Jeg er anonym da jeg synes det er svært at tale om dette, og at emnet generelt er lidt tabu.
Jeg har en lillesøster. Der er 2½ år imellem os. De sidste 3-4 år er der godt nok sket meget med vores forhold - vi er ikke uvenner, men hendes personlighed og de ting hun står for er bare så langt fra mig og "mit". Jeg synes helt ærligt at hun er så uinteressant. Hun siger mig vitterligt intet. Jeg elsker min søster overalt på jorden, men vi har intet at snakke om. Det er meget meget svært for os at holde en samtale kørende, og når vi ses bare hende og jeg glæder jeg mig til at det er slut. Vi ses til familiekomsammen og ellers kun når jeg får dårlig samvittighed og spørger hende om vi skal ses. Hun henvender sig MEGET SJÆLDENT til mig og spørger om vi skal ses. Jeg ved ikke om hun har det på samme måde, men hun virker i hvert fald ikke interesseret i at vide hvad der foregår i mit liv eller hendes nevøs liv.
Jeg er ved at nå til den erkendelse at selvom man er søstre af kød og blod er det ingen garanti for at man kan sammen. Jeg er begyndt at have den tanke, at der jo ikke er nogen grund til at påtvinge mig og hende at ses og have nogle akavet timer sammen, hvis der ikke er nogen af os der er alligevel har lyst?
Men jeg sidder alligevel tilbage med lidt dårlig samvittighed - burde man kæmpe mere for at få et forhold med sin søster op at køre? Jeg føler det er spild af tid, da hun aldrig rigtig kontakter mig, og den konstant ligger på mine skuldre.
Vi skal i teateret sammen på fredag - en julegave jeg har givet hende... men jeg orker næsten ikke.. Jeg har ikke hørt fra hende endnu omkring planlægning - om vi skal mødes derinde, spise sammen osv., og overvejer at lade den være op til hende denne gang... Jeg er i tvivl om hun overhoved har husket vores aftale...
Havde brug for at lufte lidt... Er der andre der bare ikke passer sammen med deres søster eller bror? ikke fordi i er uvenner, mne bare er alt for forskellige?
Anmeld