

25. juni 2009

Mette+Mathias

Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er, men hvis i ikke får flere sp-besøg, må han jo være i hvert fald omkring 8 mdr, og så er det vel ikke så vigtigt om han vejer f.eks, 8,2 eller 8,4 (kan ikke huske hvad de vejer i den alder), og så kan du jo veje ham på din egen vægt.

Når han bliver 1 år skal han jo til 1-års undersøgelse, og der bliver han jo også vejet, og hvis han så ellers er sund, aktiv og frisk, så er vægten ikke så vigtig, og hvis du tænker efter, hvad skal du så egentlig bruge den til? Sammenligne med andre eller??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.