mit barn er en bølle i DP :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
5 svar
1 synes godt om
19. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej.

Her kommer vist et noget frustreret indlæg

Sagen er at min pige på knap 2 år er en rigtig bisse når hun er i dagpleje.

Vores DP fortæller, at min pige kan finde på at "angribe" de andre børn helt umotiveret. At hun sommetider trækker sig væk fra de andre og bliver enormt vred hvis der kommer nogen for tæt på hende. At hun ikke vil lægge sig til at sove til middag, og hun vil også først spise når de andre er færdige.

Alt i alt en rigtig frustrerende situation for DP. Det har nu stået på gennem et stykke tid, og vi har hele tiden haft en åben og positiv dialog med DP.

Jeg føler mig bare.. magtesløs for Det er slet ikke sådan vi oplever vores lille pige hjemme. Der er så sjældent konflikt mellem hende og os eller storesøster. Så jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal foreslå eller gribe i.

Og mest af alt er jeg ked af at min lille pige har sådanne dage

Jeg overvejer at kontakte SP - kan man det?

Og er der nogen der har prøvet noget lignende??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Janni.

Det lyder bestemt ikke som en rar situation.

Mon ikke din DP har en pædagog tilknyttet, det har vores. Tænker om hun evt. kunne observerer din datter en periode, og komme med nogen "redskaber". Det er da et forsøg værd.

Håber det snart ændrer sig igen.

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Det lyder bestemt ikke som en rar situation.

Mon ikke din DP har en pædagog tilknyttet, det har vores. Tænker om hun evt. kunne observerer din datter en periode, og komme med nogen "redskaber". Det er da et forsøg værd.

Håber det snart ændrer sig igen.

Tak. nej, det er ikke rart

Vores DP har en pædagog tilknyttet - men hverken hun eller vi er særlig begejstrede for pædagogen, og det var derfor at sundhedsplejersken kom på tale.

Vi er kede og uforstående over for situationen hos DP - for herhjemme er vores pige i god trivsel og så tilpas social - hun har altid fået ros hos fagfolk og andre.

Så jeg føler nok heller ikke at jeg kan bidrage med meget i forhold til at finde en løsning

Suk...

Anmeld

19. marts 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej.

Her kommer vist et noget frustreret indlæg

Sagen er at min pige på knap 2 år er en rigtig bisse når hun er i dagpleje.

Vores DP fortæller, at min pige kan finde på at "angribe" de andre børn helt umotiveret. At hun sommetider trækker sig væk fra de andre og bliver enormt vred hvis der kommer nogen for tæt på hende. At hun ikke vil lægge sig til at sove til middag, og hun vil også først spise når de andre er færdige.

Alt i alt en rigtig frustrerende situation for DP. Det har nu stået på gennem et stykke tid, og vi har hele tiden haft en åben og positiv dialog med DP.

Jeg føler mig bare.. magtesløs for Det er slet ikke sådan vi oplever vores lille pige hjemme. Der er så sjældent konflikt mellem hende og os eller storesøster. Så jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal foreslå eller gribe i.

Og mest af alt er jeg ked af at min lille pige har sådanne dage

Jeg overvejer at kontakte SP - kan man det?

Og er der nogen der har prøvet noget lignende??

Dit barns adfærd minder mig om... -MIG 

Har I overvejet om hun (også) er særligt sensitiv? Det kunne give mening, når hun reagerer som hun gør, når der er mange "fremmede".

Jeg selv kan HUSKE min dagpleje, og hvordan jeg trak mig og fx helst ikke ville spise sammen med de andre...

Prøv at google det, hvsi du ikke kender til særligt sensitive børn.. MIn pointe er bare, at hvis det kunne være tilfældet med din pige, så kan I sikkert tage nogle forholdsregler (også dp-mor), der kan hjælpe den lille ven.

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

indlæ

Dit barns adfærd minder mig om... -MIG 

Har I overvejet om hun (også) er særligt sensitiv? Det kunne give mening, når hun reagerer som hun gør, når der er mange "fremmede".

Jeg selv kan HUSKE min dagpleje, og hvordan jeg trak mig og fx helst ikke ville spise sammen med de andre...

Prøv at google det, hvsi du ikke kender til særligt sensitive børn.. MIn pointe er bare, at hvis det kunne være tilfældet med din pige, så kan I sikkert tage nogle forholdsregler (også dp-mor), der kan hjælpe den lille ven.

Tak for dit indæg
Tanken har strejfet mig mange gange - særligt fordi vores store pige er særligt sensitiv. Men hende var vi ikke i tvivl ved - for hun viste de samme træk hjemme. Det gør lillesøster her bare ikke. og mange gange oplever vi hende jo som værende social (også i større forsamlinger) og tilpas med andre mennesker.
Men pludselig er hun blevet udadreagerende i DP, og DP fortæller at det for hende at se ofte er umotiveret af de andre børn.

Æv Er så bange for at det skal gå i hårdknude.

Anmeld

20. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg tillader mig lige at hive den frem igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.