DP på besøg - hvad skal jeg servere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

321 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

__

Hejsa,

Mangler input til en "menu", som jeg skal servere på onsdag, når min datters dagpleje kommer på besøg. Hun stopper på fredag i næste uge

Sidst de var her lavede jeg minipizzaer, så det gider jeg ikke igen, men når vejret nu er så godt (også på onsdag please!!!) regner jeg med vi skal være ude og lege i haven, hvor vi har trampolin, legehus, sandkasse, gyngestativ og div. køretøjer.

Vi har en stor træterrasse, hvor jeg tænker vi kunne sidde og spise (2 voksne, 5 børn og lillebror)

Jeg har tænkt om man kunne servere noget "hapse-mad" i stil med:
- små hånd-deller
- små madboller med skinkestrimler
- ostebjælker (af rigtig ost)
- grøntsagsfad (agurkestænger, peberfrugt og cherrytomater)

Har I andre gode forslag? Har selv tænkt på små pølsehorn, men står med det hele selv og Leander på 10 uger (i næste uge), og han han har en evne til altid at vågne på de forkerte tidspunkter ift. madlavning   så det skal ikke være for krævende ift. forberedelsestid.

Håber på mange gode input.

Knus
Zenia

P.s. det gør ikke noget, der er forskelligt at vælge imellem og alt for meget, bare det kan fryses ned. Vi skal nemlig snart i sommerhus, og Lærke starter i børnehave til august, så det gør ikke noget at fryseren er fuld af hånd-deller, skinkeboller osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

Mira0911

Synes det lyder meget godt det du selv er kommet med...

Nu ved jeg ikke med frugtfad ? Melon, æbler, pære - Appelsin osv.. Men nogen af frugterne når bare at blive så døde på kort tid.. Hvert fald æbler og Pære...

Anmeld

24. juni 2009

__

Dutte84 skriver:

Synes det lyder meget godt det du selv er kommet med...

Nu ved jeg ikke med frugtfad ? Melon, æbler, pære - Appelsin osv.. Men nogen af frugterne når bare at blive så døde på kort tid.. Hvert fald æbler og Pære...

Det var en god ide!

Ananas, jordbær, banan, blommer, nektariner osv... kan jo bare lade være med at skære det ud i stykker, og så lade børnene vælge, hvad de vil have, og skære derefter. Vi er jo 2 voksne og det er nogle rimelig store børn (kun en under 2 år), så de er jo meget selvhjulpne og kan også forstå, de skal vente.

Frugtfad noteret! Tak

Anmeld

24. juni 2009

Mira0911

Chamira skriver:

Det var en god ide!

Ananas, jordbær, banan, blommer, nektariner osv... kan jo bare lade være med at skære det ud i stykker, og så lade børnene vælge, hvad de vil have, og skære derefter. Vi er jo 2 voksne og det er nogle rimelig store børn (kun en under 2 år), så de er jo meget selvhjulpne og kan også forstå, de skal vente.

Frugtfad noteret! Tak

Var så lidt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.