Bodelin- prøver lige igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. marts 2013

Anonym trådstarter

Skrev et indlæg, men fortrød  og slettede igen. Men jeg har simpelthen behov for at høre andres mening omkring dette. For manden giver jo bare mig ret. Så prøver alligevel herinde.

Vi står midt i bodelingen af min/vores fars ting ( 3 søskende ) historien kort, har ikke haft den store kontakt med mine søskende inden vores far gik bort, hvilket jeg tydeligt mærker idag. Dog formår vi at snakke om tingene et godt stykke hen af vejen.

Dog er der små ting der gør jeg skriver dette indlæg. Min far har en masse ting stående i en garage, der er ting som skal sælges andre skal smides væk. Men vi skal have sorteret i sagerne.

Hvilket jeg mener vi alle 3 selvfølgelig skal være med til. Men hver gang vi prøver at lave en aftale, aflyser min bror. For at tage derhen alene og rydde op, hvilket jeg syntes er forkert.

Der er ting der skal sælges, som min bror så står for ( han vil gerne styre det hele, men har ikke rigtig overskuddet til det ) Ikke en beslutning vi har truffet men noget han bare gør. Nu er der så kommet bud på tingene, og de 2 acceptere uden at spørge mig.

Er jeg helt galt på den når jeg syntes det er forkert ??

At jeg syntes alle man skal være lige meget med i de beslutninger der skal træffes omkring tingene ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Anonym trådstarter

Slet INGEN . 

Anmeld

20. marts 2013

livhemdrup

I skal være lige meget med om det. og syns da bestemt i skal være til stede alle sammen når der ryddes op. 

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

I skal være lige meget med om det. og syns da bestemt i skal være til stede alle sammen når der ryddes op. 

Tak for svar - syntes jeg også . Føler bare jeg er urimelig når jeg bliver skuffet over jeg ikke bliver indvolveret når der træffes beslutning vedr salg af tingene . At de 2 siger god for en pris uden jeg bliver spurgt . 

Men sådan har det været hele vejen. Er heldig hvis jeg høre noget 

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

eller andet skal aftales 

Anmeld

20. marts 2013

livhemdrup

Anonym skriver:

Tak for svar - syntes jeg også . Føler bare jeg er urimelig når jeg bliver skuffet over jeg ikke bliver indvolveret når der træffes beslutning vedr salg af tingene . At de 2 siger god for en pris uden jeg bliver spurgt . 

Men sådan har det været hele vejen. Er heldig hvis jeg høre noget 

Tror slet ik de må gøre det iflg skifteret regler skal i alle være med eller også skal du underskrive et papir hvor der står at de må gøre det. Det skulle min mor i hvert fald dengang hendes far døde. 

Men jeg ville også føle at det var uacceptabelt ikke at blive involveret. 

Anmeld

20. marts 2013

Nemesis

jeg kan sagtens forstå du gerne vil være en del af det hele, men jeg må også sande at erfaringen fortæller mig, at det er noget rod når der er flere ind over fx et salg af brugte ting.

Så måske du kan foreslå et kompromis og sige i rydder op og prisfastsætter det der skal sælges sammen, og at der så er en der står for salget.

Anmeld

20. marts 2013

tarkoflen

Jeg tror faktisk slet ikke de må sælge noget fra boet uden dit samtykke... Men spørgsmålet er, hvor meget du vil gøre ud af det i forhold til at beholde det nogenlunde forhold til dem!

Hvis der ikke er noget af stor værdi hverken pengemæssigt eller affektionsværdi for dig, så tror jeg, at jeg ville lade være med at inddrage skifteretten i det!

Men jeg ville da helt sikkert sætte mig stille og roligt ned og fortælle, at du faktisk bliver rigtig ked af, at du ikke bliver inddraget...

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg tror faktisk slet ikke de må sælge noget fra boet uden dit samtykke... Men spørgsmålet er, hvor meget du vil gøre ud af det i forhold til at beholde det nogenlunde forhold til dem!

Hvis der ikke er noget af stor værdi hverken pengemæssigt eller affektionsværdi for dig, så tror jeg, at jeg ville lade være med at inddrage skifteretten i det!

Men jeg ville da helt sikkert sætte mig stille og roligt ned og fortælle, at du faktisk bliver rigtig ked af, at du ikke bliver inddraget...

Det er ikke så meget værdien af tingene , selv om det er ting til +10000 stk men mere måden det foregår på . Og kan ikke finde ud af om jeg er helt galt på den når jeg føler sådan .

men det har været sådan hele vejen næsten, de snakker sammen om tingene jeg er heldig hvis jeg høre noget .

vores forhold bliver aldrig godt, men vi formår at holde det på et nogenlunde plan i forbindelse med dette . 

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

jeg kan sagtens forstå du gerne vil være en del af det hele, men jeg må også sande at erfaringen fortæller mig, at det er noget rod når der er flere ind over fx et salg af brugte ting.

Så måske du kan foreslå et kompromis og sige i rydder op og prisfastsætter det der skal sælges sammen, og at der så er en der står for salget.

Kan sagtens følge dig , men jeg snakker om prisen på tingene. Der er ikke fastsat pris på dem , og der er ikke lavet aftale om hvem der gør hvad. Der er nu vist interesse for 2 større ting som de så har snakket sammen om prisen er ok UDEN jeg er blevet spurgt.

der bliver ikke lavet nogle faste aftaler imellem os som oftes snakker de 2 bare sammen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.