Overgangsalder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2013

Ciss

En lille tillægsting, hvis nogen er interesseret...

Jeg snakkede med en ældre Cree-indianer for nogle år siden, og han fortalte mig, at i hans kultur sad ældrer kvinder - dvs dem, som havde været igennem overgangsalderen - med i rådet, som ledet og administrerede samfundet. Forskellen på kvinder og mænd er jo, at kviner kan få børn, så når kvinderne ikke kunne få børn længere, blev de regnet som mænd og sad med i styret osv. Om de stadig gør det på den måde i dag, ved jeg ikke. Han fortalte det, da han fortalte om, hvordan ting var, da han voksede op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

baby012

Ciss skriver:

Tusind tak for listen.

Skal love for, at den ser skræmmende ud......

Kan det virkelig passe, at 45 % får hjerteproblemer?

Synes godt nok også det ser skræmmende ud  

Anmeld

23. marts 2013

MortilElias2010

Så overgangsalderen er 100% = minus flere børn?  Kunne godt bruge noget eksperthjælp. 

Anmeld

24. marts 2013

Ciss

MortilElias2010 skriver:

Så overgangsalderen er 100% = minus flere børn?  Kunne godt bruge noget eksperthjælp. 

Tror det. Det er jo det, man oplever, når systemet lukker ned.

- men i udlandet har de jo klaret at gøre damer i 50'erne gravide, så det kan godt være, at den moderne teknik og videnskab kan hjælpe, hvis man er kommet ualmindeligt tidlig i overgang. Jeg ved desværre meget lidt konkret om det.

Anmeld

24. marts 2013

MortilElias2010

Ciss skriver:

Tror det. Det er jo det, man oplever, når systemet lukker ned.

- men i udlandet har de jo klaret at gøre damer i 50'erne gravide, så det kan godt være, at den moderne teknik og videnskab kan hjælpe, hvis man er kommet ualmindeligt tidlig i overgang. Jeg ved desværre meget lidt konkret om det.

Så længe symptomerne tyder på forskellige "diagnoser" tager jeg den med nogenlunde ro. Det ville jo bare være rart at vide så jeg ikke bare går og tænker at jeg har alverdens tid endnu som 34 hvis den er begyndt at indtræde. Gad vide om det er arveligt - for min mor fik sin sidste som 42 årig - og det ville da ikke gøre noget hvis det i så fald var arveligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.