omskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
10 svar
21 synes godt om
18. marts 2013

HopinWishin

Ser I debatten på Go aften DK om omskæring af drenge? ...

Hvad tænker I egentlig om det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

Miss-86

Jeg sidder lige og ser det også!

Jeg synes folk skal have lov at vælge, når de er blevet voksne uanset om det er pga. religion eller ej!

Anmeld

18. marts 2013

HopinWishin

Miss-86 skriver:

Jeg sidder lige og ser det også!

Jeg synes folk skal have lov at vælge, når de er blevet voksne uanset om det er pga. religion eller ej!

enig!

Anmeld

18. marts 2013

Laulund87

Jeg synes det er forkert at vælge på barnets vegne! Man kan tage stilling når man er voksen og kender konsekvenserne ved at vælge til!

Anmeld

18. marts 2013

ønskebørn74

Vi har haft det oppe at vende før.. Og min mening er hård på det område.. Mener det er børnemishandling og SÅ forkert.. Det er noget en voksen mand bør tage stilling til..

her er tråden jeg taler om..

https://www.baby.dk/debat/91940pi1/ordet-er-frit/omskaering--.aspx

Anmeld

18. marts 2013

FrkZier

HopinWishin skriver:

nu har jeg ikke set/hørt debatten her til aften..

men jeg er af den overbevisning at dem der vælger at omskære deres drengebørn gør det fordi DE mener det er det bedste, det er ikke noget jeg selv ville vælge at gøre, men jeg synes folk selv skal have lov at vælge - så længe det bliver gjort under ordentlige forhold.

og jeg synes det er klart at fortrække det bliver gjort mens de er helt små frem for at gøre det når de er ældre og selv kan tage valget.

jeg ved at der er nogen danske forskere der mener der er langt flere ulemper end fordele ved det, men sådan er det jo med ALT - man kan ALTID finde forskere og eksperter der er imod og andre der er for.

jeg skal ikke være dommer for hvad der er rigtigt og forkert...

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

FrkZier skriver:

nu har jeg ikke set/hørt debatten her til aften..

men jeg er af den overbevisning at dem der vælger at omskære deres drengebørn gør det fordi DE mener det er det bedste, det er ikke noget jeg selv ville vælge at gøre, men jeg synes folk selv skal have lov at vælge - så længe det bliver gjort under ordentlige forhold.

og jeg synes det er klart at fortrække det bliver gjort mens de er helt små frem for at gøre det når de er ældre og selv kan tage valget.

jeg ved at der er nogen danske forskere der mener der er langt flere ulemper end fordele ved det, men sådan er det jo med ALT - man kan ALTID finde forskere og eksperter der er imod og andre der er for.

jeg skal ikke være dommer for hvad der er rigtigt og forkert...

Det er heller ikke under ordentlige forhold, når flere hundrede ellers sunde og raske drengebørn faktisk mister livet pga. de blir omskåret.

(det var lidt det debatten handlede om)

Anmeld

18. marts 2013

ønskebørn74

HopinWishin skriver:

her uddybet med hvad jeg skrev sidst og mener det stadig..

Jeg har stemt  NEJ

Jeg mener det er børnemishandling. I Danmark er der fængselsstraf for at give sine børn en flad. Ved ikke hvad den Danske stat har gang i, når de tillader dette. At skære i det drengebarns kønsdele, som man påstår at elske. Ingen estetiske el. religiøse holdninger burde legalisere at skære i sit barns kønsdele. Barnet burde tages fra forældrene og ind at spjælde med dem.

Alle drenge er skabt sådan. Og ingen gud ville nogensinde bede forældre skære noget af et barn han har skabt. Det må være falske guder.

Og af hygiejne, ej come on. Der er opfundet sæbe. Har aldrig oplevet en mand der ikke holdt sig ren der. Vi kvinder har da også folder dernede.

At man så som voksen ville vælge det er ok. Vi bestemmer over vor egen krop som voksne.

Indgreb på børn bør kun foregå hvis de fejler noget og er syge. Uanset om det er på kønsdele eller andetsteds.

Anmeld

18. marts 2013

L&V

ønskebarn74 skriver:

Vi har haft det oppe at vende før.. Og min mening er hård på det område.. Mener det er børnemishandling og SÅ forkert.. Det er noget en voksen mand bør tage stilling til..

her er tråden jeg taler om..

https://www.baby.dk/debat/91940pi1/ordet-er-frit/omskaering--.aspx

Fuldstændig enig her

Anmeld

18. marts 2013

Muffinmus

Folk skal være over 18 år før sådan noget skal gøres...så må de bruge den ekstra uge på at hele...får lyst til gøre og sige uhyrlige ting til de forældre der gør sådan noget med børn
Voksne må selv tage valget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.