hvornår er det sikkert???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

siw84

vil høre om der er nogen der ved hvornår det er "sikkert" at fortælle familien man venter sig???? er "kun" i første måned og man har jo selvfølgelig lyst til at fortælle alle det, men er det sikkert.. hører fra nogen man bare skal sige det og andre vente til første trimester er overstået da det er en "risiko" tid... vil meget gerne høre jeres meninger og syn på sagen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

MaleneG

1984 skriver:

vil høre om der er nogen der ved hvornår det er "sikkert" at fortælle familien man venter sig???? er "kun" i første måned og man har jo selvfølgelig lyst til at fortælle alle det, men er det sikkert.. hører fra nogen man bare skal sige det og andre vente til første trimester er overstået da det er en "risiko" tid... vil meget gerne høre jeres meninger og syn på sagen..

Personligt valgte kæresten og jeg at fortælle det en uge efter vi selv fandt ud af det, iforhold til at det er rart at have nogen at dele både dele sorger og glæder med.
Men tror det er op til jer, er i parate til at skulle fortælle dem hvis det også går galt? ville i kunne bære at mange vidste det hvis det ikke går som forventet?
I kan jo nøjes med kun at sige det til jeres forældre nu her, og så fortælle alle andre det når i er omkring 3 måned. altså uge 12

Anmeld

24. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Risikoen for en sa er størst de første 12 uger. Men måske det alligevel vil være en ide at fortælle det til nogle, du er tæt på. For hvis det skulle gå galt, er det jo dejligt med lidt støtte fra sine nærmeste.

Jeanne

Anmeld

24. juni 2009

Mira0911

Man bestemmer helt selv om man vil fortælle det.. Vi valgte at fortælle det efter de første 3 mdr, Jeg var tæt på SA... Næste gang jeg skal have barn, siger jeg det os først efter 3 mdr....

Det er et egets valg hvad man gør... Det er der ikke andre der skal bestemme for dig... Kun dig selv og kæresten der kan bestemme det...

Anmeld

24. juni 2009

Valle81

Mange vil sikkert sige at man skal vente til man er ovre 12 uge.

Personligt har jeg alle tre gange jeg har været gravid, fortalt det med det samme. Første gang en vellykket graviditet, de to andre gange havde jeg SA.

Jeg og min kæreste har trods SA været rigtig glade for at vi hade fortalt dem det, for da vi skulle fortælle om SA, skulle vi ikke først fortælle at vi havde været gravide og vi nu havde tabt. For min familie villehelt sikkert kune mærke på os at noget ikke var som det skulle.

Men det er jo meget en personlig sag, og synes man skal gøre lige det man ahr lyst til:0)

Knus fra mig, som til hver en tid vil fortælle gud og hver mand det:0)

Anmeld

24. juni 2009

Bastian

Jeg fortalte sådan ca en time efter jeg selv fandt ud af det. Nu havde jeg ventet 4 år på en graviditet. Da jeg var meget åben omkring min fertitetsbehandling vidste alle alligevel at jeg skulle have svar på blodprøve.

Anmeld

24. juni 2009

tumle81

Vi er ikke gode til at skjule det for nogen, også med den begrundelse at jeg gerne vil glæde mig sammen med andre og hvis det skulle gå galt vil jeg gerne have støtte fra mine nærmeste.

1. gang ventede vi dog med at sige det til mine forældre da min bror og svigerinde skulle føde deres første barn og jeg ville ikke tage glæden og opmærksomheden fra dem. Min mor blev lidt skuffet over det da vi er meget tætte og hun var ked af jeg ikke havde sagt det til hende noget før...

2. gang fik de alle det at vide indenfor en uge efter at vi selv fandt ud af det :-)

3. gang fik alle det også at vide, for hvis det ikke blev til noget ville vi have brug for deres støtte og omsorg...

Knus Kathrina 22+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.