Nogen med børn med allergi for pelsdyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
11 svar
1 synes godt om
21. marts 2013

Mor010711

Vi har ret kraftig mistanke omat vores datter er allergisk overfor hunde (og måske andre dyr)

Vi har noget tæt familie med hund og vi kan ikke rigtig besøge dem, pga allergien. Mit spørgsmål er så om man giver så små børn noget for det, når man ved at de skal være sammen med hunde eller andet? Hun er 21 mdr.

Vi er inviteret til påskefrokost hos dem, men hvis ikke vi kan få noget tli hende, må vi melde fra. For det er for synd for hende.

Håber der sidder nogen med lidt viden om dette.

Lægen har ferielukket til på mandag, så vil bare lige høre om det overhovedet nytter noget at få hende testet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Mor010711

Ingen?

Anmeld

28. marts 2013

Lone Jakobsen

jeg tror ikke at man normalt giver børn under 2 år noget mod allergi.

jeg har en søn der har allergi overfor bla. hund, kat, kanin og hest. men da han er 8 år er det svært at sammenligne.

Anmeld

28. marts 2013

jydeinden

personligt ville jeg ikke give så små børn medicin så hellere undgå det der allergisk overfor.. det er self surt men det er nogle kraftige sager der skal til hvis første barnet er ramt i en vis grad

Anmeld

28. marts 2013

twinny

Hvad med at få testet det?
Mine børn er lige testet, der er halvandet.
Og i de fleste tilfælde er det katte man ikke tåle, sagde min læge.

Anmeld

28. marts 2013

Babydreams

Min søn på 1 år er lige blevet tjekket, og han jsr allergi overfor katte, men han vil ikke få noget for det endnu, fordi han ikke er ældre..
Så vi besøger ikke nogle der har katte, de må komme til os, hvis de vil se os

Anmeld

28. marts 2013

jydeinden

twinny skriver:

Hvad med at få testet det?
Mine børn er lige testet, der er halvandet.
Og i de fleste tilfælde er det katte man ikke tåle, sagde min læge.

kommer an på om man er multi allertiker min kæreste burde feks ikke kunne tåle nogen af delene, men han reagerer bare ikke på hund, selvom han er allergisk overfor dem

Anmeld

28. marts 2013

twinny

jydeinden skriver:

kommer an på om man er multi allertiker min kæreste burde feks ikke kunne tåle nogen af delene, men han reagerer bare ikke på hund, selvom han er allergisk overfor dem

Okay, det var bare hvad min læge sagde.

Anmeld

3. april 2013

Mor010711

Lone Jakobsen skriver:

jeg tror ikke at man normalt giver børn under 2 år noget mod allergi.

jeg har en søn der har allergi overfor bla. hund, kat, kanin og hest. men da han er 8 år er det svært at sammenligne.

Det var også lidt det jeg havde tænkt. Jeg spurgte på apoteket og ringede også til en læge (vores egen var ikke til at komme i kontakt med). Og de sagde begge at jeg kunne give hende den mindste dosis, når hun nu kun var tre måneder frå de to år.

Anmeld

3. april 2013

Mor010711

jydeinden skriver:

personligt ville jeg ikke give så små børn medicin så hellere undgå det der allergisk overfor.. det er self surt men det er nogle kraftige sager der skal til hvis første barnet er ramt i en vis grad

Selvfølgelig ville jeg også helst undgå det, men det vil betyde at vi skal afskære os fra nogle forskellige familiearrangementer. Der er børn og familie vi holder meget af og en gang imellem er det så sådan at det bliver hos dem med hund.

Vi endte med at give mindste dosis af noget antihistamin og tog tidligt hjem, så hun kunne nøjes med en enkelt dosis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.