Sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
8 svar
5 synes godt om
20. marts 2013

TbCp

Hvor meget siger jeres børn på omkring 15 mdr? (+\- et par måneder)

Det er ikke fordi jeg som sådan er bekymret for Mikkel, han er 15 mdr, født 2 mdr for tidligt og har været igennem flere operationer mv så han har haft "andet at tænke på".

Mikkel kan sige

bøh

muh

tak

det/det der

og så tror vi at han siger far og mor.

jeg synes jo ikke det er ret meget han siger....

men hvor meget siger jeres?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

morethanperfect

TbCp skriver:

Hvor meget siger jeres børn på omkring 15 mdr? (+\- et par måneder)

Det er ikke fordi jeg som sådan er bekymret for Mikkel, han er 15 mdr, født 2 mdr for tidligt og har været igennem flere operationer mv så han har haft "andet at tænke på".

Mikkel kan sige

bøh

muh

tak

det/det der

og så tror vi at han siger far og mor.

jeg synes jo ikke det er ret meget han siger....

men hvor meget siger jeres?

Oscar sagde nærmest intet i det alder . Men da han blev 18 19 mdr. kom det hele på en gang .. Og nu snakker han virkelig godt

Anmeld

20. marts 2013

twinny

Vores drenge er halvandet. De siger ikke rigtig noget.

Hej
Mere
Vov vov
Baba (far)
Ba (bamse)
Nej
Muh

Men talte de pædagoerne i vs. Sprog er ikke kun hvad de siger, men også hvad de forstår og de forstår meget. Så er ikke bekymret.

Anmeld

20. marts 2013

twinny

twinny skriver:

Vores drenge er halvandet. De siger ikke rigtig noget.

Hej
Mere
Vov vov
Baba (far)
Ba (bamse)
Nej
Muh

Men talte de pædagoerne i vs. Sprog er ikke kun hvad de siger, men også hvad de forstår og de forstår meget. Så er ikke bekymret.

Også a det? (Hvad er det?.)

Anmeld

20. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng er 17 måneder og har i noget tid sagt: 

Far, mor, farfar, nøgler, en masse dyrelyde, dør, tak, mere, mad, bad, and(vand), su(sut), ba(bamse), male, se, gna(godnat), så (når han er færdig med noget), tsss(tisse), put(prut), vrum(bil) us(bus), op, ned, krav(gravko) Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om. 

Og ellers gentager han ord som vi siger, men bruger dem ikke af sig selv. 

Det lyder til at dit barn har haft en masse andet at tage sig af end sproget. Jeg synes også at have læst et sted at lige det med sproget er MEGET forskelligt fra barn til barn hvornår det kommer og hvor mange ord de kan. Så jeg ville ikke tænke videre over det. 

Anmeld

20. marts 2013

Maja_4000

Caroline sagde næsten ikke noget i den alder .. Det kom først rigtigt da hun var omkring de to år

Anmeld

20. marts 2013

TbCp

twinny skriver:

Også a det? (Hvad er det?.)

Mikkel har faktisk lige stået og kigget ud af vinduet, på sneen, og sagde klart og tydeligt, mens han pegede med en strittende finger, "A det"

Anmeld

20. marts 2013

LilleMie

Vores på snart 14 måneder snakker hele tiden, det er bare ikke til at forstå  Af ord hun kan er:

Hej (og gerne hej hej), hejsa, av, hov, mam (mad), vov, muh, dak (tak), bøh, dar (far + mange andre ting )

Måske hun kan flere, men kan ikke lige huske det lige nu 

Her til morgen sagde hun moar, men kunne ikke få hende til at gentage, så det var nok bare en "heldig" lyd. Hun prøver ofte at gentage vores ord og sætninger, men bruger det ikke selv andet end overstående.

Grys kusine der er 6 måneder ældre, siger stortset kun ja og nej, men forstår alt og gør sig forstålig gennem hendes kropsprog 

Så jeg tror Mikkel er helt normal, og jeg synes da han kan mange ord 

Anmeld

20. marts 2013

TbCp

mor:) skriver:

Min dreng er 17 måneder og har i noget tid sagt: 

Far, mor, farfar, nøgler, en masse dyrelyde, dør, tak, mere, mad, bad, and(vand), su(sut), ba(bamse), male, se, gna(godnat), så (når han er færdig med noget), tsss(tisse), put(prut), vrum(bil) us(bus), op, ned, krav(gravko) Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om. 

Og ellers gentager han ord som vi siger, men bruger dem ikke af sig selv. 

Det lyder til at dit barn har haft en masse andet at tage sig af end sproget. Jeg synes også at have læst et sted at lige det med sproget er MEGET forskelligt fra barn til barn hvornår det kommer og hvor mange ord de kan. Så jeg ville ikke tænke videre over det. 

Ja han har haft rigeligt andet at bruge krudt på
Og så er han drøndygtig motorisk.

Vores datter snakkede meget i denne alder så jeg var bare lidt nysgerrig efter om der var andre "som Mikkel"

Jeg er egentlig ikke bekymret for han kan sagtens gøre sig foreståelig uden ord og han bruger også nogle babytegn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.