hvordan tog jeres kærester fødslen. hvordan reagerede de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

1990h

Aagaard skriver:

Min kæreste var der under hele fødsels forløbet og var praktiskgris og holdt iltmaske, og sad bag mig og støttede og stod ved min side og hjalp under selve fødslen, men da så vores datter var født ville han ikke holde hende og faktisk så var den første der holdt hende ud over mig, min søster. Han var den der ringede rundt at nu var hun født, stadig uden at have holdt hende overhovedet.
Dog da vi 5 timer senere lå på mor-barn afsnittet og skulle sove (kl 5 om morgnen) tog han hende over så hun lå hos ham og sov indtil næste morgen.
De første par måneder husker jeg ikke så godt idet jeg udviklede en fødselsdepression, men mener at han gjorde sit i den periode. Han ville dog ikke holde barsel og tog i "skole" allerede da hun var 4 dage gammel. Han udviklede senere en svær fødselsdepression, som han først lige er blevet rask fra nu, vores datter er 1,5 år...

Det er dog kun 5-7% af nye fædre der får en efterfødselsreaktion

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Aagaard

1990h skriver:

Vi har vundet nu  men det har været en pis-periode og vi føler os begge snydt for noget der skulle have været fantastisk, men som bare slet ikke var det før vi her 1,5 år senere nu står og er ved at sprænges af glæde og stolthed over vores lille skønhed 

Anmeld

22. marts 2013

Silas&Mille

1990h skriver:

Ja nu nærmer vi os jo snart april

hvordan reagerede jeres kærester/mænd under fødslen og da baby kom ud? blev de helt overvældet. nogle gange syntes jeg man ser fødsler hvor manden græder og kvinden ikke gør..

Her tog kæresten det overraskende roligt
Var ellers sikker på han ville panikke en smule når det nu endelig skulle være. Men nej, han var helt rolig og nussede om mig indtil vi skulle afsted til sygehuset og på sygehuset var han ved min side 98,5% af tiden (eller noget i den retning )

Da Silas var kommet op på min mave og ligge græd han 
Han blev SÅ overvældet over at få en søn at han græd. Jeg græd faktisk ikke, men indrømmer også gerne at jeg stadig var påvirket af masken på det tidspunkt så var vist lidt skæv

Min reaktion kom et par dage senere hvor jeg græd

Anmeld

22. marts 2013

nielsen80

Han var fantastisk - han beroligede mig og sørgede for at sige det til sygepersonalet, jeg ikke havde overskud til.
Fødslen endte i akut KS under fuld narkose, så jeg så ikke da han fik vores datter i armene. Men da han rakte hende til mig, efter min opvågning, var det med tåre i øjene - det var kæmpe stort, bliver helt varm ved tanken.

Anmeld

22. marts 2013

Nessie

Jeg endte med at få KS, men op til, var manden helt stille og rolig, og var bare ved siden af.

Da Daniel var født, blev mand og barn "bortført" til vejning osv., og jeg så dem først igen efter en times tid.

Han har fortalt at han sad med den lille fyr, og var helt overvældet, og bange for at han skulle gå i stykker, og fældede et par tårer 

Anmeld

23. marts 2013

baby012

1990h skriver:

Ja nu nærmer vi os jo snart april

hvordan reagerede jeres kærester/mænd under fødslen og da baby kom ud? blev de helt overvældet. nogle gange syntes jeg man ser fødsler hvor manden græder og kvinden ikke gør..

Min mand var meget stærkt påvirket, han fik ham selv ud af mig, og lagde ham op på mit bryst, og klippede navlesnoren.. Så følelserne sad helt uden på tøjet ved os begge, og vi græd begge.. 

Min mand kyssede mig, og friede 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.