Han æder, æder, æder og æder!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
8 svar
1 synes godt om
21. marts 2013

Anonym trådstarter

Ja min dreng æder faktisk, vil ikke kalde det spise fordi det er så voldsomt..

Jeg har en dreng på to år, og han spiser non stop, hele tiden - 24/7!
Han spiser to boller og en skål a38 til morgen, en time efter vil han have frugt, lidt efter der spørg han om frokost og der spiser han syv halve, frugt og grøntsager også sover han 1 1/2 time også spiser ham igen frugt og boller.
Når jeg henter kl 15:30 spørg han hele tiden efter mad, frugt, rosiner etc., og kl 17:00 er der aftensmad og der spiser han to-tre tallerkener, og efter mad omkring kl 18:00 spørg han igen om mad... Jeg er ved at blive sindsyg, lægen siger han bare har en god appetit, men hvad med den dag han måske skal på julemærkehjem fordi han er blevet tyk, så er jeg en dårlig mor fordi jeg ikke har stoppet ham?..

Hvad skal jeg gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Han spiser to boller og en skål a38 til morgen, en time efter vil han have frugt, lidt efter der spørg han om frokost og der spiser han syv halve, frugt og grøntsager også sover han 1 1/2 time også spiser ham igen frugt og boller.
Når jeg henter kl 15:30 spørg han hele tiden efter mad, frugt, rosiner etc., og kl 17:00 er der aftensmad og der spiser han to-tre tallerkener, og efter mad omkring kl 18:00 spørg han igen om mad... Jeg er ved at blive sindsyg, lægen siger han bare har en god appetit, men hvad med den dag han måske skal på julemærkehjem fordi han er blevet tyk, så er jeg en dårlig mor fordi jeg ikke har stoppet ham?..

Hvad skal jeg gøre

Hvis han udvikler sig som han skal og ikke er overvægtig eller noget nu, så har du da ingen grund til bekymring, som lægen siger, han har bare en god appetit, kan da godt se det er rigtig meget han spiser, især hvis han ikke altid har spist så meget, men lur mig om det ikke går i sig selv igen. nogen dage vil min datter kun spise yougurt og andre dage spiser hun to portioner "sovs og kartofler". Det svinger meget. (hun er halvandet)

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Hvis han udvikler sig som han skal og ikke er overvægtig eller noget nu, så har du da ingen grund til bekymring, som lægen siger, han har bare en god appetit, kan da godt se det er rigtig meget han spiser, især hvis han ikke altid har spist så meget, men lur mig om det ikke går i sig selv igen. nogen dage vil min datter kun spise yougurt og andre dage spiser hun to portioner "sovs og kartofler". Det svinger meget. (hun er halvandet)

Problemet er bare det er ikke i perioder, det er fast hverdag.. Han er en stor dreng både i sin højde og vægt han bruger str 98/104 og vejer 15-16kg

Anmeld

21. marts 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Hvad skal jeg gøre

WOW min søn er snart 3 og han spiser ikk det haæve af hvad du skriver op der

tak for den

men jeg syntes da det er meget fint han spiser som han gør, bare stadig hold øje med at som du selv skriver ikke blir for buttet

og hvis du syntes at NU er vægten alså for meget op, så må man skru ned for maden lidt og så bare jamen der er ikke mere lige nu, du må vente skat

min kærestes datter er også en rigtigt madpige og spiser også på fulde tryk hvis hun kan få lov, men der kunne vi så se på hende at hendes vægt var alt for højt oppe, så vi skruede bare ned og sagde slut, nu der ikke mere
og ja så måtte hun jo acceptere det og så var man jo egentligt ik så sulten alligevel..

det er en form for ond cirkel man kommer i, som man skal ud af igen

men IGEN , KUN hvis du kan se hans vægt er for høj skal du drage til det, ellers skal han bare spise, da de jo vokser

Anmeld

21. marts 2013

nielsen80

Det lyder af rigtig meget - men hvis han udvikler sig ok, så er det nok bare sådan han er.

Jeg ville sørge for,at det han fik var god sund mad - hvis han får en bolle, så sikre at det er en grovbolle med masser af fibre, der mætter længere. Sørg for han får nogle gode grove grønsager osv.

Også tænker jeg, om evt han spiser nogen gange, ikke fordi han er sulten, men fordi han forbinder det med hyggestunder, hvor han har den fulde opmærksomhed. Hvis det er tilfældet, kunne I måske prøve at lave nogle hyggelige ting med ham, der ikke involverer mad.

Anmeld

21. marts 2013

modesty

Anonym skriver:

Hvad skal jeg gøre

Du skal bare sørge for at han får sunde ting at spise. Skær ned på frugt og rosiner og giv ham grønt i stedet. Sørg for at det brød han spiser er rugbrød, eller meget groft i hvert fald.

Så længe drengen får sund mad, kan jeg ikke se et problem i at han spiser meget.

Anmeld

21. marts 2013

Koen.

så længe han spiser sundt kan jeg ikke se problemet, jeg har selv en datter der har en ekstremt god appetit og spiser stort set hele dagen i store mængder

Anmeld

21. marts 2013

Anonym trådstarter

Han udvikling er perfekt, for perfekt.. Han er startet i BH et år tidligere fordi VS ikke kunne udfordre ham mere.. Han er sprogligt og motorisk alderssvarende til en fire årig ca.. Så intet der

Anmeld

21. marts 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

Problemet er bare det er ikke i perioder, det er fast hverdag.. Han er en stor dreng både i sin højde og vægt han bruger str 98/104 og vejer 15-16kg

Min datter er lige blevet 2 år, og hun har samme str. som din dreng.. og hun spiser også gerne hele dagen / når hun kan ..

Hun er 91 høj, vejer 15 kg. og bruger str 98 i tøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.