At købe hus af sine forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. marts 2013

Anonym trådstarter

Er der nogen der har kendskab til, hvordan det foregår?
Vi bor pt til leje i et hus. Mine forældre har flere gange snakket om, at hvis det helt rigtige hus dukkede op, så ville de købe det, og så kunne vi leje det af dem. Når vi så har økonomien til det, kunne vi købe huset af dem.
Det vil være muligt for os at købe huset af dem om 4-4,5 år. Men kan det overhovedet lade sig gøre, at købe et hus af sine forældre? Og er der i så fald noget man skal være opmærksom på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

tarkoflen

Det kan man sagtens jeg har købt min lejlighed af mine forældre og det var intet problem det er vel det samme med et hus!

Få evt. en advokat ind over, hvis l er i tvivl om, hvordan og hvorledes altså l skal jo alligevel have lavet skøde, så l skal have fat i en alligevel

Anmeld

20. marts 2013

bøllen

Tænker det sagtens kan lade sig gøre. Vi har et vennepar , de købte huset af hendes forældre. Og bor der den dag idag.

Hvordan det foregår ved jeg ikke.

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det kan man sagtens jeg har købt min lejlighed af mine forældre og det var intet problem det er vel det samme med et hus!

Få evt. en advokat ind over, hvis l er i tvivl om, hvordan og hvorledes altså l skal jo alligevel have lavet skøde, så l skal have fat i en alligevel

Åh hvor skønt
Tusind tak for svar

Så må vi vist ud for at kigge på hus

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Tænker det sagtens kan lade sig gøre. Vi har et vennepar , de købte huset af hendes forældre. Og bor der den dag idag.

Hvordan det foregår ved jeg ikke.

Tak for svar

Anmeld

20. marts 2013

Mussen2

Det kan det sagtens! Eneste ting man skal være obs på at prisen ikke må være mere end 15% lavere endejendomsvurderingen. I så fald vil det blive betragtet som en gave.

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

Mussen2 skriver:

Det kan det sagtens! Eneste ting man skal være obs på at prisen ikke må være mere end 15% lavere endejendomsvurderingen. I så fald vil det blive betragtet som en gave.

Perfekt
Tusind tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.