fryseæg- hvad er det optimale a gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.831 visninger
11 svar
1 synes godt om
21. marts 2013

tweety2060

Hej alle sammen

Har brug for Jeres hjælp! SÅ håber inderligt at I vil hjælpe

sagen er den at vi for godt 4 år siden fik hjælp til vores dejlige datter. Nu vil vi gerne forsøge at få en mere af hendes slags

vi fik IVF på grund af lav sædkvalitet hos manden. Jeg har fået lagt mange æg op men få satte sig og de der gjorde tabte jeg igen efter kort tid.

Nu hvor vi har forsøgt i 8-9 mdr uden held, og vil gerne tage vores dyrbare fryseæg i brug.....

Er der nogen der kan fortælle mig om hvordan det kommer til at foregå?

Og gode råd til at det forhåbentligt kan lykkes- kom med alle råd- også de der råd -som -jeg -måske -kender alt fra gode kostråd, til alternativ behandling, til "hjemmebryg"

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

modesty

tweety2060 skriver:

Hej alle sammen

sagen er den at vi for godt 4 år siden fik hjælp til vores dejlige datter. Nu vil vi gerne forsøge at få en mere af hendes slags

vi fik IVF på grund af lav sædkvalitet hos manden. Jeg har fået lagt mange æg op men få satte sig og de der gjorde tabte jeg igen efter kort tid.

Nu hvor vi har forsøgt i 8-9 mdr uden held, og vil gerne tage vores dyrbare fryseæg i brug.....

Og gode råd til at det forhåbentligt kan lykkes- kom med alle råd- også de der råd -som -jeg -måske -kender alt fra gode kostråd, til alternativ behandling, til "hjemmebryg"

tak

Det er super simpelt. Så vidt jeg husker bliver man vist scannet en enkelt gang for at se at alt er som det skal være, så får man en ægløsningsprøjte og så bliver ægget lagt op. 

Jeg giver ikke andre gode råd end dem jeg fik på Riget, da min research har vist mig at alternativ behandling og vitaminer o.s.v. ikke har nogen påvist effekt. Så spis sundt og lad være med at ryge og drikke.

Pøj pøj. 

Anmeld

21. marts 2013

La´chrissen

tweety2060 skriver:

Hej alle sammen

tak

Jeg har ingen gode råd om hvordan der bedst vil sidde fast. Men kan fortælle hvordan det forgår.
Mit var i naturlig cyklus uden noget som helst. Jeg blev scannet op til flere gange for at de kunne bedømme hvornår der blev naturlig ægløsning og så ligger de den op. og så er det det.

Man kan også få gjort det med ægløsnings sprøjte osv.

Jeg tog den med ro, men nok ikke helt nok. Da jeg ikke rigtig kunne mærke det på kroppen. Jeg fik en bio. øv øv. me så ved jeg det kan lykkes.
for det lykkes for jer.

Anmeld

22. marts 2013

tweety2060

modesty skriver:

Det er super simpelt. Så vidt jeg husker bliver man vist scannet en enkelt gang for at se at alt er som det skal være, så får man en ægløsningsprøjte og så bliver ægget lagt op. 

Jeg giver ikke andre gode råd end dem jeg fik på Riget, da min research har vist mig at alternativ behandling og vitaminer o.s.v. ikke har nogen påvist effekt. Så spis sundt og lad være med at ryge og drikke.

Pøj pøj. 

super, tak.
ja det virker ligetil, men åhh vil så gerne at det lykkes- der er jo en stor risiko for at det ikke lykkes- æggene ikke overlever og at de ikke sætter sig....
jeg ryger ikke og drikker ikke- kan dog ikke lyve og sige at jeg ikke spiser usundt en gang i mellem
Bar jeres frugt?

Anmeld

22. marts 2013

modesty

tweety2060 skriver:

super, tak.
ja det virker ligetil, men åhh vil så gerne at det lykkes- der er jo en stor risiko for at det ikke lykkes- æggene ikke overlever og at de ikke sætter sig....
jeg ryger ikke og drikker ikke- kan dog ikke lyve og sige at jeg ikke spiser usundt en gang i mellem
Bar jeres frugt?

Nej, vi spiser jo alle sammen usundt ind imellem, det er der bestemt også plads til. Det er mere hvis det er meget.

Ja - jeg blev gravid på et fryseæg i 4. oplægning. 

Anmeld

22. marts 2013

tweety2060

modesty skriver:

Nej, vi spiser jo alle sammen usundt ind imellem, det er der bestemt også plads til. Det er mere hvis det er meget.

Ja - jeg blev gravid på et fryseæg i 4. oplægning. 

waw! 4 .forsøg, du må have haft en flot produktion af æg
tog du 4 forsøg på 4 cykler?
ja undskyld mine spørgsmål- der er en del af dem

Anmeld

22. marts 2013

modesty

tweety2060 skriver:

waw! 4 .forsøg, du må have haft en flot produktion af æg
tog du 4 forsøg på 4 cykler?
ja undskyld mine spørgsmål- der er en del af dem

Nej nej, jeg havde 1 omgang hormonbehandling med ægudtagning og oplæg af frisk æg, derefter oplæg af fryseæg, derefter hormoner og frisk æg igen og derefter fryseæg, hvor jeg blev gravid. Så vi havde 1 behandling tilbage plus hvad der måtte komme af fryseæg derfra. Hvis det giver mening ;-)

Vi har faktisk nogle fryseæg liggende endnu... men manden vil nok ikke have flere børn :-( Jeg er nu også bare uendeligt taknemmelig for at det overhovedet lykkedes, så selvom vi ikke får flere er jeg glad og tilfreds.

Anmeld

22. marts 2013

Nessie

Med fryseforsøgene er det den mest enkle og den mindst hormonbelastende behandling, så det kan du se frem til 

Jeg vil foreslå at du evt. tager et par behandlinger hos en god akupunktør eller zoneterapeut.
Og vitaminer til at fremme kroppens balance vil da bestemt heller ikke skade, det kan de evt. hjælpe dig med hos en helsekostforhandler.
Og så vil det måske også være en god idé at age "babyklister", når ægget/æggene bliver lagt op.

Held og lykke til jer 

Anmeld

24. marts 2013

tweety2060

Nessie skriver:

Med fryseforsøgene er det den mest enkle og den mindst hormonbelastende behandling, så det kan du se frem til 

Jeg vil foreslå at du evt. tager et par behandlinger hos en god akupunktør eller zoneterapeut.
Og vitaminer til at fremme kroppens balance vil da bestemt heller ikke skade, det kan de evt. hjælpe dig med hos en helsekostforhandler.
Og så vil det måske også være en god idé at age "babyklister", når ægget/æggene bliver lagt op.

Held og lykke til jer 

jeg går i forvejen hos en akupunktur og har gjort de sidste 3 mdr..... men kan ikke mærke nogen former for forandring- og føler mig heller ikke mere afslappet, trods de der anti-stress punkter.... så er lidt i tvivl om det har nogen virkning?
kost tilskud- hvilke tænker du mon på?
jeg tager alm. gravitamin pille.
har overvejet at tage gele royal, men har jo desværre læst om en del der har reglmæssig cyklus, hvor det er gået i ged efter opstart på disse piller....

er meget i tvivl om "babyklister".... men det kan vel ikke skade eller ?
tak for svar

Anmeld

24. marts 2013

Nessie

tweety2060 skriver:

jeg går i forvejen hos en akupunktur og har gjort de sidste 3 mdr..... men kan ikke mærke nogen former for forandring- og føler mig heller ikke mere afslappet, trods de der anti-stress punkter.... så er lidt i tvivl om det har nogen virkning?
kost tilskud- hvilke tænker du mon på?
jeg tager alm. gravitamin pille.
har overvejet at tage gele royal, men har jo desværre læst om en del der har reglmæssig cyklus, hvor det er gået i ged efter opstart på disse piller....

er meget i tvivl om "babyklister".... men det kan vel ikke skade eller ?
tak for svar

Til vores sidste forsøg denne gang, valgte vi at manden også skulle en tur til zoneterapi, han nåede vist at få 3 gange.

Og så tog vi begge vitaminer efter kanonkuren. Om det er dét der har virket ved vi ikke, men tror da på at det har hjulpet os rigtig godt på vej.
Der er også Gelé Royale med i kanonkuren, og min cyklus var lige så regelmæssig som altid

Babyklister kan bestemt ikke skade, så tag du bare det også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.