jeg skriver da jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal og bør gøre i denne situation. Hos min datters dagpleje er de 4 børn. Den ældste er lige smuttet i børnehave så der er kommet en lille dreng til på 9 mdr. Min datter er den næstyngste og hun er snart 2 år. De andre to drenge hvoraf den ene er en måned ældre end hende og den næste er vel ca 7 mdr ældre (han skal starte i bh) smutter her d. 1. Maj. Så dagplejemoren får formentlig 2 nye småbørn til. Hvilket vil sige at der kommer til at være 1 år og 2-3 mdr imellem min datter og den næstældste.
jeg frygter lidt at hun ikke vil blive stimuleret nok når der netop er den store forskel på dem. Og hvad der vil ske med hendes sprogudvikling. Hun er en pige med krudt i røven og hun skal helst udfordres i dagligdagen.
Vi bor i en lille by hvor ved sygdom/ferie ved dagplejemoren bliver børnene sendt ud i en vuggestue som netop er den hun vil skulle gå i. så hun er vant til at være der og det kan vi tydeligt se hun også elsker.
hvad siger i til så stor en aldersforskel? Kan det ikke godt skabe problemer for mit barns udvikling?
Anmeld