Tanker vedr. projekt ble-fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
10 svar
5 synes godt om
21. marts 2013

MorDk

Har oprettet denne tråd https://www.baby.dk/debat/211885pi1/boern-13-aar/26-aar-og-gaar-naesten-ikke-med-ble.aspx

Jeg er begyndt at blive lidt i tvivl om hvorvidt jeg sys det er en god idé med det "projekt". Egentlig klarer han det rigtig godt hans alder taget i betragtning...MEN MEN MEN... faktisk var det hans vuggestue der begyndte at "presse" lidt på (nu hvor jeg tænker/føler efter) Vi har altid lyttet til vores søn, og når han sagde han ikke ville have ble på så lod vi ham gå uden... jeg kan slet ikke følge med. Pludslig sender jeg en lille dreng i vuggestue UDEN ble. Har aftalt med dem derover at når de er ude og lege så SKAL han have ble på. Han har haft uheld i flyverdragten 1 gang og det er bare SÅ synd! Han bliver rigtig ked når der sker uheld (ved godt det er normalt de kan blive kede af det) Men har bare en underlig følelse i kroppen. Er han virkelig klar til at blive blefri? Han er jo KUN 2,6 år. Skal rykke i børnehaven til maj... (måske derfor personalet "presser" lidt på)?Åhh alle de tanker og følelser...

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med dette indlæg. Måtte bare lige lufte mine tanker... og så tror jeg at jeg skal tage en snak med personalet i VS.

Tak fordi du læste med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Livsmor

Syntes det er flot klaret, vil ikke give ham ble på igen. Uheld kan også ske når de kommer i BH.

Min datter fra 07/2010 er ganske klar over når hun tisser mm, har også været på wc masser af gange, men hun vil bare ikke af med bleen. Den store var ble fri inden hun blev 3.

Anmeld

22. marts 2013

Lunae

Jeg synes da det lyder, som om at han klarer sig rigtig fint. Min datter stoppede med at bruge ble i januar, hvor hun lige var blevet 2,4 mdr. Vi startede med blefri om dagen og planen var at hun stadig skulle sove til middag med ble, men en dag glemte vuggestuen det og der var ingen uheld, så vi tænkte at vi ligeså godt kunne droppe bleen der også. Indenfor en mdr var hun helt blefri og det er jo bare super lækkert! Hun er 2,6 mdr nu

Anmeld

22. marts 2013

Tulle28

Altså, hvis han selv siger til når han skal det ene eller det andet og det går fint, så ville jeg da bare fortsætte. Der er jo masser af børn, der smider bleen i den alder, mange også tidligere! Min datter smed den i julen, der var hun 2 år og 9 mdr. Børn er jo så forskellige, nogen er bare klar tidligere end andre

Og til det med børnehave vil jeg lige sige at samtlige af dem vi besøgte ifm. valg af børnehave sagde at det var HELT normalt at de først smed den omkring 3,3 år - drenge ofte senere. Vi var nemlig lidt stressede over det dengang, da vores datter ikke viste antydning af at ville af med den.

Anmeld

22. marts 2013

MorDk

Tak for jeres svar! Vil jo bare ikke have han føler sig presset!

Anmeld

22. marts 2013

L&V

Jeg er af den klare overbevisning at børn er klar langt før forældrene.. Før i tiden ku man ikke komme i børnehave hvis man brugte ble så den gang var børn "klar" langt før i dag..
Med tanke på hans alder og at i er i gang ville jeg syntes det ville være tosset og holde igen nu

Anmeld

22. marts 2013

MorDk

Månsson skriver:

Jeg er af den klare overbevisning at børn er klar langt før forældrene.. Før i tiden ku man ikke komme i børnehave hvis man brugte ble så den gang var børn "klar" langt før i dag..
Med tanke på hans alder og at i er i gang ville jeg syntes det ville være tosset og holde igen nu

Ja du har nok ret. Jeg kan nok bare ikke rigtig "følge med"

Anmeld

22. marts 2013

L&V

MorDk skriver:

SåSåda

Ja du har nok ret. Jeg kan nok bare ikke rigtig "følge med"

Sådan tror jeg det er at være forældre.. Inden man får set sig om er de flyttet hjemmene fra

Anmeld

22. marts 2013

Koen.

jeg synes han lyder som en rigtig dygtig dreng og ville klart ikke give ble på igen.. MEN kan godt følge dig, vores store pige blev blefri da hun var 2 år og 4 mdr og jeg synes jo stadig hun bare var en lille baby

Anmeld

26. marts 2013

Tigger

Tja... Fysiologisk set kan et barn ikke kappe strålen før det er ca tre år. Gennemsnitligt, lidt senere for drenge..

Du kan sagtens træne ham i at gå på toilettet, men du kan ikke forvente, at han kan holde sig allerede nu.. Og måske er han en af de drenge der trækker snittet ned, det er ikke til at vide. Faren ved at gøre ham blefri nu, at du kan risikere, at han tisser og laver i bukserne mange gange endnu, hvor han bliver ked af det. Forståeligt nok, hvem synes det er fedt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.