Andre som skal begynde Pb til sommer ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

777 visninger
11 svar
4 synes godt om
18. marts 2013

Ck90

Hej derude.. 

Mig og forlovet vil begynde at starte PB til sommer, glæder mig helt vildt, har dog også sommerfugle i maven og mange tanker :-) Jeg er fastansat og han er fortsat igang med uddannelse, så det hele skal nok gå.
Jeg stoppede med p-piller i mandags d.11/2-13, og vil starte på folinsyre næste mdr. 
Og navnene har vi styr på allerede :-D

Ville bare hører om der er andre som også starter PB samme tidspunkt og hvilke tanker i går rundt med :-) ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

CH2012

Ck90 skriver:

Hej derude.. 

Mig og forlovet vil begynde at starte PB til sommer, glæder mig helt vildt, har dog også sommerfugle i maven og mange tanker :-) Jeg er fastansat og han er fortsat igang med uddannelse, så det hele skal nok gå.
Jeg stoppede med p-piller i mandags d.11/2-13, og vil starte på folinsyre næste mdr. 

Ville bare hører om der er andre som også starter PB samme tidspunkt og hvilke tanker i går rundt med :-) ?

Hejsa Min kæreste og jeg er også igang med babyplaner, altså ment på den måde, at jeg også er stoppet med mini-piller. Og jeg håber da på at blive gravid "med det samme", men er ikk blevet gravid idenne cyklus og vi prøver nok at gå uden om marts måned, for vil helst ikke risikere at få barn juleaften

Men altså, jeg synes jeg forsøger ikke at tænke for mange tanker, for vil ikk risikere, at det så "udsætter" graviditeten Men tænker jo alligevel... Det er svært at lade være med at tænke fuldstændig. 

Fx tænker jeg meget på en del småting: fx det bliver hyggeligt at købe tøj, udstyr, barnevogn.

Hvordan skal værelset indrettes, hvordan skal vores soveværelse ændres - da vi regner med, at sengen skal stå inde på vores soveværelse til at starte med.

Uhh - hvad siger vores forældre, søskende, min kærestes farmor (den eneste bedsteforældre der er tilbage i hans familie, alle mine bedsteforældre er her desværre ikke mere), og venner til når vi kan fortælle dem, at skal have et barn? 

Og sidder også og regner på hvor meget vi skal have sparet op, og tænker på hvor hårdt det mon bliver - ved jo det bliver hårdt og anderledes, men gad vide hvor meget?

Og så tænker jeg på, gad vide hvordan det er at være gravid - bliver det en nem graviditet, kommer jeg til at få bækkenløsning, eller hvordan kommer det mon til at gå?

Ja, jeg tænker mange ting  

Hvad tænker du?

Anmeld

19. marts 2013

Silke91

Min kæreste og jeg har også snakket om at begynde i starten af sommeren Jeg har haft det i tankerne de sidste 2 år at sommeren 2013 ville være det perfekte tidspunkt og heldigvis for mig kom min kæreste så for et halvt år siden og nævnte at det syntes han også (havde fortalt ham om mine tanker for ca. 1 år siden)

Jeg tror vi stopper p piller i maj og så starter jeg på vitaminer osv. til april. 

Det er noget vi har snakket om længe og det er det rent faktisk ikke bare er noget vi snakker om længere men rent faktisk noget som snart sker i realiteten giver mig de vildeste sommerfugle i maven både spænding men også nervøsitet for det er jo den største beslutning man kan tage!

Vi går begge og anstrenger os meget for ikke at røbe noget til omgivelserne for det skal jo helst være i overraskelse og derfor er det dejligt for mig at have baby.dk og kunne snakke med andre i samme situation, læse mig til erfaring og bare se en masse dejlige babyer samtidig med at man stadig kan være en smule anonym hehe

Anmeld

27. marts 2013

Ck90

Tusinde tak for svar, ked af at jeg har fået  svaret tilbage før nu..

Men jeg går også rundt med alle de tanker i også har, og synes bare at vente tiden til at komme igang, bliver længere og længere

Tænker tit over med baby værelset, hvilken barnevogn vi skal købe, hvad min forældre siger til det, (min mor og jeg har snakket lidt om baby, og hun glæder sig bare til at hun engang skal være mormor.) Tænker især på min chef  Hvordan får man det sagt osv.

Når jeg så prøver at snakke med kæresten om baby, snakker han lidt med i det, og når han ser nogle ting siger han den skal vores barn ha' osv. men ellers vil han ikke snakke så meget om det, som han siger " vi kan begynde at snakke mere om det og tænke flere tanker når vi rigtig går igang" men jeg kan jo snakke om det hele tiden og tænker nærmste ikke på andet. Men ved han glæder sig helt vildt, han kommer også hjem fra arbejde nogle gange og fortæller en masse om hans kollegaer som lige har fået børn og dem som venter

Men glæder mig til at vi rigtig gå igang og at når det lykkes, tager jeg meget på, bliver jeg grim gravid eller flot osv.

Uh forfærdeligt at tankerne bare kan kører rundt, men prøver også at lade hver med at tænke på det, (det er bare svært.)

Anmeld

27. marts 2013

CH2012

Ck90 skriver:

Tusinde tak for svar, ked af at jeg har fået  svaret tilbage før nu..

Men jeg går også rundt med alle de tanker i også har, og synes bare at vente tiden til at komme igang, bliver længere og længere

Tænker tit over med baby værelset, hvilken barnevogn vi skal købe, hvad min forældre siger til det, (min mor og jeg har snakket lidt om baby, og hun glæder sig bare til at hun engang skal være mormor.) Tænker især på min chef  Hvordan får man det sagt osv.

Når jeg så prøver at snakke med kæresten om baby, snakker han lidt med i det, og når han ser nogle ting siger han den skal vores barn ha' osv. men ellers vil han ikke snakke så meget om det, som han siger " vi kan begynde at snakke mere om det og tænke flere tanker når vi rigtig går igang" men jeg kan jo snakke om det hele tiden og tænker nærmste ikke på andet. Men ved han glæder sig helt vildt, han kommer også hjem fra arbejde nogle gange og fortæller en masse om hans kollegaer som lige har fået børn og dem som venter

Men glæder mig til at vi rigtig gå igang og at når det lykkes, tager jeg meget på, bliver jeg grim gravid eller flot osv.

Uh forfærdeligt at tankerne bare kan kører rundt, men prøver også at lade hver med at tænke på det, (det er bare svært.)

Din kæreste virker meget normal Min kæreste har også lidt svært ved at snakke om det, - for det er der jo ikk endnu Og det kan være vildt frustrerende til tider, men forstår det også godt... Men så er det nogle gange godt at kunne læse herinde og stille spørgsmål

Men ja, man tænker mange tanker - jeg vil dog sige, at tankerne stilner stille og roligt af. Men det hænger måske sammen med, at jeg også har ret travlt med eksamen osv. Og så forsøger vi at "leve" livet alligevel, selvom vi prøver - så vi planlægger ting, laver videre på vores hus, osv.

Men ej, det er nu hyggeligt at gå ind og kigge på tøj (elsker H&M), barnevogne, senge (har faktisk købt seng ), og andre ting.

Jeg tænker faktisk også på, om jeg bliver "pæn" gravid, eller hvad? Og får jeg vilde cravings?

Ja - masser af tanker

Anmeld

27. marts 2013

Kløver

Ck90 skriver:

Hej derude.. 

Jep vi starter om ca 2 mdr. Der har vi tid hos gyn. Og så går vi igang

Anmeld

27. marts 2013

DitteFisk

Ck90 skriver:

Hej derude.. 

Kan godt huske følelsen, da vi startede sidste sommer  Det var en dejlig følelse med den plan. Og det gik stærkt! Held og lykke når tid er 

Anmeld

27. marts 2013

Ck90

Hvor er det bare fedt at læse om andre der har det på samme måde. :-) 

ELSKER at kigge på baby ting .. Hehe ..  

Der kommer til at ske en hel masse her på mit arbejde fra 1. april, så tror også at det vil gøre en forskel, så jeg ikke tænker så meget på det.. 

Anmeld

27. marts 2013

CH2012

Ck90 skriver:

Hvor er det bare fedt at læse om andre der har det på samme måde. :-) 

ELSKER at kigge på baby ting .. Hehe ..  

Der kommer til at ske en hel masse her på mit arbejde fra 1. april, så tror også at det vil gøre en forskel, så jeg ikke tænker så meget på det.. 

Jeg tror, vi kommer til at købe os fattige i især tøj   Can't wait!!

Det er fint at have noget at tage sig til, for ellers kan ventetiden godt føles lang ind imellem...

Anmeld

27. marts 2013

Ck90

Samme her :-D

Synes allerede den er lang, men det er jo bare spændingen 

.. 

Og da jeg først er stoppet med p-piller 11/3, er jeg spændt på om min mens kommer som den skal.. Håber jeg virkeligt , så jeg ikke skal tænke på regelmæssig eller uregelmæssig mens.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.