Feriepenge og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
5 svar
1 synes godt om
19. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.

Sagen er den at min kæreste blev fyret sidste år, han havde ikke optjent nok timer til dagpenge så han er nu på kontanthjælp.

Han har idag fået et brev om at han har lige knap 8000, så spørgsmålet er, må han gerne få dem udbetalt når han er på kh?
Vi står og skal have en lille ny mere, og økonomisk ville vi jo kunne bruge pengene på barnevogn osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

Hej piger.

Sagen er den at min kæreste blev fyret sidste år, han havde ikke optjent nok timer til dagpenge så han er nu på kontanthjælp.

Han har idag fået et brev om at han har lige knap 8000, så spørgsmålet er, må han gerne få dem udbetalt når han er på kh?
Vi står og skal have en lille ny mere, og økonomisk ville vi jo kunne bruge pengene på barnevogn osv?

det må han gerne... men så bliver der bare trukket 8000 fra hans KH....

Anmeld

19. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Hej piger.

på dp må du ikke få dem udbetalt ved mindre du holder ferie og melder feerie. så kunne ikke forstille mig du må på kh heller men er ikke 100% sikker

Anmeld

19. marts 2013

jydeinden

på kh får du desværre ikke en pind ud af at have arbejdet, for hvad angår feriepenge vil de trække hele baduljen fra kontanthjælpen..

Anmeld

19. marts 2013

trunte89

Jo man må godt få feriepenge på kontanthjælp.
Du bliver modregnet dagene ikke kroner. Min mor har lige været det igennem i december. Jeg kan ikke huske de præcise tal, men mener, at hun havde optjent ti dage og 8000 kr. Hun blev så trukket de ti dages kontanthjælp, men hun fik stadig penge ud af det.

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

Kan læse mig frem til at det ikke kan betale sig så.
For selvom man melder ferie på kh, får du jo stadig penge af kommunen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.