Ferie og barsel og dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

264 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. marts 2013

Victoria2013

Blev lige inspireret af en anden nylig tråd herinde... og vil høre om nogle af jer kender lidt mere til alle de hér regler... de er jo til at blive helt skøre i hovedet over at prøve at finde rundt i...

Jeg har jo optjent nogle feriepenge/dage fra år 2012 til at bruge til næste ferieår (det som starter 1. maj 2013). Men jeg kan forstå at man ikke kan "holde ferie" når man er på barsel, så jeg overvejede lidt at holde ferie fra 1. maj (skal nok på barsel den 25. maj), så jeg kan nå at få mine feriepenge udbetalt.

Men så får jeg vel ikke udbetalt dagpenge i den periode jeg så holder ferie, eller hvordan hænger det sammen? Jeg er nemlig ledig og på dagpenge nu og forventer at være det til jeg skal på barsel...

Og optjener man feriepenge/dage mens man er på barsel eller er man helt ude af ferie-optjenings-systemet imens? For jeg er jo nok på barsel i hvert fald til og med februar/marts 2014 og så er der ikke lang tid til at optjene feriepenge/dage til næste ferieår igen...

Håber nogen har prøvet noget lignende og kan give svar bare på lidt af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

1990h

Kia2013 skriver:

Blev lige inspireret af en anden nylig tråd herinde... og vil høre om nogle af jer kender lidt mere til alle de hér regler... de er jo til at blive helt skøre i hovedet over at prøve at finde rundt i...

Jeg har jo optjent nogle feriepenge/dage fra år 2012 til at bruge til næste ferieår (det som starter 1. maj 2013). Men jeg kan forstå at man ikke kan "holde ferie" når man er på barsel, så jeg overvejede lidt at holde ferie fra 1. maj (skal nok på barsel den 25. maj), så jeg kan nå at få mine feriepenge udbetalt.

Men så får jeg vel ikke udbetalt dagpenge i den periode jeg så holder ferie, eller hvordan hænger det sammen? Jeg er nemlig ledig og på dagpenge nu og forventer at være det til jeg skal på barsel...

Og optjener man feriepenge/dage mens man er på barsel eller er man helt ude af ferie-optjenings-systemet imens? For jeg er jo nok på barsel i hvert fald til og med februar/marts 2014 og så er der ikke lang tid til at optjene feriepenge/dage til næste ferieår igen...

Håber nogen har prøvet noget lignende og kan give svar bare på lidt af det

når du er på dp og vælger at melde ferie så får du ikke dagpenge i de dage du har meldt ferie. og det ligemeget om det feriepenge fra et arbejde eller fra en a-kasse. de trækker det bare fra da du udfylder ferie dagene i dit dagpengekort

Anmeld

19. marts 2013

Michelle88

Jeg er på barsel nu da jeg har termin d. 31 marts. Så til d. 1 oktober kan jeg få udbetalt 3 ud af de 5 ugers ferie når jeg er på barsel, står der på kommunens hjemmeside. og de sidste to uger kan jeg få udbetalt til maj næste år.. Men regner med at skulle holde barsel til årsskiftet, så tror jeg kommer til at bruge de sidste 2 ugers ferie fra januar til maj.. Det andet spørgsmål kan jeg desværre ikke svarer på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.