Hvilke navne er mest unikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Victoria2013

Athene der kender jeg kun til én der hedder noget lignende, og det er jo den lille prinsesse Athena... syntes det er et godt navn, elsker mytologiske navne 

Ronja er jeg helt vild med, men har også været 'fan' af Ronja Røverdatter siden jeg var lille. Tror desværre navnet er blevet ret populært, hvilket gør det lidt mere uinteressant for mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

Tranebaer

Kan lige tilføje lidt statistik også:

På listen over populære navne ligger Willam og Noah på hhv. 2. og 3. pladsen på den nyeste liste. 

Kigger man på hele Danmarks befolkning ser det sådan ud:

2012:

William: 8058
Noah: 5904
Athene: 32
Ronja: 936
Bjørk: 268
Bjørg: 393

2013:

William: 8618
Noa: 6444
Athene: 37
Ronja: 1009
Bjørk: 308
Bjørg: 390

Kilde: Danmarks Statistik

Jeg er gået ud fra, at Bjørk/Bjørg skal bruges som pigenavn. Tallene taler næsten for sig selv. Læg mærke til at alle navnene er stigende i popularitet, undtaget Bjørg stavet med g til sidst.

Anmeld

21. marts 2013

C-Dog

Kender 5 Noah, 2 bjørk, 2 ronja, 3 William og 1 athena. Synes ikke navnene er specielle ud over athena- men det er mere specielt end kønt., Noah er så almindeligt og William med, pæne men meget brugte.

Anmeld

21. marts 2013

HeidiØ

Jeg har stemt Bjørk. Det er både pænt og unikt.

Er ikke specielt vild med Athene.

Min søn hedder William, så self synes jeg det er pænt!  Men det er ikke unikt, da der er mange der hedder det i de små årgange her. Ligesom Noah.

Anmeld

21. marts 2013

MyLove E

Jeg har stemt björk og Ronja. Ingen af drenge navne syntes jeg der er noget specielt ved.

Hvis det skal være lidt anderledes kan jeg godt lide Birk ( men så skal man ikke ha en Ronja også)
Jeg kan også godt li Tjalfe :-)

Anmeld

21. marts 2013

MorDk

Jeg har kun stemt Athene...

Anmeld

21. marts 2013

modesty

Hvilke navne er mest unikke

Det kan du slå op på Danmarks Statistiks hjemmeside og få et mere præcist svar end vi kan give her. 

EDIT: Hov, så at en anden havde svaret det samme.

Anmeld

21. marts 2013

lycly

Har stemt Ronja og Athene. Noah og William er søde, men bestemt ikke unikke, i og med de vist begge ligger i top 10

Anmeld

21. marts 2013

Sabsy

Jeg har stemt Bjørk - hedder den lille prinsesse ikke Athene eller Athena, jeg er bestemt ikke vild med at bruge navne som kongehuset bruger..

Anmeld

21. marts 2013

@BRUGER

Tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.