Formiddags og eftermiddagsmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

914 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. marts 2013

kekp

Vores vuggestue har desværre ikke madordning. 

Synes virkelig at jeg er ved at løbe tør for ideer til formiddags- og efter middagsmaden.

Indtil nu har han fået: frugt, abe mad/frugtsalat, hjemme bagte boller, pølsehorn og hjemmelavet frugt mos med. Eftertmiddagsmaden bliver altid til yoghurt med müsli.

Mon jeg kan være så heldig at der sidder nogen med andre goder ideer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

A.n.onym.

Fejl

Anmeld

22. marts 2013

B&J

jamen børn har jo ikke så meget imod at få det samme knækbrød er også altid godt. eller pizza snegle

daniel får tit kun boller og frugt og evt en yoghurt til eftermiddagsmad

Anmeld

22. marts 2013

modesty

kekp skriver:

Vores vuggestue har desværre ikke madordning. 

Synes virkelig at jeg er ved at løbe tør for ideer til formiddags- og efter middagsmaden.

Indtil nu har han fået: frugt, abe mad/frugtsalat, hjemme bagte boller, pølsehorn og hjemmelavet frugt mos med. Eftertmiddagsmaden bliver altid til yoghurt med müsli.

Mon jeg kan være så heldig at der sidder nogen med andre goder ideer? 

Fyldet i bollerne kan jo varieres, så det er jo ikke "bare" boller.  Tunmousse, sildepostej, avocado, leverpostej, bønnepostej, spegepølse, forskellige slags ost.

Min dreng er meget glad for avocado. Du kan skære den ud i stykker og vende det i citron, så kan det sagtens holde sig uden at blive dovent.

Råkost, også vendt i citron, holder sig også fint. Evt. med æble og/eller rosiner.

Hvad med rester fra aftensmaden dagen før? Hvis man f.eks har fået kylling, kan han jo sagtens få et lår eller noget kød skåret i mindre stykker med. 

Anmeld

22. marts 2013

MorDk

Vores dreng ELSKER gulerods/agurkestave og så med "dyp dyp" i form af smørreost. (Han elsker pikant ost)

Anmeld

22. marts 2013

Happiness

Lukas får altid en bøtte med blandede frugter og bær. Og så enten 2 klapsammner med smøreost eller en bolle. Og så kan der komme en frugtstang, ostehaps, rosiner, en banan eller andet med. Og så nogle grøntsager. F.eks. peberfrugt, (kogte) gulerødder, agurk, majs, ærter...

Har også lavet pandekager uden sukker og givet ham sådan en med. Eller pastaskruer.

Jeg har en sulten dreng, så frugtposen er altid fyldt til randen

Anmeld

22. marts 2013

kekp

B&J skriver:

jamen børn har jo ikke så meget imod at få det samme knækbrød er også altid godt. eller pizza snegle

daniel får tit kun boller og frugt og evt en yoghurt til eftermiddagsmad

Tror egentlig også at han er fint tilfreds, madkassen er ihvertfald næsten tom hver dag   jeg synes bare nogle gange at det bliver lidt ensformigt. Pizza snegle er en meget god ide. 

Anmeld

22. marts 2013

kekp

modesty skriver:

Fyldet i bollerne kan jo varieres, så det er jo ikke "bare" boller.  Tunmousse, sildepostej, avocado, leverpostej, bønnepostej, spegepølse, forskellige slags ost.

Min dreng er meget glad for avocado. Du kan skære den ud i stykker og vende det i citron, så kan det sagtens holde sig uden at blive dovent.

Råkost, også vendt i citron, holder sig også fint. Evt. med æble og/eller rosiner.

Hvad med rester fra aftensmaden dagen før? Hvis man f.eks har fået kylling, kan han jo sagtens få et lår eller noget kød skåret i mindre stykker med. 

Super gode ideer, tak for det

Anmeld

22. marts 2013

kekp

MorDk skriver:

Vores dreng ELSKER gulerods/agurkestave og så med "dyp dyp" i form af smørreost. (Han elsker pikant ost)

Det er også lækkert 

Anmeld

22. marts 2013

kekp

Happiness skriver:

Lukas får altid en bøtte med blandede frugter og bær. Og så enten 2 klapsammner med smøreost eller en bolle. Og så kan der komme en frugtstang, ostehaps, rosiner, en banan eller andet med. Og så nogle grøntsager. F.eks. peberfrugt, (kogte) gulerødder, agurk, majs, ærter...

Har også lavet pandekager uden sukker og givet ham sådan en med. Eller pastaskruer.

Jeg har en sulten dreng, så frugtposen er altid fyldt til randen

Det er da bestemt nogle ting vi skal prøve 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.