Tandbehandling, skal jeg melde mig ind i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

525 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. marts 2013

TweenStar.dk

Åhhh jeg er lidt i vildrede, mine tænder har altid været rigtig fine, jeg har kun sjældent fået tandrensning, fordi de har været pæne...

I dag fik jeg så et kæmpe chok! Jeg gik til tandlægen fordi jeg døjer med en visdomstand, den skal opereres ud af en specialtandlæge = 3500,-. Min egen tandlæge fandt to store huller, hvor af den ene skal rodbehandles = 4000,-.....

Jeg er basismedlem af Danmark, men nu overvejer jeg kraftigt at melde mig i gruppe 5, det vil koste mig 330 pr. kvartal, og det tilskud jeg alt i alt kan få beløber sig til ca. 800-1000, umiddelbart kan det ikke helt betale sig, da jeg er bundet for ét år, hvor efter jeg kan skifte tilbage som basis. MEN min tanke er lidt, at der måske godt kan støde komplikationer til, som gøre det endnu dyrere, og så kan det måske godt betale sig at være medlem af Danmark.

Hvad er din erfaring? Er du medlem, hvorfor? Hvorfor ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

K&S

TweenStar.dk skriver:

Åhhh jeg er lidt i vildrede, mine tænder har altid været rigtig fine, jeg har kun sjældent fået tandrensning, fordi de har været pæne...

I dag fik jeg så et kæmpe chok! Jeg gik til tandlægen fordi jeg døjer med en visdomstand, den skal opereres ud af en specialtandlæge = 3500,-. Min egen tandlæge fandt to store huller, hvor af den ene skal rodbehandles = 4000,-.....

Jeg er basismedlem af Danmark, men nu overvejer jeg kraftigt at melde mig i gruppe 5, det vil koste mig 330 pr. kvartal, og det tilskud jeg alt i alt kan få beløber sig til ca. 800-1000, umiddelbart kan det ikke helt betale sig, da jeg er bundet for ét år, hvor efter jeg kan skifte tilbage som basis. MEN min tanke er lidt, at der måske godt kan støde komplikationer til, som gøre det endnu dyrere, og så kan det måske godt betale sig at være medlem af Danmark.

Din pris for medlemskab i gruppe 5 vil jo være lige omkring 1.000 kr. for et år (hvis du fratrækker, det du betaler nu) - så jeg tror helt sikkert godt, det vil kunne betale sig

Anmeld

22. marts 2013

Michelle88

Både min mand og jeg er medlem, og har altid været det.. Jeg får noget ud af det da jeg har allergi, så skal have næsespray. Det er altid rart når man er til tandlæge og da jeg fandt ud af at jeg har pcos og skulle have noget medicin.. Og min mand får en del ud af det da han bruger briller og så når han er til tandlæge..

Anmeld

22. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det ka godt betale sig! Vh stine

Anmeld

22. marts 2013

Nadia&Daniel

TweenStar.dk skriver:

ER MEDLEM - MELDER MIG ALDRIG UD

Jeg fik en tandlægerengning på 5xxx.- og fik 1440.- tilbage fra Danmark

Anmeld

22. marts 2013

Muffinmus

Så vidt jeg ved skal du være medlem 5 år før at få de gode tilskud. Dvs du ikke bare kan melde dig ind og ud igen efter det år når du har fået tilskud. Men jeg er ikke sikkert. Mener bare jeg undersøgte det i forbindelse med at jeg tjekkede priser på kroner.
Så regn tilskuddet ud og se om det kan svare sig i længden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.