Er den skole de har valgt et problem for dig?
Har hun det ikke godt hos sin far?
Måske kan i have 7/7 ordning fremover, i stedet for hvad i har nu.
Bed om at få din datter til en psykolog, hvis problemet om beslutningen virkelig er så stor, skal i ikke sidde som forældre i hver jeres ringhjørne og slås om retten til at have hende boende.
hun skal selv vælge, hvis begge steder er en lige god løsning, og den beslutning skal en professionel hjælpe hende med at finde frem til.
hun skal ikke tage den beslutning fordi hendes mor eller far spørger hvor hun vil bo henne, for et barn er loyalt over for begge sine forældre, og når man sætter sig ned og spørger hende på den måde, tvinger du hende til at tage et valg som hun ved vil såre den ene eller den anden forældre, og DET vil knuse din datters hjerte.
Ærligt talt, hvis din datter er afhængig af en skole som har særligt god plads til hende, og hun er afhængig af en 20 timer støtte, så tror jeg ikke hun er bedst tjent med pludselig at skulle flytte, og så midt i skolestart også.
Jeg tror det bedste for alle parter, såfremt begge hjem er lige gode, er at give 7/7 ordningen en chance. Så har i hende lige meget, og hun får selv delt sol og vind lige, , og sklipper derfor for at føle at hun forråder den ene eller den anden forældre.
Helt ærligt, et 6 årigt barn er ikke i stand til at tage så tung en beslutning, og det var et dårligt træk af jer som forældre, at love hende noget som ligger så langt ude i fremtiden, da ingen af jer har magt over evt. personlig udvikling i tiden der passerer.
I øvrigt kan man simpelthen ikke tegne kontrakt på børn. det giver ingen mening. Det er jo et barn, ikke en barbie dukke, man kan ikke bare bytte efter behov og lyst. det handler om at skabe tryghed og ro om kring hende, ikke om hvem der har lov at have hende mest.
Så for alles skyld, start med en anderledes deleordning end den i har nu.
undskyld hvis du synes jeg lyder hård, jeg kan godt se du er frustreret, men jeg bliver faktisk lidt forarget over denne her situation.
Som 10 årig begyndte jeg selv at ytre ønske om at bo hos min mor. Min mors svar var at dte kunne hun godt tænke sig, men hvis vi ventede til jeg var 12 år, ville retten være tvunget til at høre på mig, og måske tage MIN beslutning med i sine overvejelser.
Der skete så det, at min far fik en kæreste, og jeg glemte lidt det om at ville o hos min mor igen, fordi mens min far havde denne her kæreste var verden lidt lettere. Da denne her kæreste så belsuttede at flytte igen, brød jeg totalt sammen, og efter et par dage sagde jeg til minf ar at jeg ville bo hos min mor. (på det her tidspunkt var jeg fyldt 12)
Min far reagerede ved at forsøge at manipulere mig fordi det var jo SÅ synd for ham at han både skulle miste sin kæreste og sin datter, og TÆNK at jeg kunne være det bekendt, det var da virkelig det tarveligste jeg nogensinde kunne byde ham.
Jeg fortalte det til min mor, som reagerede ved straks at lægge sag an.
Vi blev sendt til vurdering hos psykologer, mens mine forældre sad ude i venteværelset og bestak os med diverse slik og jeg skal give dig, og for ALT i verdenen undgik at tale sammen og bare så meget som få øjenkontakt.
Da dagen oprandt, hvor afgørelsen skulle falde, afleverede min far mig på fritidshjemmet før skole, med den besked om at hvis han tabte, så ville han ikke komem og hente mig, for så skulle jeg flytte hjem til min mor med det samme, han ville nemlig ikke kunne holde at få mig hjem, år han vidste han havde tabt sagen.
Så stik den, en hel dag, alene i verdenen, uden at vide om retten besluttede mig købt eller solgt, og ingen til at tale om det med, ingen som forstod eller satte ord på situationen, og absolut ingen forudsigelse for hvordan min dag kunen forventes at ende....
Min mor hentede mig den dag, og min søster med.