"7 måneder, sover max 40 min i et stræk."
Kære Lisbeth,
Måske kan du hjælpe mig (Eller nærmere min datter) eller måske er det bare et tålmodigheds spørgsmål..... (Som 2.gangs mor har man jo forstået at alt er en fase) 
Min datter som er 7 måneder om et par dage, har siden hun var 2 måneder gammel kun sovet en halv time af gangen i løbet af dagen. Dvs. at hun tager 4-5 lure i løbet af dagen, da hun max kan holde sig vågen 1.5 time af gangen. Hun vågner oftest og er glad.
Jeg har prøvet at gå med hende i barnevognen (mit første barn var et rigtigt gå-barn), puttet hende i Natures sway gyngen og i hendes tremmeseng. Hun er ikke svær at få til at sove nogen steder - men hun sover ikke længere nogle af stederne.
Jeg ved jo (tror jeg) at det går over.... men er der noget som helst jeg kan gøre? Jeg prøver altid at få hende til at sove videre...lægge en hånd på hende, give hende sutten og gynge videre mm. men oftest uden held. Det sker hun sover 40 minutter (i alt) men det hører også til sjældenhederne....
Nogle ideer eller forslag? Skal jeg bare 'æde' den og vente på at det ændrer sig?....
Om aftenen bliver hun puttet ved 19 tiden og sover (med opvågninger/amninger) til kl 0600 ca.
Håber på guldkorn! 
På forhånd tak og rigtig god dag!
Mvh
Anne
Lisbeths svar
Hej Anne !
Det lyder som om du har en glad og veltilfreds baby,som ikke bruger sin tid på at sove. det samme gælder også for dig.
Jeg formoder hun følger sine kurver med længde og vægt.?
40 minutter ad gangen er ikke meget, hun kommer slet ikke ned i den dybe søvn tror jeg.
Hun er vel begyndt at bevæge sig rundt på gulvet og måske også sidde selv.
Jeg tænker,om derer noget, der generer hende, Hun falder i søvn, fordi hun er træt, det overskygger det der gør ondt. Når hun har sovet et stykke tid, mærker hun igen, hvor det gør ondt.
Her mener jeg ikke noget alvorligt. Alligvel kan hun have en stramning i sener/muskler i nakken, som gør ondt.
Hvordan ligger hun på maven, ser hun lige meget til begge sider,Når hun tager fødderne i munden, ser det ens ud, drejer hun lige meget til begge sider, hvis hun drejer.
Når hun liggerpå puslebordet og du giver hende dine hænder for at hun kan løfte sig op.hvad vej vender hun sit hovede.
Nogen gange har de små en yndlingsside, og det kan give stramninger i nakken.
I kan løfte hende i benene over jeres seng,den ene løfter.Den anden ser hvilken side hun vender hovedet, Eller om hun holder det i midten .
Hvis hun kun ser til den ene side, vil et besøg hos en børnekiropraktor være en god ting.
Hun kan også have væske i ørerne, det kan være næste trin, Læg hendes hovede lidt højt og se om det hjælper.Skal det undersøges er det en ørelæge og du behøver ikke en henvisning.
hav en skøn week end.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk